03.05 piątek
13:15 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
14:15 Ponyo / reż. Hayao Miyazaki / Japonia / 2008 / 103 ’– wersja z dubbingiem
16:15 Latanie dla początkujących / reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson / Islandia / 2023 / 94′
19:30 Paradox na Leżakach: Czerwone niebo / reż. Christian Petzold / Niemcy / 2023 / 98′
20:15 Ponyo / reż. Hayao Miyazaki / Japonia / 2008 / 103′ – wersja z napisami
04.05 sobota
13:15 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
14:15 Tajemniczy świat Arrietty / reż. Hiromasa Yonebayashi / Japonia / 2010 / 94′ – wersja z dubbingiem
16:15 Latanie dla początkujących / reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson / Islandia / 2023 / 94′
18:00 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′
19:30 Paradox na Leżakach Czerwone niebo / reż. Christian Petzold / Niemcy / 2023 / 98′
20:15 Tajemniczy świat Arrietty / reż. Hiromasa Yonebayashi / Japonia / 2010 / 94′ – wersja z napisami
14:30 Narzeczona dla kota / reż. Hiroyuki Morita / Japonia / 2002 / 75′ – wersja z dubbingiem
16:15 Latanie dla początkujących / reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson / Islandia / 2023 / 94′
18:00 Pokaz przedpremierowy: Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118′
20:15 Narzeczona dla kota / reż. Hiroyuki Morita / Japonia / 2002 / 75′ – wersja z napisami
06.05 poniedziałek
15:00 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:00 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′
20:15 Anselm / reż. Wim Wenders / Niemcy, Włochy, Francja / 2023 / 93′
15:00 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
16:00 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′
18:15 Pokaz przedpremierowy: Monster / reż. Kore-eda Hirokazu / Japonia / 2023 / 128′
20:30 Anselm / reż. Wim Wenders / Niemcy, Włochy, Francja / 2023 / 93′
08.05 środa
15:00 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
16:00 Pamięć / reż. Michel Franco / USA, Meksyk, Chile / 2023 / 100′
18:00 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′
20:15 Anselm / reż. Wim Wenders / Niemcy, Włochy, Francja / 2023 / 93′
09.05 czwartek
15:00 Kicia Kocia w przedszkolu / reż. Marta Stróżycka / Polska / 2024 / 42′
16:00 Pamięć / reż. Michel Franco / USA, Meksyk, Chile / 2023 / 100′
18:00 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′
19:30 Paradox na Leżakach Czerwone niebo / reż. Christian Petzold / Niemcy / 2023 / 98′
20:15 Pokaz przedpremierowy: Powoli / reż. Marija Kavtaradze / Litwa, Hiszpania, Szwecja / 2023 / 108′
W KRAINIE GHIBLI
Klasyka studia「 ✦ Ghibli✦ 」powraca do kin! Wyobraźni, która podczas najbliższej edycji festiwalu w Cannes zostanie dodatkowo nagrodzona – studio Ghibli otrzyma honorową Złotą Palmę. Po raz pierwszy w historii festiwalu nagroda przypadnie nie twórcy, a instytucji filmowej. Po tegorocznych nagrodach (Oscar, Złoty Glob oraz BAFTA – wszystkie dla Najlepszego Filmu Animowanego) dla Hayao Miyazakiego za „Chłopca i czaplę” – rok 2024 wydaje się być zwieńczeniem filmowych osiągnięć studia.
Codziennie od 3 do 5 maja pokażemy perły filmowe, a w programie: „Narzeczona dla kota”, „Ponyo” oraz „Tajemniczy świat Arrietty”, Każdy z filmów zostanie pokazany w wersji z lektorem w godzinach wczesnopopołudniowych, a wieczorem w wersji z napisami! Będą to pierwsze pokazy tych filmów w kinie w wersji cyfrowej!
MONSTER
Nominowany do Oscara i nagrodzony Złotą Palmą mistrz storytellingu Hirokazu Kore-eda powraca z nowym, subtelnym i niezwykle poruszającym filmem. W „Monsterze” tworzy pełną zaskoczeń, doskonale skonstruowaną opowieść o dziecięcych tajemnicach.
„Monster” ukazuje trzy perspektywy tej samej, z pozoru prostej, historii. Bójka w szkole, moralnie niepewny nauczyciel i matka walcząca o syna. Kolejne puzzle układane są przez Kore-edę z chirurgiczną precyzją i odsłaniają przed widzem sekrety bohaterów. Opowieść o tym, jak przyjaźń, miłość i odrzucenie tak często istnieją w tym samym kontinuum.
Emocje filmowe potęgowane są przez najwyższej próby ścieżkę dźwiękową, będącą ostatnią pracą nagrodzonego Oscarem kompozytora Ryuichiego Sakamoto.
SLOW
Nagrodzony za reżyserię na Sundance film Mariji Kavtaradze to zmysłowa i prowokacyjna love story, jakiej jeszcze na ekranach nie było. Dawno nie było też na nich duetu, między którym tak iskrzy. Elena jest tancerką, a Dovydas tłumaczem języka migowego. Oboje pracują ciałem, szukając najlepszego sposobu, by wyrazić – tańcem i ruchem dłoni – najsubtelniejsze sensy i najgłębsze emocje. Wydają się dla siebie stworzeni, ale Powoli zamiast happy endu wybiera status: „To skomplikowane”. Bo Elena uwielbia seks, a Dovydas mógłby się bez niego obejść. Pełni najlepszych chęci sprawdzają więc, czy da się kochać, nie pożądając. Film Kavtaradze śmiało podejmuje temat nowych modeli relacji, to kino namiętne i pełne pasji, które jest popisem zarówno świetnej reżyserii, jak i aktorskiej chemii.
JUTRO BĘDZIE NASZE
Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka.
Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao!