Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne w Krakowie
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Repertuar
    • Premiery
    • Festiwale
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
    • Fotografia
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
  • Dla dzieci
Kulturatka.pl – wydarzenia kulturalne
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Repertuar
    • Premiery
    • Festiwale
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
    • Fotografia
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
  • Dla dzieci
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kulturatka.pl – wydarzenia kulturalne
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Banner

23. Tydzień Kina Hiszpańskiego 28 marca – 3 kwietnia 2025 w Kinie Pod Baranami

przez Alicja Csafordi
1 kwietnia 2025
w Banner, Festiwale, Kino, Wydarzenia, Repertuar
Czas czytania: 9 minuty

Kino Pod Baranami zaprasza na 23. Tydzień Kina Hiszpańskiego, który odbędzie w dniach 28 marca – 3 kwietnia. Kolejna edycja ogólnopolskiego przeglądu najciekawszych tytułów współczesnej hiszpańskiej kinematografii to filmowa podróż przez Półwysep Iberyjski. W programie są zarówno rozrywkowe filmy gatunkowe i kameralne dramaty, jak i subtelne kino artystyczne. 

Organizowany po raz 23. Tydzień Kina Hiszpańskiego to jedyne w Polsce wydarzenie  poświęcone wyłącznie kinematografii Hiszpanii. W ramach przeglądu można zobaczyć najgłośniejsze i najbardziej intrygujące hiszpańskie filmy – większość z nich nie była pokazywana wcześniej w Polsce. W programie znalazło się także wiele tytułów  uhonorowanych w ostatnich latach najbardziej prestiżowymi nagrodami hiszpańskiego  przemysłu filmowego – Nagrodami Goya. 

Epickie, porywające dramaty, salwy śmiechu i prawdziwe wzruszenia, powroty mistrzyń i mistrzów oraz wschodzące gwiazdy – program Tygodnia Kina Hiszpańskiego to filmowe odzwierciedlenie różnorodności kultury Półwyspu Iberyjskiego. Tegoroczna edycja przeglądu obfituje w poruszające, oparte na faktach historie (Autobus 47, Nowe życie)  oraz opowieści o bohaterach, których życie z dnia na dzień zmienia się nie do poznania  (Na krawędzi, Szach mat, Jak zostać złym człowiekiem). Są tu też filmowe adaptacje literatury i powieści graficznych (Niech nie śpi nikt, Nasz dom) oraz tętniące życiem muzyczne opowieści (Drugie miejsce, Flamenco Yeraia Cortésa). Tydzień Kina Hiszpańskiego to także najnowsze filmy popularnych reżyserów: Jonása Trueby (Żarty i  papierosy) oraz ulubieńca festiwalowej publiczności Álexa de la Iglesii (Czworo do  tanga). 

Wszystkie filmy zostaną wyświetlone w wersji oryginalnej z polskimi napisami (wybrane tytuły dodatkowo z angielskimi napisami). 

W niedzielny poranek odbędzie się specjalne wydanie cyklu Baranki Dzieciom. Po pokazie zestawu polskich bajek dla dzieci odbędą się warsztaty flamenco, które poprowadzi  Krakowska Szkoła Flamenco Almoraima. 

PROGRAM: 

piątek, 28 marca 

18.00 AUTOBUS 47 | EL 47 

reż. Marcel Barrena, Hiszpania 2024, 110’ 

20.15 AGENTKA | LA INFILTRADA 

reż. Arantxa Echevarría, Hiszpania 2024, 118’

sobota, 29 marca 

18.00 FLAMENCO YERAIA CORTÉSA | LA GUITARRA FLAMENCA DE YERAI CORTÉS reż. Antón Álvarez, Hiszpania 2024, 95’ 

20.15 ŻARTY I PAPIEROSY | SABEN AQUELL 

reż. David Trueba, Hiszpania 2023, 117’ 

niedziela, 30 marca 

11.00 BARANKI DZIECIOM: BARANKI W HISZPANII 

pokaz bajek dla dzieci i warsztaty flamenco z Krakowską Szkołą Flamenco Almoraima

18.00 CZWORO DO TANGA | EL CUARTO PASAJERO 

reż. Álex de la Iglesia, Hiszpania 2022, 99’ 

