Teatr Mumerus serdecznie zaprasza wszystkich widzów w czerwcu.
10 czerwca 2024, godz. 20:30
“Mumerus. Koncert”
Miejsce: Teatr KTO, ul. Zamoyskiego 50, Kraków
Muzyka to suma ciszy przerywanej dźwiękami – na ogół uporządkowanymi – na kształt układu planet. Cisza wyraża się w przestrzeni. Twórcy koncertu pragną muzyką zdobyć przestrzeń ogrodu i amfiteatru Teatru KTO. Słychać tam z jednej strony szumy Krakowa odbite od tafli Wisły, tłumiony hałas (przechodnie, samochody i tramwaje) na ulicy Kalwaryjskiej – a z drugiej strony niemalże absolutną ciszę Drogi Krzyżowej w przyległym do Teatru KTO plenerze kościoła Redemporystów na Krzemionkach. Na tym skrzyżowaniu dźwiękowego sacrum i profanum zagramy utwory Jana Sebastiana Bacha, Ludwika van Beethovena, Fryderyka Chopina i Beli Bartoka. Zagramy na pianinie kapitańskim i elektrycznych organach z lat sześćdziesiątych XX – wieku (Alicja Margolin), skrzypcach, wiolonczeli i głosie (Susanna Jara) oraz kontrabasie (Michał Braszak). Reżyserem koncertu jest Wiesław Hołdys.
Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.
Bilety w cenie 40 zł można nabyć on-line na portalu Krakowskiego Biura Festiwalowego:
https://kbfbilety.krakow.pl/kup-bilet/mumeruskoncert?id=1833
oraz w Systemie Sprzedaży Biletów Teatru KTO:
https://bilety.teatrkto.pl/index.php/repertoire.html?id=688
Istnieje również możliwość zakupu biletów w Teatrze KTO, Kraków, ul. Zamoyskiego 50 na godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia – w miarę wolnych miejsc.
15 czerwca 2024, godz. 12:00
NOC TEATRÓW 2024
„Twarz Napoleona”, reż. Wiesław Hołdys
Miejsce: Teatr Zależny, ul. Kanonicza 1, Kraków
Wstęp wolny
Obowiązują rezerwacje na adres mailowy:
nocmumer@wp.pl
„TWARZ NAPOLEONA”
Tekst: Monika Milewska
Reżyseria i przestrzeń: Wiesław Hołdys
Jest 17 czerwca 1835 roku, a Francja przygotowuje się do hucznego świętowania 20-ej rocznicy zwycięskiej bitwy pod Waterloo, a tym samym 20 lat pokoju pod rządami Cesarza Francuzów. Przyjemne, ciepłe promienie słoneczne ogrzewają Paryż. Miasto, dla którego czas ekspozycji wynosi od trzech do trzydziestu minut według pana Daguerre, twórcy metody fotograficznej zwanej od jego nazwiska dagerotypią. W przeddzień święta ku czci Napoleona Francję zalewają jego podobizny – od wizerunków na flakonikach perfum i łyżeczkach aż po sprzączki do damskich pończoch. Napoleonomania trwa w najlepsze, więc każdy może mieć twarz Napoleona na swój własnyużytek. Ale czy sam Napoleon czuje się jeszcze właścicielem swojego wizerunku? Kiedy Francja szykuje się na wielkie uroczystości, Napoleon Bonaparte przygotowuje się do stoczenia jednej z trudniejszych batalii. Batalii z aparatem fotograficznym Daguerre’a i śmiertelnie nudną czynnością, czyli pozowaniem do zdjęcia. W tej bitwie musi obyć się bez żołnierzy Starej Gwardii, a za jedynego sprzymierzeńca ma dystyngowanego kamerdynera Constanta.
Postaci:
Napoleon Bonaparte – Jacek Milczanowski
Louis Constant Wairy – Jan Mancewicz
Louis Daguerre – Robert Żurek
Kostiumy: Monika Gigier
Efekty dźwiękowe: Michał Braszak
Asystent reżysera i rekwizyty: Agnieszka Dziedzic
Technika: Tadeusz Przybylsk
Materiały prasowe: Teatr Mumerus
Zdjęcia: Piotr Baran, Wiesław Hołdys