9.Międzynarodowy Festiwal Filmu dla Dzieci i Młodzieży KINOLUB w Kinie Studyjnym Paradox 12-19 czerwca 2024 roku
KINOLUB to przestrzeń filmowa dla młodych widzów, pełna wartościowych filmów, których nie sposób szukać na co dzień w kinowych repertuarach.
KINOLUB to filmowe rozwiązanie na poruszenie z dziećmi i młodzieżą ważnych tematów, kontakt z kinem ambitnym, wymagającym refleksji i oddziałującym poprzez aktualną tematykę społeczną oraz tę bliską młodym.
Festiwal zapewnia kontakt z odmiennymi kulturami, krajobrazami, językami, problemami społecznymi i rodzinnymi, marzeniami i potrzebami młodych ludzi, jak również wyzwaniami współczesnego świata.
Projekcjom towarzyszą dyskusje, spotkania z twórcami, pozwalające na pełne przyswojenie treści i przesłania filmów. Każdego roku młodzi widzowie zadają setki pytań, tocząc gorące debaty na temat obejrzanych podczas festiwalu filmów.
KINOLUB to najlepsze kino z całego świata dla młodego widza. Wśród nich są fabuły, animacje, dokumenty i historie pokazujące życie, pasje i marzenia dzieci z najdalszych zakątków świata. To najnowsze światowe produkcje nagradzane na festiwalach międzynarodowych.
14.06 piątek
16:30 Jajko czy kura / reż. Sébastien Gagné / Kanada / 2023 / 90’ — wstęp wolny
18:15 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118’
20:20 Monster / reż. Kore-eda Hirokazu / Japonia / 2023 / 128’
15.06 sobota
12:30 KU PRZYGODZIE – pasmo krótkich metraży (wiek 4+) / 51’ — wstęp wolny
13:30 MIMO TRUDNOŚCI – pasmo krótkich metraży (wiek 6+) / 60’ — wstęp wolny
14:45 ŚWIAT RELACJI – pasmo krótkich metraży (wiek 11+) / 78’ — wstęp wolny
16:00 Scianèl / reż. Luciano Accomando / Włochy / 2023 / 86’ — wstęp wolny
18:15 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118’
20:20 Monster / reż. Kore-eda Hirokazu / Japonia / 2023 / 128’
16.06 niedziela
12:30 NIESPODZIANKI – pasmo krótkich metraży (wiek 6+) / 62’ — wstęp wolny
13:30 FILMOWE PODRÓŻE – pasmo krótkich metraży (wiek 9+) / / 84’ — wstęp wolny
15:00 CZAS PRÓBY – pasmo krótkich metraży (wiek 9+) / 84’ — wstęp wolny
16:30 Rodzina Obrabków i sprawa Gliny / reż. Leif Lindblom / Szwecja / 2023 / 90’ — wstęp wolny
18:15 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118’
20:20 Monster / reż. Kore-eda Hirokazu / Japonia / 2023 / 128’
17.06 poniedziałek
16:30 Teka i Tuti: Noc w bibliotece / reż. Eduardo Perdido, Tiago M. A. Lima, Diego M. Doimo / Brazylia / 2023 / 74’ — wstęp wolny
18:15 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118’
20:20 Monster / reż. Kore-eda Hirokazu / Japonia / 2023 / 128’
18.06 wtorek
16:30 Lars jest LOL / reż. Eirik Sæter Stordahl / Norwegia / 2023 / 86’ — wstęp wolny
18:00 Dyskusyjny Klub Filmowy: Twarze, plaże / reż. Agnès Varda, JR / Francja / 2017 / 90’
19.06 środa
15:30 Dziennik Pauliny P. / reż. Neven Hitrec / Chorwacja / 2023 / 96’
17:15 Pokaz zamknięty
18:45 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118′
20.06 czwartek
15:30 Jutro będzie nasze / reż. Pola Cortellesi / Włochy / 2023 / 118’
18:00 Skąd dokąd / In the Rearview / reż. Maciek Hamela / Polska, Francja, Ukraina / 2023 / 84′ – wstęp wolny / ilość miejsc ograniczona
20:30 Trzecia część nocy / The Third Part of the Night / reż. Andrzej Żuławski / Polska / 1971 / 101′ – film z dodatkowymi angielskimi napisami
Rodzina Obrabków i sprawa Gliny