20.15 DRUGIE MIEJSCE | SEGUNDO PREMIO 

reż. Isaki Lacuesta, Pol Rodríguez, Hiszpania 2024, 111’ 

poniedziałek, 31 marca 

18.00 NOWE ŻYCIE | ALUMBRAMIENTO 

reż. Pau Teixidor, Hiszpania 2024, 101’ 

20.15 NA KRAWĘDZI | SALVE MARIA 

reż. Mar Coll, Hiszpania 2024, 111′ 

wtorek, 1 kwietnia 

18.00 SZACH MAT | MENUDAS PIEZAS 

reż. Nacho G. Velilla, Hiszpania 2024, 98’ 

20.15 NIECH NIE ŚPI NIKT | QUE NADIE DUERMA 

reż. Antonio Méndez Esparza, Hiszpania 2023, 122’ 

środa, 2 kwietnia 

18.00 NASZ DOM | LA CASA 

reż. Álex Montoya, Hiszpania 2024, 80’ 

20.15 WRÓCICIE DO SIEBIE | VOLVERÉIS 

reż. Jonás Trueba, Hiszpania 2024, 114′ 

czwartek, 3 kwietnia 

18.00 JAK ZOSTAĆ ZŁYM CZŁOWIEKIEM | MALA PERSONA 

reż. Fer García-Ruiz, Hiszpania 2024, 99’ 

20.15 NIECH PŁONIE | CASA EN FLAMES 

reż. Dani de la Orden, Hiszpania 2024, 108’ 

BILETY: 30 zł 

Baranki Dzieciom: 20 zł 

Dla słuchaczy kursów Instytutu Cervantesa – za okazaniem legitymacji – bilet w  zniżkowej cenie 28 zł (tylko w kasie Kina!).

O FILMACH: 

AGENTKA | LA INFILTRADA 

reż. Arantxa Echevarría, Hiszpania 2024, 118’ 

GOYA 2025 – wygrane: Najlepszy film, Najlepsza aktorka (Carolina Yuste) 

Oparta na prawdziwych wydarzeniach, trzymająca w napięciu historia tajnej agentki, która osiem lat spędziła infiltrując lewicowe środowiska sympatyzujące z ETA. Młoda policjantka Mónika ma przeniknąć w struktury baskijskiej organizacji, by przekazywać  władzom informacje o planowanych atakach. Choć przełożeni wątpią w sukces  niedoświadczonej agentki, udaje jej się nawiązać kontakt z członkami ETA, a jej mieszkanie staje się kryjówką dla dwóch z nich. Rozpoczyna się najtrudniejsza misja w jej życiu – musi przekazywać informacje policji, nie wzbudzając podejrzeń terrorystów,  którzy nie zawahają się jej zabić. 

AUTOBUS 47 | EL 47 

reż. Marcel Barrena, Hiszpania 2024, 110’ 

GOYA 2025 – wygrane: Najlepszy film, Najlepsza aktorka drugoplanowa (Clara Segura), Najlepszy aktor  drugoplanowy (Salva Reina), Najlepsze efekty specjalne, Najlepsze kierownictwo produkcji 

Barcelona lat 70. to miasto kontrastów z eleganckim centrum i zapomnianymi obrzeżami.  Jedno z przedmieść to dom Manola, kierowcy miejskiego autobusu, który wierzy, że jego sąsiedzi zasługują na transport miejski we własnej dzielnicy. Kiedy kolejni urzędnicy  pozostają głusi na jego argumenty, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Film Marcela  Barreny oparty jest na prawdziwej historii Manuela Vitala, który poświęcił się walce o prawa swojej społeczności, ryzykując utratą pracy i wolności. Jego życie jak w soczewce  skupia w sobie losy Barcelony – miasta migrantów, budowanego przez różnorodną społeczność, która nie zawsze była w nim jednak mile widziana. Autobus 47 zachwycił rodzimą publiczność i stał się jednym z najbardziej kasowych hiszpańskich filmów  ubiegłego roku. 

