Teatr Barakah serdecznie zaprasza wszystkich widzów w grudniu na 3 spektakle (Inni Ludzie, Matka Joanna od Aniołów oraz Dzieci z dworca Zoo) 3 koncerty i inne wydarzenia.
FOLK SESSION – JAM Z PRZYTUPEM
1, 8, 15, 22 oraz 29 grudnia – wstęp wolny
Folk Session – jam z przytupem to najstarsza z imprez muzycznych odbywających się ArtCafe Barakah i jedyny w Krakowie otwarty, przyjazny jam session w klimatach etno-folkowych. Przeznaczony jest dla muzyków, grajków, wielbicieli dobrej muzyki i tych, którzy lubią dźwięki z Polski przeplatane z bałkańskimi, ukraińskimi, muzyką wschodu, Afryki i innych kultur…
Zapraszamy szczególnie instrumenty niecodzienne, nieobecne w mainstreamie – flety, mandole, bandury, sazy a także te, których nazw nie potrafimy wymienić, bo ich nie znamy albo jeszcze nie istnieją, ale macie zamiar wystrugać je w piwnicach.
Liczy się przede wszystkim folkowa szczerość i energia!
Przygotowanie: Jakub Zielina
RYTMICZNA BARAKAH
2, 16 oraz 30 grudnia – wstęp wolny
Rytmiczna Barakah to warsztaty bębniarskie połączone z jam session, przeznaczone dla bębniarzy, niezależnie od stylów i instrumentów. Jeśli więc:
– czerpiecie przyjemność z grania na bębnie albo po prostu lubicie tego słuchać,
– posiadacie djembe, dununbe, sangban, kenkeni, cajon, darbukę, riqq, daff, ghaval, kandżirę, tablę, pandeiro, surdo, caixę, repkę czy tamborim, a nawet kartale, sagaty czy grzechotkę,
– macie etniczny instrument nieperkusyjny: kalimbę, didgeridoo, korę, balafon, bansuri czy cały komplet gamelanowy, to ten jam jest dla Was!
Przygotowanie i prowadzenie: Karol Wilkoszewski
Przygotowanie: Jakub Zielina
Teatr BARAKAH — Inni ludzie
2 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=334
3 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=335
Spektakl opowiada o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. To pretekst do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.
Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?
Autor: Dorota Masłowska
Reżyseria: Maciej Gorczyński
Muzyka: Piotr Korzeniak oraz zespół Cukry w składzie: Karolina Głogowska, Lena Witkowska, Agnieszka Kocińska
Scenografia, kostiumy: Iwona Bandzarewicz
Video: Iwona Bandzarewicz, Maciej Gorczyński, Ana Nowicka, Monika Kufel, Agnieszka Kocińska, Piotr Mateusz Wach, Wiktor Kozak, Piotr Koźmiński
Choreografia: Piotr Mateusz Wach
Obsada: Agnieszka Kocińska , Monika Kufel, Ana Nowicka, Lena Witkowska, Piotr Korzeniak, Piotr Mateusz Wach, Paweł Wolsztyński
Data premiery: 10 lipca 2020
Czas trwania: 90 minut
SKYTRUCK + BAŻANT
3 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=338
Podniebny rock’and’roll – zespół Skytruck to nietuzinkowa grupa muzyków, którzy pragną by rock na nowo rozkwitał w polskiej przestrzeni muzycznej. W swoich utworach zawarli mnóstwo mocnych riffów, tekstów bez tematów tabu, nawiązań do klasyki rocka, a także nowoczesnych brzmień. Piosenki Skytruck pobudzają słuchacza do ciekawych przemyśleń, w sprawny sposób łącząc przebojowość i rockowy charakter.
Rok 2020, pomimo światowej pandemii, zakończył się dla zespołu kilkoma sukcesami. Latem ukazała się debiutancka EP-ka „Środek Ciężkości” wraz z klipem promującym do utworu „Zwierzak”. Zespół dzięki głosom publiczności zakwalifikował się do finału Antyfestu Antyradia, a Radio Wnet w zestawieniu najlepszych mini albumów roku 2020 tę EP-kę umieściło na 3. miejscu. Magazyn „TerazRock” oprócz opublikowania bardzo pochlebnej recenzji debiutanckiej płyty, umieścił Skytruck w zestawieniu „Nadzieja tu” roku 2020. Ostatnio zespół skończył pracę nad długogrającą płytą pt. “Lot na Marsa” i ma nadzieję zaprezentować ją publiczności wiosną 2022 roku.
SKŁAD:
Tomek Boruch – Gitary, wokal wspomagający
Jakub Szulc – Gitary, wokal wspomagający
Przemek Mike Pajdak – wokal główny
Mateusz Śliwa – Bas, wokal wspomagający
Konrad Kubalski – Perkusja, wokal wspomagający
Zespół Bażant i Inne Ptaki to biały kruk na rockowej scenie Krakowa. Gwiazdy woliery Wyniku Współpracy. Drapieżniki, które na nowych słuchaczy polują po zmroku. W ich gnieździe pełno jest historii o mniej lub bardziej udanych tokach, za to często-gęsto wylęgają się potem z nich hity, jak chociażby “Znicz” wysiadujący przez ponad rok czołowe miejsca na Lubliście, czyli liście przebojów Radia Lublin.
Jedno co jest pewne: ich muzyka po nikim nie spływa jak po kaczce!
