Repertuar 23-30 września
23.09 piątek
17:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
19:30 Taneczne Shorty – pokaz filmów krótkometrażowych / Polska / 2021 / 40’ – po seansie spotkanie z twórcami
24.09 sobota
13:00 Детективне бюро Лессі та Майї. Перша таємниця / Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica / reż. Josephine Bornebusch / Szwecja / 2018 / 89’ — wstęp wolny
15:15 Stracone złudzenia / reż. Xavier Giannoli / Francja, Belgia / 2021 / 149’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Trzy tysiące lat tęsknoty / reż. George Miller / Australia, USA / 2022 / 108’
25.09 niedziela
15:15 Stracone złudzenia / reż. Xavier Giannoli / Francja, Belgia / 2021 / 149’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Trzy tysiące lat tęsknoty / reż. George Miller / Australia, USA / 2022 / 108’
26.09 poniedziałek
16:00 Orlęta. Grodno 39′ / reż. Krzysztof Łukaszewicz / Polska / 2022 / 104’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Trzy tysiące lat tęsknoty / reż. George Miller / Australia, USA / 2022 / 108’
27.09 wtorek
16:00 Orlęta. Grodno 39′ / reż. Krzysztof Łukaszewicz / Polska / 2022 / 104’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Trzy tysiące lat tęsknoty / reż. George Miller / Australia, USA / 2022 / 108’
28.09 środa
16:00 Orlęta. Grodno 39′ / reż. Krzysztof Łukaszewicz / Polska / 2022 / 104’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Trzy tysiące lat tęsknoty / reż. George Miller / Australia, USA / 2022 / 108’
29.09 czwartek
16:00 Orlęta. Grodno 39′ / reż. Krzysztof Łukaszewicz / Polska / 2022 / 104’
18:00 Johnny / reż. Daniel Jaroszek / Polska / 2022 / 118’
20:20 Pokaz przedpremierowy: Baby broker / reż. Hirokazu Kore-eda / Korea Południowa / 2022 / 129’
Taneczne Shorty
Zapraszamy na wieczór krótkometrażowych filmów tanecznych, nakręconych lub współtworzonych przez krakowskich artystów. Sześć wybranych szortów reprezentuje różnorodne formy i strategie pracy, łączącej medium choreografii i filmu. W ramach wieczoru odbędzie się premiera filmu „100m” autorstwa choreografki Moniki Szpunar we współpracy z operatorem Frankiem Przybylskim i choreografką Dominiką Wiak.
Po projekcjach zapraszamy na rozmowę z twórcami filmów, prowadzoną przez podcasterkę i art project menadżerkę Olę Kuzemko.
PROGRAM:
DANCE NAIVE I Yarek Baranik, Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec
Jellyfish I Paweł Liber, Kasia Rozalia
DESMIA X. I Alicja Miszczor, Piotr Werewka
Still Standing I Aleksandra Janus, Weronika Pelczyńska, Monika Szpunar, Mateusz Miszczyński, Paweł Liber
MANHATTAN INTERACTIVE MOVIE (I część filmu) I Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Paweł Szymkowiak
INSIDE I Małgorzata Werbińska, Piotr Werewka
100m I Monika Szpunar, Dominika Wiak, Franek Przybylski
Покази фільмів для великих і малих українською мовою
Cykl bezpłatnych seansów w języku ukraińskim.Wierzymy, że kinematografia ma moc, by zmieniać świat, a w momentach niepokoju realnie pomagać, dawać otuchę, ułatwiać rozmowę i budować porozumienie.
Bezpłatne bilety są dla dzieci oraz ich opiekunów. W związku z ograniczoną liczbą miejsc, w przypadku większych grup, prosimy o bezpośredni kontakt z kinem.
цикл безкоштовних показів для наймолодших глядачів в україномовній версії. Ми віримо, що кіно має силу змінювати світ, й реально допомогти, підбадьорити, полегшити спілкування та вибудувати порозуміння у хвилини неспокою.
Безкоштовні квитки для дітей та їх опікунів можна отримати в касах кінотеатрів.
Через обмежену кількість місць, у випадку великих груп, просимо сконтактуватися безпосередньо з кінотеатром.
Детективне бюро Лессі та Майї. Перша таємниця / Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica
Baby broker
Najnowsze dzieło Hirokazu Kore-edy – to wzruszająca i prowokująca historia, koncentrująca się wokół losów małego dziecka pozostawionego w oknie życia, którą tak podsumował krytyk Indie Wire – To cudowna w swej wrażliwości opowieść, zadająca pytanie o kwestię etyki, wolności wyboru, pieniędzy, rodziny oraz tego, jak znaleźć miłość w tym szalonym bałaganie zwanym życiem.
Johnny to oparta na prawdziwych wydarzeniach historia, która wzrusza i inspiruje. Opowiedziana z perspektywy podopiecznego Jana Kaczkowskiego, Patryka Galewskiego – chłopaka, który nie miał łatwego startu w życiu.
Patryk włamuje się do domku w małym mieście. Wyrok sądu nakazuje mu prace społeczne w puckim hospicjum, gdzie poznaje niezwykłego ks. Jana Kaczkowskiego. Duchowny angażuje młodych chłopaków z zawodówki, na pozór twardych buntowników, w pomoc śmiertelnie chorym. W swojej pracy skupia się na bliskości, czułości i walce o relacje z drugim człowiekiem. Uczy empatii. A czyni to z hurtową ilością humoru, czym zyskuje ogromną popularność. Niedługo później Jan sam staje się pacjentem swojego hospicjum. Patryk zostaje postawiony w sytuacji, która zmieni całe jego życie.
Orlęta. Grodno ‘39 to dramatyczny obraz wojny z sowietami widziany oczami dwunastoletniego chłopca, Leona. W dniu rozpoczęcia roku szkolnego, 1 września 1939 r. budynek jego szkoły zostaje zbombardowany przez niemieckie samoloty. Dla Leosia, Tadka, Eweliny oraz tysięcy polskich dzieci, rozpoczynająca się wojna stanie się szkołą przyspieszonego dojrzewania, konfrontacją z dramatyczną historią pisaną przez dorosłych.
Trzy tysiące lat tęsknoty Dr Alithea Binnie jest osobą mocno stąpającą po ziemi. Jej zadowolenie z życia bierze się po części z faktu, że już dawno przestała uganiać się za mrzonkami w poszukiwaniu szczęścia. Nie ma wygórowanych wymagań wobec świata, do którego podchodzi z dużą dawką sceptycyzmu. W życiu kieruje się zaś zdrowym rozsądkiem, zamiast ulegać porywom uczuć. Mimo tego, a może właśnie dlatego, pewnego dnia w jej życiu pojawia się najprawdziwszy dżin, który w zamian za swą wolność, oferuje jej spełnienie trzech życzeń. Problem w tym, że Alithea zawodowo zajmuje się analizowaniem starożytnych podań i baśni i ma pełną świadomość, że takie igraszki z losem mogą się bardzo źle skończyć. Dżin jednak nie daje za wygraną. Aby zachęcić ją do wypowiedzenia życzenia opowiada jej niesłychane historie ze swojej przeszłości. W końcu Alithea decyduje się wypowiedzieć życzenie, które zaskoczy zarówno dżina jak i ją samą.