CZWORO DO TANGA | EL CUARTO PASAJERO 

reż. Álex de la Iglesia, Hiszpania 2022, 99’ 

Najnowszy film mistrza czarnej komedii, Álexa de la Iglesii, to przewrotny film drogi, w którym nie brakuje elementów charakterystycznych dla szalonego, tarantinowskiego stylu reżysera – przyprawiającego o zawrót głowy tempa, błyskotliwych dialogów i fabularnego  wariactwa. Julián dorabia wożąc pasażerów z aplikacji, a jedynym promykiem nadziei w  jego ponurej egzystencji jest atrakcyjna towarzyszka cotygodniowych podróży z Bilbao do  Madrytu. W dniu, w którym Julián chce w końcu wyjawić jej swoje uczucia, w trasę nie  wyruszą sami. Czy irytujący Janusz biznesu i niepokojąco atrakcyjny nieznajomy  pogrzebią jego szanse na romans?

DRUGIE MIEJSCE | SEGUNDO PREMIO 

reż. Isaki Lacuesta, Pol Rodríguez, Hiszpania 2024, 111’ 

GOYA 2025 – wygrana: Najlepszy reżyser (Isaki Lacuesta, Pol Rodríguez), Najlepszy dźwięk, Najlepszy montaż 

Granada, późne lata 90., czas artystycznego fermentu i przemian kulturowych. Tuż przed nagraniem trzeciej płyty, popularna indie rockowa kapela przechodzi poważny kryzys. Odchodzą basista i perkusista, a gitarzysta popada w autodestrukcyjną spiralę. Zespół może uratować tylko determinacja wokalisty, który walczy o jego przetrwanie. Czy trudy  tworzenia albumu zbliżą muzyków do siebie, czy przypieczętują rozpad grupy? 

Hiszpański kandydat do Oscara, (nie) inspirowany losami kultowego zespołu Los Planetas, który do dziś elektryzuje fanów na festiwalach i w salach koncertowych. Drugie miejsce to porywający zapis rewolucyjnego momentu w historii hiszpańskiej muzyki, który wywarł  na niej nieodwracalne piętno, oraz hołd oddany ostatniej dekadzie XX wieku – jej modzie, dźwiękom i nieujarzmionej energii. To także pełen nostalgii i uroku portret Granady,  miasta kulturowego fermentu i rewolucji. 

FLAMENCO YERAIA CORTÉSA | LA GUITARRA FLAMENCA DE YERAI CORTÉS reż. Antón Álvarez, Hiszpania 2024, 95’ 

GOYA 2025 – wygrane: Najlepszy dokument, Najlepsza piosenka 

Flamenco Yeraia Cortésa to niezwykły dokument z muzyką na pierwszym planie, który  łączy zachwyt reżysera talentem gitarzysty z fascynacją z życiem, które go ukształtowało.  Yerai Cortés to gitarzysta, który łączy w swojej twórczości dwa światy – tradycyjne flamenco i awangardowe nowofalowe brzmienia. Jego wyjątkowy styl przyciąga uwagę  rapera Antóna Álvareza, znanego jako C.Tangana. Wspólnie wyruszają w podróż, której  zwieńczeniem ma być wymarzony album Cortésa. Po drodze będą musieli jednak  zmierzyć się ze skomplikowaną przeszłością artysty. Poruszająca, miejscami tragiczna rodzinna historia pokazana jest w empatyczny, wielowymiarowy sposób, który pozwala widzom poczuć intymną więź z bohaterami. Sam Álvarez również nie obawia się zbliżyć  do swoich bohaterów i stać częścią ich historii. 

JAK ZOSTAĆ ZŁYM CZŁOWIEKIEM | MALA PERSONA 

reż. Fer García-Ruiz, Hiszpania 2024, 99’ 

Oddany mąż, idealny sąsiad, kumpel do rany przyłóż. Cała dzielnica wie, że Pepe to facet  z sercem na dłoni, który nakarmi głodnych, uzależnionych wyciągnie z nałogu, a wrednej  teściowej bez mrugnięcia okiem odda własną nerkę. Jednak kiedy jego układnym życiem wstrząśnie prawdziwa katastrofa, Pepe będzie musiał poważnie przemyśleć swoje  dotychczasowe wybory. Czy w obliczu tragedii pozostanie dobrym samarytaninem? A może pozwoli mu ona obrać zupełnie nową drogę? 