SKŁAD:
Bażant – gitara, wokal, instrumenty klawiszowe
Mateusz “Mejdej” Madej – gitara, instrumenty klawiszowe
Maciej Lipski – bas Paulina Szpon
Michał “Gumiak” Juszczak – perkusja
MUZYCZNY SAGAN
10 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=339
Muzyczny Sagan jest zespołem, który chce otworzyć przed Wami wolną przestrzeń i zabrać Was w muzyczną podróż pełną emocji i wrażliwości, bogatą w różne gatunki muzyczne, zaczynając od bluesa, poprzez jazz i folk, a kończąc na rocku i liryce. Na samym początku zamysł zespołu opierał się na improwizacji. Muzyczny Sagan otwarty był na każdego muzyka, który czuł wrażliwość płynącą z nut, zapraszając do wspólnej podróży po improwizowanych dźwiękach. Obecnie muzyka zespołu oraz teksty są w 100% autorskie, zaśpiewane i wykonane z ekspresją, pasją i wrażliwością. Reakcje publiczności na koncertach motywują zespół do ciągłego tworzenia i otwierania razem z słuchaczami coraz to nowszych przestrzeni.
Pierwsza płyta zespołu – „Wolna Przestrzeń” sięga po różne style muzyczne łącząc ze sobą liryczne teksty i akustyczne brzmienia instrumentów. Artyści znajdują odpowiednią inspirację w dobrze im znanej przyrodzie Bieszczad – w śladach pierwotnej puszczy, wyniosłych wzgórzach i niezmiennie rwących rzekach. Tytuł płyty odnosi się do miejsca, z którego wywodzą się muzycy zespołu oraz wolności artystycznej jaką daje wspólne poszukiwanie nowych jakości i brzmień. Oprócz najpiękniejszego instrumentu jakim jest śpiew, na brzmienie płyty miały istotny wpływ instrumenty: poczciwa gitara, fortepian, ukulele, cyja, skrzypce, bęben szczelinowy, tank drum, bęben obręczowy, tabla, conga, cajon, perkusja i gitara basowa.
Teatr BARAKAH — Matka Joanna od Aniołów
11 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=299
12 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=300
Napisane w 1943 roku opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza przedstawia historię opętania zakonnic w fikcyjnym klasztorze w Ludyniu oraz tragicznej relacji tytułowej Matki Joanny, przeoryszy klasztoru i ojca Suryna, egzorcyzmującego ją jezuity.
W interpretacji twórców TB fabuła opowiadania staje się przypowieścią o ofierze, która jest tu rozumiana w dwójnasób. Po pierwsze jest to radykalny gest wobec kochanej osoby, czyli ofiara z siebie. Po drugie to kozioł ofiarny, czyli niewinne ofiary dominującego (również współcześnie) patriarchalnego dyskursu wykluczającego z narracyjnych form języka, które chcą odzyskać swoją suwerenność i podmiotowość.
Ważnym kontekstem dla spektaklu jest relacja Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów, zwłaszcza czas psychicznej choroby Anny i jej pobyt w szpitalu psychiatrycznym w Tworkach.
Język spektaklu łączy w sobie elementy teatru dramatycznego, teatru tańca i teatru muzycznego.
Autor: Jarosław Iwaszkiewicz, Anna Iwaszkiewicz *
Reżyseria i adaptacja: Maciej Gorczyński
Muzyka: Piotr Korzeniak
Scenografia, kostiumy: Iwona Bandzarewicz
Obsada:
MATKA JOANNA: Ana Nowicka
SURYN: Paweł Charyton
SIOSTRA MAŁGORZATA: Monika Kufel
WOŁODKOWICZ: Damian Sosnowski
BRYM: Paweł Plewa
ANNA: Aleksandra Nowakowska
MARIA: Agata Jędrzejczak
Data premiery: 30 maja 2021
Czas trwania: 80 minut
* w spektaklu wykorzystano fragmenty „Dzienników” Anny Iwaszkiewicz oraz wiersz „Piosenka dla zmarłej” Jarosława Iwaszkiewicza
WOLNE HUŚTAWKI
11 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=337
Wolne Huśtawki to:
Grzegorz Dąbrowski (gitara i śpiew) – muzyk, poeta, autor piosenek i pieśniarz. Współtwórca zespołu Bardziej. W kręgach pieśniarskich znany również z solowej działalności jako dr Grzechu. Gra też na lutni renesansowej.
Marcello Frąckowiak (wiolonczela) – multiinstrumentalista, poeta i przede wszystkim bardzo wrażliwy muzyk, potrafiący podążać za muzyką, która rodzi się tu i teraz.
Bartłomiej Hudziec (perkusjonalia) – mistrz rytmów wszelakich, aktor, Latynos w polskiej skórze, czarodziej zaklinający za pomocą instrumentów perkusyjnych rzeczywistość w tę dobrą stronę.
Wolne Huśtawki to autorskie teksty, autorska muzyka, kalejdoskop emocji: ballady, rytmy latynoskie, poezja śpiewana czyli muzyczna poniewierka duszy.
Teatr BARAKAH — Dzieci z dworca Zoo
18 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=340
19 grudnia – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=341
Reżyseria: Sebastian Oberc
Dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
Muzyka: Adrian Konarski
Aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
Choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
Reżyseria świateł: Ana Nowicka
Obsada: Monika Kufel, Paulina Michta, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak / Ela Trzaskoś, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki / Michał Przestrzelski
Czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)