
Najlepsza polska NOWA REWIA!!!
Po premierze widzowie mówili, że pod względem owacji była to najgłośniejsza rewia w historii… mamy nadzieję, że każda kolejna będzie jeszcze głośniejsza. To wielce prawdopodobne, bo przed Wami wystąpią najlepsze drag queens w Polsce!
Reżyseria: Ana Nowicka
Scenografia: Monika Kufel
Choreografia: Caroline Kwiatuszewska
Obsada: Ka Katharsis, Filo, Amba Fatima, Vipera, Lady Brigitte, Mona Lizak
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Spektakl opowiada o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. To pretekst do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.
Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?
Autor: Dorota Masłowska
Reżyseria: Maciej Gorczyński
Muzyka: Piotr Korzeniak oraz zespół Cukry w składzie: Karolina Głogowska, Lena Witkowska, Agnieszka Kocińska
Scenografia, kostiumy: Iwona Bandzarewicz
Video: Iwona Bandzarewicz, Maciej Gorczyński, Ana Nowicka, Monika Kufel, Agnieszka Kocińska, Piotr Mateusz Wach, Wiktor Kozak, Piotr Koźmiński
Choreografia: Piotr Mateusz Wach
Obsada: Agnieszka Kocińska , Monika Kufel, Ana Nowicka, Lena Witkowska, Piotr Korzeniak, Piotr Mateusz Wach, Paweł Wolsztyński

Twórcy BARAKAH postanowili na deski teatralne przenieść kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny! To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę. Czy to jeszcze troska czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiej. O kobiecie, która jest inna i nie pasuje do patriarchalnego świata, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje ulokować gdzieś swoje uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.
BREAKING THE WAVES
autor: Lars von Trier
w opracowaniu Vivian Nielsen / tłumaczenie: Małgorzata Leyko
reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Piotr Mateusz Wach
obsada:
BESS: Monika Kufel
JAN: Rafał Kozok
TERRY: Maciej Charyton
DODO: Anna Rokita
PASTOR: Piotr Mateusz Wach
DR RICHARDSON: Grzegorz Grabowski

„Jestem Twoją największą fanką. Tak, na pewno jestem. I uwierz mi, drugiej takiej nie ma”.

Twórcy BARAKAH przenoszą na deski teatralne kultowy thriller psychologiczny Stephena Kinga „Misery”. W spektaklu wystąpią Monika Kufel i Michał Kościuk.
Ranny w wypadku autor popularnej serii romansów zostaje uratowany przez mieszkającą na uboczu kobietę. Troska i opieka gospodyni kończy się, gdy czyta ona maszynopis jego nowej powieści…
Nowicka przenosi akcję z lat 80. w czasy współczesne, czyli świat XXI wieku pełen hejtu, nękania, stalkerów, bo dziś przecież każdy z nas może mieć swojego psychofana. Sztuka to już nie tylko treść i forma, ale jej odbiór. Odbiorcy przez filtry emocji interpretują kolejne dzieła sztuki, swe interpretacje doprowadzając do granic absurdalnych wyobrażeń, przez co interpretacji jest wiele, ale czy każda jest bezpieczna? Czy w ogóle istnieje granica interpretacji i kiedy odbiorca przekracza ją, wchodząc na ryzykowną ścieżkę szalonej utraty poczucia rzeczywistości? Gdzie kończy się sztuka, a zaczyna życie, gdzie kończy życie, a zaczyna sztuka? Czy takie rozróżnienie wciąż istnieje? I czy naprawdę wszystko powinniśmy traktować tak serio?
Original Broadway Production Produced by Warner Bros. Theatre Ventures in association with Castle Rock Entertainment, Liz Glotzer, Mark Kaufman, Martin Shafer, Raymond Wu
World Premiere produced at Bucks County Playhouse, New Hope, PA Jed Bernstein, Producing Director
„MISERY”
Williama Goldmana
na podstawie powieści Stephena Kinga
Tłumaczenie: Jacek Kaduczak
Reżyseria: Ana Nowicka
Muzyka: Piotr Korzeniak (skrzypce: Viktor Cordoba Guevara)
Scenografia i kostiumy: Monika Kufel
Video/dron/trailer: Bartłomiej Kwiatkowski
Obsada: Monika Kufel, Michał Kościuk
Materiały prasowe: Teatr BARAKAH