Jak zostać złym człowiekiem to druga po przebojowych Wykolejeńcach współpraca  reżysera Fera Garcíi-Ruiza z odtwórcą głównej roli, Arturo Vallsem. W filmie znalazły się wszystkie składniki najlepszych hiszpańskich komedii: wartkie dialogi, oparty na  kontrastach humor, garść kulturowych smaczków i szczypta wzruszenia, czyli idealny  przepis na udaną kinową rozrywkę. 

NA KRAWĘDZI | SALVE MARIA 

reż. Mar Coll, Hiszpania 2024, 111′ 

GOYA 2025 – wygrana: Najlepsza debiutująca aktorka (Laura Weissmahr) 

Poczytna autorka María niedawno została matką. Jej dni wypełnia opieka nad synkiem i  wizyty u lekarzy. Na pisanie właściwie nie ma już czasu. Nie pomaga też brak wsparcia ze strony męża, który nie tylko odwleka obiecany urlop tacierzyński, ale też zdaje się nie  rozumieć trudności, z którymi mierzy się żona. Jej niepokoje i frustracje zbywa krótkim „przesadzasz”. María czuje się coraz bardziej osamotniona. Tymczasem Barceloną  wstrząsa wieść o tajemniczej zbrodni, popełnionej przez inną młodą matkę. María śledzi  sprawę z coraz większą uwagą, która powoli przeradza się w obsesję. 

NASZ DOM | LA CASA 

reż. Álex Montoya, Hiszpania 2024, 80’ 

Antonio kochał swój letni dom na walenckiej prowincji. Zbudował go własnymi rękami i  otoczył ogrodem, który sumiennie pielęgnował. Co roku obserwował, jak rosną jego dzieci, a letnisko powoli wypełniają wspomnienia. Gdy życie Antonia dobiega końca,  dorosłe dzieci spotykają się pod ukochanymi figami ojca. Rodzeństwo musi zdecydować,  jaka przyszłość czeka ich wspólny dom i położyć fundamenty pod rodzinne relacje, które  od tej pory będą tworzyć sami. 

Zdobywca Nagrody Publiczności na festiwalu w Maladze uwodzi od pierwszego kadru. Prześwietlone, nasycone słońcem zdjęcia podkreślają niespieszny urok skąpanego w  zieleni Olocau, podwalenckiej miejscowości, w której rozgrywa się ta wzruszająca, a zarazem krzepiąca rodzinna historia. Napięte, a mimo to czułe relacje między bohaterami  wygrywa doborowo dobrana obsada z Davidem Verdaguerem i nagrodzonym statuetką Feroz Óscarem de la Fuente na czele. 

NIECH NIE ŚPI NIKT | QUE NADIE DUERMA 

reż. Antonio Méndez Esparza, Hiszpania 2023, 122’ 

GOYA 2024 – wygrana: Najlepsza aktorka (Malena Alterio) 

Pewnego ranka uporządkowane życie Lucíi rozpada się na kawałki. Jej firma bankrutuje,  szef ucieka z zaległymi pensjami, przyjaciółka zapada się pod ziemię, a bohaterkę  zaczynają prześladować złowieszcze czarne ptaszyska. Na dodatek zza ściany dobiegają  uporczywe dźwięki operowej arii. Wizyta w mieszkaniu muzykalnego sąsiada na zawsze  zmieni los uporządkowanej programistki.

Filmowa adaptacja powieści Juana José Millása (Przez dziurkę od klucza) to historia dojrzałej kobiety, która odważnie rusza w nieznane i sięga po to, czego pragnie. I choć daje się uwieść mitowi romantycznej miłości, niczym operowa księżniczka Turandot nie waha się też wymierzać kary fałszywym kochankom. W Lucíę wcieliła się Malena Alterio, która za swoją rolę zdobyła wszystkie najważniejsze nagrody hiszpańskiego przemysłu  filmowego – statuetki Goya, Feroz i Forqué. 

