Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne w Krakowie
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Działy główne Kino Premiery

Repertuar i wydarzenia w Kinie Paradox od 17 lutego

przez Alicja Csafordi
16 lutego 2023
w Premiery, Wydarzenia, Kino, Repertuar
2
udostępnień
243
wyświetleń
Share on FacebookShare on Twitter

Kino Paradox zaprasza!

Repertuar 17 – 23 luty

17.02   piątek

15:10 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:30 Aftersun / reż. Charlotte Wells / Wielka Brytania, USA / 2022 / 98′
18:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105’ 
20:30 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100’ 

18.02   sobota

13:30 Zadziwiający kot Maurycy / reż. Toby Genkel, Florian Westermann / Wlk. Brytania, Niemcy / 2022 / 93’ 
15:10 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:30 Aftersun / reż. Charlotte Wells / Wielka Brytania, USA / 2022 / 98′
18:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105’ 
20:30 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100′

19.02   niedziela

13:30 Zadziwiający kot Maurycy / reż. Toby Genkel, Florian Westermann / Wlk. Brytania, Niemcy / 2022 / 93’ 
15:10 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:30 Aftersun / reż. Charlotte Wells / Wielka Brytania, USA / 2022 / 98′
18:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105’ 
20:30 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100′

20.02   poniedziałek

14:30 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:00 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100’ 
20:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105′

21.02   wtorek

16:15 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100′
18:15 Krótka Historia Kina Polskiego: Popiół i diament / reż. Andrzej Wajda / Polska / 1958 / 97′ – wstęp Tomasz Kolankiewicz / film z angielskimi napisami / with additional English subtitles
20:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105′

22.02   środa

15:10 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:30 Aftersun / reż. Charlotte Wells / Wielka Brytania, USA / 2022 / 98′
18:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105’ 
20:30 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100′
20:45 Paradox na Leżakach: Lunana. Szkoła na końcu świata / reż. Pawo Choyning Dorji / Bhutan / 2019 / 110′

23.02   czwartek

15:10 Rzeka / reż. Jennifer Peedom, Joseph Nizeti, / Australia / 2021 / 75’ 
16:30 Aftersun / reż. Charlotte Wells / Wielka Brytania, USA / 2022 / 98′
18:30 Blisko / reż. Lukas Dhont / Belgia, Holandia, Francja / 2022 / 105’ 
20:30 Chleb i sól / reż. Damian Kocur / Polska / 2022 / 100′
20:45 Paradox na Leżakach: Chora na siebie / reż. Kristoffer Borgli / Norwegia / 2022 / 97′

Blisko – nominowany do Oscara Najlepszy Film Międzynarodowy
Nagrodzone Grand Prix w Cannes Blisko Lukasa Dhonta to niezwykle czuła opowieść o przyjaźni dwóch 13-latków. Léo i Rémi uwielbiają spędzać ze sobą czas, ich relacja jest intensywna, spontaniczna, żywa. Jednak głupie plotki, presja rówieśników i zagubienie w świecie, który nigdy nie jest oczywisty, powodują, że Léo zaczyna się oddalać i ranić Rémiego. Nikt we współczesnym kinie nie potrafi pracować z młodymi aktorami tak, jak autor pamiętnej Girl – z każdego gestu, spojrzenia, wypowiedzianego słowa kilkunastoletnich aktorów bije prawda. Dhont opowiada o bezradności, która jest nieodłącznym elementem dojrzewania – któż mając 13 lat, potrafi ocenić siłę swoich uczuć i decyzji? 31-letni belgijski reżyser nikogo nie ocenia i kieruje się niezwykłą empatią, która wyróżnia tylko największych humanistów światowego kina. Blisko staje się nie tylko pięknie sfilmowaną historią coming-of-age, lecz przede wszystkim uniwersalnym filmem o akceptacji swoich błędów i nauce przeżywania najtrudniejszych, najbardziej bolesnych emocji.

Chleb i sól

Upalne lato, leniwie płynący czas, hip-hopowy freestyle, chłopaki z tatuażami i zalotne dziewczyny, z którymi lepiej nie zadzierać. Tak właśnie wygląda miejsce z czasów młodości, do którego wraca Tymek – student warszawskiej Akademii Muzycznej przygotowujący się do rozpoczęcia światowej kariery jako pianista. Jest tu też jego matka oraz brat Jacek i koledzy z dawnych dni przesiadujący na osiedlu. Tymek pojawia się tu jednak tylko na chwilę – po wakacjach rusza na zachód Europy, gdzie otrzymał stypendium. Ta krótka wizyta w zupełności wystarczy, aby poznał centralny punkt spotkań lokalnej młodzieży jakim jest nowo powstały bar z kebabem. Chłopaki z osiedla dobrze żyją z obcokrajowcami, ale są drobne wyjątki. Z czasem konflikt zaostrza się. Spirala strachu i zagrożenia zaczyna się nakręcać, a Tymek znajdzie się w samym jej centrum.

