Repertuar kina Paradox na tydzień 18 – 24 lutego
18.02 piątek
15:45 (nie)długo i szczęśliwie / reż. Paolo Costella / Włochy / 2021 / 101′
17:50 Licorice Pizza / reż. Paul Thomas Anderson / USA / 2021 / 133′
20:25 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120′
19.02 sobota
15:30 Licorice Pizza / reż. Paul Thomas Anderson / USA / 2021 / 133′
18:00 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120′
20:30 Oscarowy pokaz przedpremierowy: Najgorszy człowiek na świecie / reż. Joachim Trier / Norwegia / 2021 / 127′
20.02 niedziela
16:00 Licorice Pizza / reż. Paul Thomas Anderson / USA / 2021 / 133′
18:30 Pokaz przedpremierowy: Duch śniegów / reż. Vincent Munier, Marie, Amiguet / Francja / 2021 / 92′
20:25 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120’
21.02 poniedziałek
15:45 (nie)długo i szczęśliwie / reż. Paolo Costella / Włochy / 2021 / 101′
17:50 Licorice Pizza / reż. Paul Thomas Anderson / USA / 2021 / 133′
20:25 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120′
22.02 wtorek
15:45 (nie)długo i szczęśliwie / reż. Paolo Costella / Włochy / 2021 / 101′
18:00 Dyskusyjny Klub Filmowy: Spragnieni miłości / reż. Wong Kar Wai / Hongkong, Chiny / 2000 / 98′
20:25 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120’
23.02 środa
15:45 (nie)długo i szczęśliwie / reż. Paolo Costella / Włochy / 2021 / 101’
18:00 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120′
20:30 Oscarowy pokaz przedpremierowy: Przeżyć / reż. Jonas Poher Rasmussen / Dania, Francja, Szwecja / 2021 / 89′
24.02 czwartek
15:45 (nie)długo i szczęśliwie / reż. Paolo Costella / Włochy / 2021 / 101′
18:00 Matki równoległe / reż. Pedro Almodóvar / Hiszpania / 2021 / 120′
20:25 Oscarowy pokaz przedpremierowy: Córka / reż. Maggie Gyllenhaal / USA, Grecja / 2021 / 122′
Duch śniegów
Wielu rusza w podróż do Tybetu tylko po to, by zdobyć najwyższe górskie szczyty. Niewielu dostrzega, że te pozorne pustkowia kryją największe skarby dzikiej natury, które przez większość czasu pozostają poza zasięgiem ludzkiego wzroku. To magiczne miejsce, choć wydaje się niezamieszkane, tak naprawdę tętni życiem, a jego mieszkańcy nie spuszczają oczu z tych, którzy niespodziewanie odwiedzają ich królestwo. Królestwo, którego największych tajemnic strzeże prawdziwa bogini – majestatyczna i nieuchwytna pantera śnieżna. Ci, którym wystarczy pokory, cierpliwości i odwagi mają szansę zarówno na spotkanie z nią, jak i odkrycie najbardziej kojącego miejsca na ziemi.
Wielkie piękno na dużym ekranie i najbardziej relaksujący film, jaki zobaczycie w tym roku! Niezwykłe kinowe doświadczenie, epicka, fascynująca i kojąca duszę opowieść o niedostępnym dla ludzkiego oka, magicznym miejscu, którego tajemnic strzeże panująca tam prawdziwa bogini – śnieżna pantera. Zachwycające, zapierające dech w piersiach zdjęcia oraz hipnotyzująca ścieżka dźwiękowa, za którą odpowiadają Nick Cave i Warren Ellis – przygotujcie się na coś wspaniałego.
Najgorszy człowiek na świecie
Julie wkrótce kończy trzydzieści lat i jest pełna życiowej energii, ale ma też pełno życiowych rozterek. Jest szczęśliwa z Akselem, utalentowanym i odnoszącym sukcesy zawodowe rysownikiem, ale ich spojrzenie na wspólną przyszłość nieco się różni. Kiedy na przypadkowej imprezie Julie poznaje Eivinda i spędza z nim całą noc, zaczyna zastanawiać się, czy ten młodszy od niej, pewny siebie i odrobinę szalony chłopak nie jest właśnie tym, czego potrzebuje w życiu.
Przeżyć
Animowany film dokumentalny, który stał się przebojem festiwalu w Sundance, gdzie zdobył Wielką Nagrodę Jury w Konkursie Międzynarodowym i porównywany jest do legendarnego „Walca z Baszirem”. Poruszająca historia nastolatka uciekającego z matką i rodzeństwem z ogarniętego wojną Afganistanu do Europy. To także intymna opowieść o dorastaniu i odkrywaniu swojej seksualności. W życiu Aminą dominuje poczucie straty i to na wielu poziomach. Bohater musiał brutalnie wkroczyć w dorosłość i przez ponad 20 lat tłumił w sobie traumatyczne doświadczenia. Dziś, jako niespełna czterdziestolatek, odnosi sukcesy nauce jako naukowiec i planuje ślub ze swoim długoletnim partnerem.
Amin postanawia zdradzić prawdę o sobie w filmie, ale nie jest gotowy, żeby stanąć oko w oko z kamerą, dlatego reżyser Jonas Poher Rasmussen (jego dawny szkolny kolega) postanowił sięgnąć po animację. Tłumione do tej pory wspomnienia tworzą poruszającą historię, w której granice czasu i przestrzeni ulegają zatarciu.
Córka
Córka spektakularny debiut reżyserski Maggie Gyllenhaal, oparty na bestsellerowej powieści Eleny Ferrante (nominacja do Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany). Leda (laureatka Oscara Olivia Colman i nominacja za rolę Córce) udaje się na wakacje do Grecji. Planuje czytać, wypoczywać na prywatnej plaży i korzystać z urlopu. Spokój intymnego kurortu zaburza jednak przybycie ekscentrycznej rodziny zamieszkującej największą z willi na wyspie. Uwagę Ledy przykuwa przede wszystkim Nina (Dakota Johnson), która mierzy się z trudami bycia młodą mamą, mając pod opieką kilkuletnią córkę. Obserwowanie tajemniczej nieznajomej wywołuje wspomnienia z okresu macierzyństwa, z którymi Leda od wielu lat nie miała odwagi się skonfrontować. Wracają wspomnienia i widma decyzji z przeszłości, których nie można cofnąć.
Nominowany do trzech Oscarów film Maggie Gyllenhaal to jeden z najbardziej prowokujących filmów ostatnich lat. Reżyserka nie boi się zadawać niełatwych pytań o istotę macierzyństwa i jego wpływu na życie kobiety. Czy kobieta może nie posiadać instynktu macierzyńskiego? Czy jeśli nie stawia dzieci na pierwszym miejscu, ponad karierę i własne ambicje, czyni to z niej złą matkę? I wreszcie – „Czy bycie matką musi być pracą na cały etat? A jeśli praca nie daje satysfakcji i spełnienia, czy można ją po prostu rzucić?”, jak czytamy w jednej z recenzji. Efektem jest niezwykły dramat psychologiczny, który chwyta za serce już w pierwszych minutach, by nie puścić aż do napisów końcowych.
Premierowo najnowszy film Pedro Almodovara Matki równoległe. Bohaterki filmu, Janis (Cruz) i Ana (Milena Smit), spotykają się na oddziale położniczym. Ta pierwsza jest dojrzałą kobietą, ta druga ledwie przestała być nastolatką. Obie są singielkami, obie czeka samodzielne macierzyństwo. Janis wie, że sobie poradzi, Ana jest pełna obaw. Wydaje się, że ich ścieżki ledwie się przetną, tymczasem więź, która je połączy, okaże się mocna jak pępowina. Jak to u Almodóvara bywa: zbieg okoliczności może stać się przeznaczeniem, a rodzina z wyboru tą, która zaoferuje bezwarunkową akceptację i miłość.
Licorice Pizza to najnowszy film wybitnego Paula Thomasa Andersona, reżysera takich produkcji jak „Nić widmo”, „Boogie Nights” czy „Mistrz”. Historia toczy się na początku lat siedemdziesiątych w dobie wolności, eklektycznej mody i rewolucyjnej muzyki. Ukazane z ogromną czułością i sentymentem do epoki, szczenięce zauroczenie dorastających w Los Angeles Alany i Gary’ego rozwija się na tle powstawania pierwszych filmowych mega produkcji w Fabryce Snów i wielkich przemian kulturowych czasu wolnej miłości.