NIECH PŁONIE | CASA EN FLAMES 

reż. Dani de la Orden, Hiszpania 2024, 108’ 

GOYA 2025 – wygrana: Najlepszy scenariusz oryginalny (Eduard Solà) 

Wakacyjny dom na Costa Brava. Dla wielu obiekt pożądania, a dla wkraczającej w trzeci wiek Montse wspomnienie rodzinnych wakacji i czasu spędzanego z bliskimi. Dziś, kiedy  jej dzieci i były już mąż skupiają się na własnych sprawach, okazji do spotkań brakuje.  Kiedy Montse postanawia sprzedać pusty od dawna dom, cała rodzina spotyka się w nim  na ostatni wspólny weekend. Marzenia o idyllicznym wypoczynku w zachwycającej  scenerii katalońskiego wybrzeża okażą się jednak płonne – dawne kłótnie i napięcia wcale nie odeszły w niepamięć, a każde słowo może stać się iskrą, która roznieci niszczycielski  płomień. Dani de la Orden, reżyserska gwiazda hiszpańskiej komedii, sięga po połączenie  dramatu i czarnego humoru, tworząc najciekawszą gatunkową mieszankę w swoim  dotychczasowym dorobku. 

NOWE ŻYCIE | ALUMBRAMIENTO 

reż. Pau Teixidor, Hiszpania 2024, 101’ 

Hiszpania, rok 1982. Nastoletnia Lucía spodziewa się dziecka. Przerażona wizją skandalu  matka umieszcza ją w jednej z przykościelnych placówek, w których młode kobiety mają w tajemnicy czekać na poród. Tam Lucía poznaje społeczność dziewczyn w tej samej  sytuacji, które nawet w tak trudnych okolicznościach potrafią stworzyć własny świat,  oparty na solidarności, empatii i siostrzeństwie. 

Oparty na faktach, przejmujący obraz Hiszpanii sprzed 40 lat, zupełnie odmiennej od tej, którą znamy dziś. Reżyser i współautor scenariusza Pau Teixidor oparł historię Lucíi na  dziesiątkach świadectw nastolatek, które w latach 80. wbrew swojej woli zostały  zamknięte w „ośrodkach reedukacji” – frankistowskich instytucjach, które nie zniknęły  wraz z upadkiem reżimu. 

SZACH MAT | MENUDAS PIEZAS 

reż. Nacho G. Velilla, Hiszpania 2024, 98’ 

Candela miała w życiu jeden cel: odnieść sukces i wyrwać się z biednej dzielnicy, w której dorastała. By go osiągnąć była gotowa odciąć się nawet od najbliższych. Szczęście bywa  jednak kapryśne – kobieta z dnia na dzień traci okupiony wyrzeczeniami status. Zdana na  łaskę odtrąconych krewnych, musi zamienić pracę w elitarnym liceum na ogólniak dla trudnej młodzieży. Czy odnajdzie się w rzeczywistości, od której starała się uciec? I czy  uda jej się wydobyć skrywany potencjał nowych uczniów? 

Film zainspirował prawdziwy przypadek Enrique Sáncheza, emerytowanego nauczyciela i pasjonata szachów. Dzięki jego uporowi, pięcioro uczniów z zapomnianych obrzeży Saragossy nauczyło się zasad gry, pokonało dziesiątki drużyn z najlepszych szkół w kraju  i zdobyło tytuł mistrzów Hiszpanii. W kinowej wersji historii inspirująca opowieść o  pokonywaniu życiowych przeszkód podana jest w formie przebojowej, opartej na  kontrastach komedii. 

WRÓCICIE DO SIEBIE | VOLVERÉIS 

(Jonás Trueba) ES 2024, 114′ 

MFF w Cannes 2024 – wygrana: Label Europa Cinema – Najlepszy film europejski (Jonás Trueba) 

Nagrodzone w Cannes, niezwykle inteligentne kino o związkach i przewrotny hołd oddany klasycznym hollywoodzkim komediom romantycznym. Bohaterami świetnie napisanego  filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce  zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest  świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy  później przyniosą koniec. Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza  otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej,  żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł? 

