Trafiają się od czasu do czasu książki inspirujące i to nie tylko przez swój tytuł. Na dodatek przynoszą dawkę wiedzy, której nawet się nie spodziewaliśmy. Dokładnie taką pozycją jest „Intryguj – Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów”.
Sam Horn to specjalistka z zakresu komunikacji oraz autorka wielu bestsellerowych tytułów. Jakiś czas temu do księgarń trafiło wznowienie jej książki „Intryguj – Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów”. Tym razem chce nam pokazać, w jaki sposób stworzyć przyciągające uwagę treści czy intrygujące, pełne ognia, ciekawe wystąpienia. Przytaczane przez nią wskazówki możemy użyć nie tylko w aspekcie promowania produktu, ale i promocji siebie, a nawet podczas próby zachęcenia naszych współpracowników do brania udziału w jakiejś firmowej akcji. Pisarka opisuje ośmioetapowy proces INTRIGUE, który pozwoli nam stworzyć spójną komunikację oraz przyciągnie uwagę odbiorców.
O czym są poszczególne rozdziały i co składa się na wspomnianą metodę?
I (Intro) wstęp – istotny jest wstęp, który przykuje uwagę odbiorców już na początku. Dlaczego ludzie mają się zainteresować właśnie Twoją ofertą? Jakie płyną z niej korzyści dla nich?
N (New) nowość – zadbaj o to, by prezentowane przez Ciebie informacje były aktualne, nikt nie lubi opowieści sprzed wielu lat, które niewiele już mówią o aktualnym świecie.
T (Time-Efficient) właściwe wykorzystanie czasu – czas stał się dzisiaj kolejną z walut, dlatego nie marnuj go: bądź skrupulatny i zwięzły.
R (Repeatable) powtarzalne – niech Twój przekaz będzie łatwy do powtórzenia. Stwórz hasło, które zapadnie w pamięć i zostanie z ludźmi na dłużej. Dzięki temu istnieje spore prawdopodobieństwo, że sami podadzą je dalej. Dobrze dobrane hasło może też wpłynąć na zachowanie konsumenta.
I (Interact) interakcja – wchodź w interakcje, a nie tylko ograniczaj się do podawania informacji. Niech ludzie współuczestniczą w budowaniu treści.
G (Give) dawanie – słuchaj z zainteresowaniem, jednocześnie używaj języka, który pozwoli zaspokoić potrzeby innych.
U (Useful) przydatne – pokaż swojemu odbiorcy realne korzyści, które zyska.
E (Examples) przykłady – dziel się przykładami z życia. Buduj opowieści, które wzbudzą ciekawość i skłonią ludzi do działania.
Cały ten konspekt pozwala na stworzenie ciekawych opowieści, nie ma przy tym znaczenia czy są to treści pisane, czy wystąpienie. Formularz możemy bowiem dostosować do własnych potrzeb. Jednak nie tylko o tworzeniu jest ta książka. To, co mnie całkowicie zaskoczyło to fakt, że sporo miejsca poświęcono również komunikacji i słuchaniu innych, a nawet sposobom, które pozwolą nam świeżym okiem spojrzeć na to, co posiadamy i docenić to.
Dzięki dużej ilości przykładów książka nie nudzi i w sposób przystępny przedstawia możliwość wykorzystania pozyskiwanej wiedzy. Dzięki niej dowiesz się, jak tworzyć opowieści i historie, które będą ciekawe nie tylko dla Ciebie, ale i Twojego odbiorcy. Przekonasz się też, jak ważne jest wprowadzenie humoru do wypowiedzi. To pozycja, która mimowolnie pozwala również ćwiczyć kompetencje miękkie, tak potrzebne w dzisiejszym świecie.
Polecam, nie tylko osobom, które zajmują się marketingiem. Cóż to była za inspirująca lektura!
Autor: Monika Matura
Tytuł: Intryguj – Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów
Autor: Sam Horn
Wydawnictwo: MT Biznes