Repertuar na tydzień 27 maja – 2 czerwca:
27.05 piątek
14:45 Nawet myszy idą do nieba / reż. Jan Bubeniček, Denisa Grimmova / Czechy, Francja, Polska, Słowacja / 2021 / 87’
16:20 Mała mama / reż. Céline Sciamma / Francja / 2021 / 72′
18:00 Boscy / reż. Mariano Cohn, Gastón Duprat / Hiszpania / 2021 / 114’
20:15 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95′
28.05 sobota
14:00 Nawet myszy idą do nieba / reż. Jan Bubeniček, Denisa Grimmova / Czechy, Francja, Polska, Słowacja / 2021 / 87’
15:40 Mała mama / reż. Céline Sciamma / Francja / 2021 / 72’
17:15 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95’
19:10 Boscy / reż. Mariano Cohn, Gastón Duprat / Hiszpania / 2021 / 114’
21:20 Pokaz przedpremierowy: Men / reż. Alex Garland / USA / 2021 / 100’
29.05 niedziela
14:45 Nawet myszy idą do nieba / reż. Jan Bubeniček, Denisa Grimmova / Czechy, Francja, Polska, Słowacja / 2021 / 87’
16:20 Mała mama / reż. Céline Sciamma / Francja / 2021 / 72′
18:00 Boscy / reż. Mariano Cohn, Gastón Duprat / Hiszpania / 2021 / 114’
20:15 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95′
30.05 poniedziałek
14:30 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95′
17:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Zbieranie jaj w ciężkich czasach / O, Collecting Eggs Despite the Times / reż. Pim Zwier / Królestwo Niderlandów / 2021 / 80′
20:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Zapach strachu / The Scent of Fear / reż. Mirjam von Arx / Szwajcaria / 2021 / 93′
31.05 wtorek
14:30 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95′
17:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Henry Glassie: Badania terenowe / Henry Glassie: Fieldwork / reż. Pat Collins / Irlandia / 2021 / 105′
20:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Z morza prastarego / From the Wild Sea / reż. Robin Petré / Dania, Wielka Brytania / 2021 / 78′
01.06 środa
14:30 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95’
17:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Park Plejstoceński / Pleistocene Park / reż. Luke Griswold-Tergis / USA / 2022 / 100′
20:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Film, żywy zapis pamięci / Film, the Living Record of Our Memory / reż. Inés Toharia / Kanada, Hiszpania / 2021 / 119’
02.06 czwartek
14:30 Fucking Bornholm / reż. Anna Kazejak / Polska / 2022 / 95′
17:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Zapach strachu / The Scent of Fear / reż. Mirjam von Arx / Szwajcaria / 2021 / 93′
20:00 62. Krakowski Festiwal Filmowy: Zbieranie jaj w ciężkich czasach / O, Collecting Eggs Despite the Times / reż. Pim Zwier / Królestwo Niderlandów / 2021 / 80’
Krakowski Festiwal Filmowy to najważniejsze w Polsce święto kina dokumentalnego, krótkometrażowego i animowanego. To przestrzeń, gdzie wybitni i uznani filmowcy z całego świata spotykają się z debiutantami, a publiczność staje oko w oko z twórcami i bohaterami filmów.
W tym roku w programie znajdzie się ponad 180 filmów z całego świata, w tym ok. 100 premier światowych i polskich, a festiwal odbędzie się w kinach (od 29 maja do 5 czerwca) i w Internecie (od 3-12 czerwca)! Filmy zostaną zaprezentowane w ramach 4 konkursów: 3 konkursów międzynarodowych (dokumentalny, krótkometrażowy i DocFilmMusic), w konkursie polskim oraz w licznych cyklach pozakonkursowych i pokazach specjalnych.
W naszym kinie zostanie zaprezentowany cykl dokumentów naukowych Docs+Science poświęcony zagadkowemu zjawisku pamięci, procesowi sięgania wstecz w czasie. Próby ratowania ułamka z historii zarejestrowanej na celuloidzie, eksperyment mający na celu odtworzenie pradawnego ekosystemu dalekiej Syberii, podróż do jądra strachu – praprzyczyny wszystkich lęków, zapisana w skorupkach jajek pamięć o 4 tysiącach różnych gatunków ptaków, dokumentalny poemat o milczących świadkach przeszłości naszej planety, i wreszcie sylwetka Henriego Glassie i próba odpowiedzi na pytania o naturę piękna.
****ing Bornholm
Dwie pary – małżeństwo z długim stażem i nowy związek z Tindera, dzieci i majówkowy wjazd na sielankowy kemping. Co może pójść nie tak? Bohaterowie „****ing Bornholm” w reżyserii Anny Kazejak przekonają się, że wszystko, a jeden incydent może uruchomić prawdziwą lawinę. W rolach głównych Agnieszka Grochowska, Maciej Stuhr, Jaśmina Polak i Grzegorz Damięcki.
„****ing Bornholm” dotyka tematu tożsamości w czasach, gdzie znane nam do tej pory wzorce przestały mieć znaczenie. Kryzys w związku, problemy z komunikacją, zmęczenie oczekiwaniami innych. Brzmi znajomo, jak materiał na najlepsze memy i śmiech przez łzy? Bo tak właśnie jest.
Mała mama
pokazy z polskimi i ukraińskimi napisami / з українськими субтитрами
Jeden z najgłośniejszych filmów tegorocznego Berlinale. Po udanej wycieczce w rewiry kina kostiumowego (Portret kobiety w ogniu) Céline Sciamma wraca do korzeni. W Małej mamie, podobnie jak choćby w Tomboyu, francuska reżyserka eksploruje bogate życie wewnętrzne dziecięcej bohaterki. Ośmioletnią Nelly poznajemy w momencie, gdy dziewczynka dowiaduje się o śmierci babci. Nie tylko przeżywa własną żałobę, lecz także przygląda się silnym emocjom targającym całą rodziną. W postawie Nelly zaskakująca dojrzałość łączy się z dziecięcą wiarą w potęgę wyobraźni. To właśnie dzięki niej na drodze dziewczynki staje w pewnym momencie rówieśniczka, która wydaje się łudząco podobna do jej matki. Sciamma przygląda się temu niecodziennemu spotkaniu z zaciekawieniem i czułością, która nadaje filmowi uniwersalność i wzbogaca go o wymiar terapeutyczny. Mała mama bowiem to nic innego, jak spełniona fantazja o zaprzyjaźnieniu się z własnym rodzicem.
Boscy
Ekscentryczny milioner postanawia stworzyć film, dzięki któremu zapisze się w historii. Aby tego dokonać, sięga po najlepszych z najlepszych. Na fotelu reżysera zasiada więc równie słynna co kontrowersyjna Lola Cuevas (Penélope Cruz), która do głównych ról w filmie angażuje prawdziwe legendy w swoim fachu. Jej wybór pada na hollywoodzkiego amanta Félixa Rivero (Antonio Banderas) oraz ikonę teatru Ivána Torresa (Oscar Martínez). Problem w tym, że obaj panowie, choć w swoich kategoriach osiągnęli i zdobyli już wszystko, cierpią na przerost ego i delikatnie mówiąc, nieszczególnie za sobą przepadają. Żeby sprostać zaskakującym pomysłom Loli, aktorzy z najwyższej półki będą musieli znaleźć jednak wspólny język i zmierzyć się z dziedzictwem własnych karier. Pytanie tylko, kto z nich pozostanie na placu boju, kiedy po raz pierwszy wybrzmi słynne: „Kamera i… akcja!”?