ŻARTY I PAPIEROSY | SABEN AQUELL 

reż. David Trueba, Hiszpania 2023, 117’ 

GOYA 2024 – wygrane: Najlepszy aktor (David Verdaguer) 

Prawdziwa historia Eugenia, jednego z najsłynniejszych hiszpańskich komików, który  rozśmieszał Hiszpanów do łez w trudnych czasach transformacji. Jego losy, obfitujące w niespodzianki, zwroty akcji i dramatyczne wydarzenia, to wymarzony materiał na filmową biografię – poczynając od przypadkowego spotkania w autobusie, które wywróciło do góry  nogami jego uporządkowane życie, przez szaleńczą miłość, karierę muzyczną, narodziny scenicznej persony i tragedię, która naznaczyła jego życie osobiste. 

Reżyser David Trueba portretuje skomplikowaną postać twórcy, wyrastającego z keatonowskiej tradycji smutnego komika, który doskonale wykorzystuje rozdźwięk  między swoimi anegdotami i ponurym wizerunkiem. Zagląda też za kulisy sławy Eugenia i opowiada wzruszającą historię jego małżeństwa – wielkiej miłości, która nadała sens  życiu dwójki artystów, ale zakończyła się tragicznym finałem. 

BARANKI DZIECIOM: 

BARANKI DZIECIOM: BARANKI W HISZPANII 

pokaz bajek dla dzieci i warsztaty flamenco z Krakowską Szkołą Flamenco Almoraima

Zestaw czterech bajek z udziałem pary najbardziej znanych bohaterów w historii polskiej  animacji, Bolka i Lolka. Mali bohaterowie odwiedzą słoneczną Hiszpanię, spróbują swoich  sił w corridzie oraz poznają cygańską rodzinę. 

ORGANIZATORZY: 

Mañana 

Ambasada Królestwa Hiszpanii 

Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce 

Instytut Cervantesa w Warszawie 

Instytut Cervantesa w Krakowie 

PATRON: 

Wspólnota Walencji 

KINO POD BARANAMI 

Tags: film hiszpańskiKino Pod Baranamiprzeglad filmów hiszpańskichTydzień Kina Hiszpańskiegokino hiszpańskie23.Tydzien Kina HiszpańskiegoTydzień kina hiszpańskiego w Kinie Pod Baranami
Poprzedni post

„Człowiek z Aran” (reż. Robert J. Flaherty, 1934) pokaz specjalny filmu z muzyka na żywo w Muzeum Manggha

Następny post

„Has. Kroniki wyobraźni”. Przegląd filmów Wojciecha Jerzego Hasa w Kinie Agrafka.

Alicja Csafordi

Alicja Csafordi

Interesują mnie film, historia polskiego wzornictwa, architektura, psychologia. Uwielbiam podróżować, czytać reportaże i polską prozę.

Następny post
„Has. Kroniki wyobraźni”. Przegląd filmów Wojciecha Jerzego Hasa w Kinie Agrafka.

"Has. Kroniki wyobraźni". Przegląd filmów Wojciecha Jerzego Hasa w Kinie Agrafka.

Facebook Instagram LinkedIn

O NAS

Jesteśmy pasjonatami, których łączy kultura: literatura, krakowskie teatry, kina, koncerty, galerie, muzea... i wiele wiele innych.



Publikujemy, patronujemy, szerzymy, głosimy o KULTURZE i KULTURĘ. Nic w Krakowie się nie zdarzy bez czujnego oka KULTURAtki!



prezes@kulturatka.pl

  • GŁÓWNA
  • O NAS
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACUJEMY
  • PROJEKTY
  • PATRONUJEMY
  • NAPISZ DO NAS
Zaakceptuj ciasteczka

Używamy plików cookie, aby strona działała sprawnie i dopasowywała się do Ciebie. Możesz zaakceptować wszystkie lub zmienić ustawienia w każdej chwili.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
  • Zarządzaj opcjami
  • Zarządzaj serwisami
  • Zarządzaj {vendor_count} dostawcami
  • Przeczytaj więcej o tych celach
Zmień preferencje
  • {title}
  • {title}
  • {title}
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Repertuar
    • Premiery
    • Festiwale
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
    • Fotografia
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
  • Dla dzieci

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.