Uhonorowany na 79. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji Nagrodą Specjalną Jury Orizzonti, inspirowany prawdziwymi wydarzeniami pełnometrażowy debiut Damiana Kocura – laureata ponad stu wyróżnień za swoje wcześniejsze filmy krótkometrażowe. „Chleb i sól” zdobył także trzy nagrody specjalne na 47. FPFF w Gdyni – Nagrodę Dziennikarzy, Nagrodę Jury Młodzieżowego oraz Don Kichota, czyli Nagrodę Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych a także statuetkę dla Najlepszego Reżysera na 59. Golden Orange Film Festival w Antalyi i Nagrodę Publiczności na 16. All About Freedom Festival w Gdańsku.

Popiół i diament

Maciek Chełmicki (Z. Cybulski), młody akowiec otrzymuje rozkaz zastrzelenia sekretarza KW PPR w przededniu zakończenia drugiej wojny światowej. W tym samym czasie poznaje Krystynę (E. Krzyżewska), barmankę w hotelu. Rozdarty między poczuciem obowiązku a rodzącym się uczuciem będzie musiał dokonać wyboru. Tej nocy trwa bankiet z okazji zwycięstwa. Poranek okaże się dla bohatera tragiczny w skutkach.

Film Andrzeja Wajdy zapisał się w historii polskiej kultury i światowego kina jako film ikoniczny dla Szkoły Polskiej oraz symbol narodowej kinematografii. Mimo że był adaptacją popieranej przez władze Polski Ludowej powieści Jerzego Andrzejewskiego „Zaraz po wojnie” (1947), nie realizował zamówienia władzy, gdyż przeniósł uwagę i sympatię widzów ze starego komunistycznego działacza na młodego akowca , podkreślając tragizm jego losu. Co więcej, zupełnie porzucił estetykę socrealizmu na rzecz nowej estetyki obrazu, gry aktorskiej, niejednoznacznej oceny moralnej.

Maciek Chełmicki (Z. Cybulski), a young Home Army soldier receives an order to shoot the secretary of the Polish Workers’ party on the eve of the end of World War II. At the same time, he meets Krystyna (E. Krzyżewska), a bartender at the hotel. Torn between duty and a nascent feeling, he will have to make a choice. The victory banquet takes place that night. The morning will turn out to be tragic for the protagonist.

Andrzej Wajda’s film went down in the history of Polish culture and world cinema as an iconic film of the Polish School and a symbol of national cinematography. Despite the fact that it was an adaptation of Jerzy Andrzejewski’s novel titled “Zaraz po wojnie” (1947), approved by the Polish People’s Government, Wajda did not fulfill the order of the authorities, as he shifted the affection from the old communist activist to the young Home Army soldier, emphasizing the tragedy of his fate. What’s more, Wajda completely abandoned the aesthetics of socialist realism in favor of new aesthetics of image, a new way of acting, and ambiguous moral evaluation of the protagonist.



Tags: krótka historia kina polskiegokino paradoxbliskorzekaAftersunLunana. Szkoła na końcu świataChleb i sólkino studyjne w Krakowie
Poprzedni post

Teatr Mumerus wraca do grania

Następny post

Cykl „Krótka historia polskiego kina” w Kinie Paradox

Alicja Csafordi

Alicja Csafordi

Następny post
Cykl „Krótka historia polskiego kina” w Kinie Paradox

Cykl "Krótka historia polskiego kina" w Kinie Paradox

Facebook Instagram LinkedIn

O NAS

Jesteśmy pasjonatami, których łączy kultura: literatura, krakowskie teatry, kina, koncerty, galerie, muzea... i wiele wiele innych.



Publikujemy, patronujemy, szerzymy, głosimy o KULTURZE i KULTURĘ. Nic w Krakowie się nie zdarzy bez czujnego oka KULTURAtki!



prezes@kulturatka.pl

  • GŁÓWNA
  • O NAS
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACUJEMY
  • PROJEKTY
  • PATRONUJEMY
  • NAPISZ DO NAS
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij