Repertuar na tydzień 22-28 kwietnia
22.04 piątek
16:00 Chungking Express / reż. Wong Kar Wai / Hongkong / 1994 / 102′
18:00 Memoria / reż. Apichatpong Weerasethakul / Kolumbia, Tajlandia / 2021 / 136′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
23.04 sobota
14:00 Chungking Express / reż. Wong Kar Wai / Hongkong / 1994 / 102′
15:45 Belle / reż. Mamoru Hosoda / Japonia / 2021 / 121′
18:00 Memoria / reż. Apichatpong Weerasethakul / Kolumbia, Tajlandia / 2021 / 136′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
24.04 niedziela
14:30 Belle / reż. Mamoru Hosoda / Japonia / 2021 / 121′
17:00 Czas Pozytywistek: wykład otwarty „Lwów czasu pozytywistek” – poprowadzi Weronika Drohobycka-Grzesiak Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego / wstęp wolny
20:00 efemeka – (nie)fabuła dla Ukrainy – pokaz filmów mniej lub bardziej…
25.04 poniedziałek
18:00 Memoria / reż. Apichatpong Weerasethakul / Kolumbia, Tajlandia / 2021 / 136′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
26.04 wtorek
16:00 Chungking Express / reż. Wong Kar Wai / Hongkong / 1994 / 102′
18:00 Dyskusyjny Klub Filmowy: Disaster Artist / reż. James Franco / USA / 2017 / 103′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
27.04 środa
15:45 Belle / reż. Mamoru Hosoda / Japonia / 2021 / 121′
18:00 Memoria / reż. Apichatpong Weerasethakul / Kolumbia, Tajlandia / 2021 / 136′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
28.04 czwartek
16:00 Chungking Express / reż. Wong Kar Wai / Hongkong / 1994 / 102′
18:00 Memoria / reż. Apichatpong Weerasethakul / Kolumbia, Tajlandia / 2021 / 136′
20:30 Wszystko Wszędzie Naraz / reż. Dan Kwan i Daniel Scheinert / USA / 2021 / 140′
Memoria – premierowo
Nagrodzony w Cannes, najnowszy film mistrza azjatyckiego kina Apichatponga Weerasethakula.
Huk. Metaliczny, głośny, przeszywający – jakby wydobywał się z wnętrza planety. Taki dźwięk prześladuje Jessicę (fenomenalna Tilda Swinton) – atakuje ją podczas bezsennych nocy, zaskakuje w najmniej spodziewanych momentach jej podróży po Kolumbii. Ten dźwięk ją przeraża, ale również fascynuje. Czy postradała zmysły? Memoria to transcendentalna, hipnotyzująca podróż – opowieść o pamięci indywidualnej i zbiorowej, o tajemnym, niewidzialnym pomoście między teraźniejszością i przeszłością, o współczesnym świecie, który wydaje się wyhodowany, sztuczny i który łatwo można zainfekować. To film-sen, film-odyseja, unikalne doświadczenie zmysłowe, dźwiękowe i duchowe. To film, który pozostaje w widzu na zawsze.
Wszystko Wszędzie Naraz
Evelyn Wang (Michelle Yeoh), borykająca się z trudami codzienności mama w średnim wieku, natrafia na klucz do „multiwersum”: sieci przecinających się ze sobą światów, gdzie może zbadać wszystkie drogi życiowe, którymi nie poszła: począwszy od gwiazdy filmowej do uznanego szefa kuchni Teppanyaki. Kiedy pojawiają się mroczne siły, Evelyn będzie musiała wykorzystać wszystko co ma i wszystko czym kiedyś mogła być, aby ocalić to, co jest dla niej najważniejsze: jej rodzinę.
Dzięki niesamowitym scenom sztuk walki, lekkiemu humorowi w stylu pop oraz przyprawiającym o bicie serca emocjom, to epicki i porywający film, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliście.
efemeka – (nie)fabuła dla Ukrainy – pokaz filmów mniej lub bardziej…
Efemeka to pokaz filmowy prezentujący twórczość studentów, studentek, absolwentów, absolwentek uczelni artystycznych lub twórczyń i twórców całkowicie niezależnych. Poświęcony jest niekomercyjnym, mniej lub bardziej eksperymentalnym filmom krótkometrażowym. Różne tematy, formy ekspresji, techniki realizacji wygenerują jedyny w swoim rodzaju tygiel wyjątkowych wrażliwości w zakresie działań audiowizualnych.
Druga edycja efemeki będzie skierowana ku twórcom i twórczyniom Ukraińskim. Postanowiliśmy włączyć nasz pokaz filmowy w działania pomocowe dla Ukrainy. Zmieniając polski kontekst wydarzenia zaprosiliśmy ukraińskich artystów/artystki do podzielenia się z nami swoimi filmami. Ta edycja odbędzie się pod hasłem (Nie)fabuła dla Ukrainy.
Cały dochód będzie przekazany na rzecz pomocy dla Ukrainy.
Czas Pozytywistek: wykład otwarty „Lwów czasu pozytywistek”
Druga połowa XIX i początek XX wieku to czas intensywnego rozwoju idei narodowościowych. Lwów był wówczas stolicą kraju koronnego, wielonarodową metropolią, tyglem bogatych tradycji. Było to miasto pełne możliwości, kontrastów społecznych i konkurujących stronnictw. Wielokulturowe, wielowyznaniowe, wielojęzykowe. Ośrodek polityczny, naukowy i artystyczny najróżniejszych nurtów.
Barwna paleta etniczno-narodowo-wyznaniowa społeczności Lwowa znalazła swój wyraz także w architekturze miasta.
W jaki sposób przy pomocy architektury opowiadano o historii i kulturze narodów? Jak architektura służyła autoidentyfikacji? Skąd czerpano wzorce i inspiracje, kompletując repertuar form stylów narodowych? Jakie relacje artystyczne panowały w wielonarodowym środowisku lwowskich architektów? Jakie były zależności narodowościowe między zleceniodawcami a wykonawcami inwestycji? Z tymi i innymi pytaniami zmierzymy się podczas wykładu, posiłkując się historią powstawania i analizą stylową wybranych przykładów architektury Lwowa.
Nadal na ekranie Chungking Express – zadziorna, lekko prowadzona fabuła to jeden z najważniejszych filmów definiujących estetykę lat 90. Jego neonowo-chropowata stylistyka stała się punktem odniesienia dla całego pokolenia twórców ze wszystkich stron świata. Od stylowego kina akcji po teledyskowy romans pulsujący w rytm “California Dreaming” – to urzekająca i zagadkowa historia o samotności i mijaniu się w tłumie.
Wizjonerski, nominowany do Oscara twórca „Mirai” i „Wilczych dzieci” Mamoru Hosoda przedstawia oszałamiającą wizualnie, szczerą i przejmującą opowieść o dorastaniu w erze mediów społecznościowych – Belle