Ture i jego rodzina kradzieże mają w genach. Potrzeba było nieudanego włamania, by ich przestraszyć i skłonić do zejścia z przestępczej ścieżki. Teraz jego rodzice i siostra kupują rzeczy, zamiast je kraść. Zachwycony nowym stylem życia rodziny Ture nie ma pojęcia, że jego znudzona bezczynnością rodzina spiskuje, by ukraść tiarę z klejnotami i potrzebuje do tego jego wyjątkowo utalentowanego psa. Nikt nie spodziewa się podwójnego oszustwa…
Twarze, plaże
Agnès Varda, francuska fotografka i reżyserka filmowa, przedstawicielka francuskiej Nowej Fali, laureatka honorowego Oscara® za całokształt twórczości oraz honorowego Cezara, oraz znany francuski fotograf, uliczny artysta, graficiarz ukrywający się pod inicjałami JR. Ona ma prawie 90 lat, on 33. Ona pracowała z Jean-Lukiem Godardem, on tworzy gigantyczne murale w różnych miejscach na całym świecie. Łączy ich zamiłowanie do obrazów, a zwłaszcza kwestionowanie sposobu, w jaki są pokazywane. Varda wybrała kino, JR tworzenie fotograficznych galerii na wolnym powietrzu. Poznali się w 2015 roku i od razu postanowili nakręcić film we Francji, z dala od wielkich miast. W ten sposób powstał dokumentalny film drogi – portret zanikających powoli francuskich peryferii i ich mieszkańców.
Film jest poprzedzony prelekcją Doroty Żak, a po seansie odbędzie się dyskusja.
Trzecia część nocy / The Third Part of the Night
Brawurowy debiut Andrzeja Żuławskiego, pod opieką artystyczną Andrzeja Wajdy, nawiązywał do problematyki i stylu Szkoły Polskiej, a zarazem gwałtowanie ją przekraczał, eskalując okrucieństwo, chaos moralny, naturalistyczne obrazy. Żuławski wypracował wyrazisty, konwulsyjny język opowieści o szaleństwie moralnym wojny, jak gdyby był to czas nie tylko walki on przetrwanie, ale też wiarę w sens istnienia, w możliwość porozumienia z Bogiem. Wyrazicielem tych wątpliwości jest w filmie Marian (M. Grudziński), przyjaciel Michała. Apokaliptyczny klimat filmu wsparty jest na licznych cytatach z Apokalipsy św. Jana, ale też polskich romantyków („Ojciec zadżumionych” Juliusza Słowackiego). Fabuła odsyła do autobiograficznych doświadczeń z okresu okupacji Mirosława Żuławskiego, ojca reżysera, współscenarzysty filmu. W 1973 roku film zdobył nagrodę „Jantara” na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” oraz Nagrodę im. Andrzeja Munka w PWSFTviT.
Film jest poprzedzony wideo prelekcją Tomasza Kolankiewicza
Skąd dokąd / In the Rearview
Początek inwazji Rosji na Ukrainę. Ludzie zawieszeni w czasie i przestrzeni, w obliczu niepewnego tu i teraz, decydują się na porzucenie tego, co mają najcenniejsze i wsiadają bez zastanowienia do zakurzonego vana na obcych rejestracjach. Samochód przemierza tysiące kilometrów, pełniąc rozmaite funkcje: poczekalni, szpitala, schronu, a przede wszystkim przestrzeni do zwierzeń i wyznań, którymi w sposób naturalny zaczynają dzielić się współtowarzysze podróży z przypadku. „Skąd dokąd” to portret zbiorowy złożony z doświadczeń ludzi, którzy mają jeden cel: znaleźć bezpieczne schronienie. W vanie, ich tymczasowym azylu, zniesione są różnice płci, wieku, koloru skóry, sprawności fizycznej, pochodzenia, tożsamości, poglądów czy wiary. W języku ukraińskim „skąd” (звідки / zvidky) i „dokąd” (куди / kudy), to też rutynowe pytania zadawane podczas próby przebicia się przez liczne punkty kontrolne, rozmieszczone na terenie Ukrainy.