Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne w Krakowie
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Działy główne Misz-masz

„2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa Dyskursy gier wideo” – znamy program

przez Monika Matura
27 maja 2016
w Misz-masz
3
udostępnień
277
wyświetleń
Share on FacebookShare on Twitter

dyskursyW dniach 2-4 czerwca odbędzie się 2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa Dyskursy gier wideo, organizowana w ramach obchodów 15. rocznicy powstania Wydziału Humanistycznego AGH.

Badania nad grami wideo, jak i nad każdym innym medium, wymagają – oprócz kluczowych dla każdej dyscypliny naukowej studiów specjalistycznych – refleksji transdyscyplinarnej, uwzględniającej możliwie najszersze spectrum dyskursów współczesnej humanistyki. Niezależnie od tego, czy gry wideo uznaje się za medium narracyjne czy też nie, bezsprzeczny pozostaje ich doniosły wkład w kształtowanie kultury ponowoczesnej, dający się odczuć zarówno podczas częstokroć zbyt emocjonalnie angażujących debat medialnych, jak i w refleksji uniwersyteckiej, coraz częściej stającej wobec konieczności przeformułowania granic istniejących dyscyplin naukowych.

Program konferencji:

CZWARTEK, 2 czerwca 2016

REJESTRACJA 8:00-9:30

Rejestracja będzie odbywać się ponadto przez wszystkie pozostałe dni na parterze Wydziału Humanistycznego przy ul. Gramatyka 8 a (naprzeciwko głównego wejścia).

Rejestracja obowiązuje zarówno prelegentów, jak i słuchaczy (wstęp wolny)

Obrady przez wszystkie dni będą odbywać się w sali 424 na IV piętrze budynku Wydziału. Przerwy kawowe będą zorganizowane dla prelegentów w osobnej sali na I piętrze.

OTWARCIE OBRAD 9:00-9:30

PANEL I 9:30-11:00
Mgr Mariola Lekszycka, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Zwrot performatywny w obrazowości gry komputerowej, czyli kim jest prosument

Mgr Alicja Wolak, Uniwersytet Jagielloński
Pomiędzy grą a interaktywną narracją. Zachodnie produkcje visual novels jako przykład gier hybrydycznych

Mgr Joanna Sikorska, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Gra w film. Wykorzystanie wzorców filmu gatunkowego i jego struktur narracyjnych w grach „Heavy Rain” oraz „Beyond: Two Souls”

PRZERWA KAWOWA 11:00-11:30

PANEL II 11:30-13:00

Mgr Paweł Gąska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Gry komputerowe jako systemy negocjacji technik i sensów

Janusz Guzowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
You died. Porażka jako źródło satysfakcji w Dark Souls

Aleksandra Łuksza, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Programy i antyprogramy. O trudnych, acz zaskakujących, relacjach twórców z graczami
PRZERWA KAWOWA 13:00-13:30

PANEL III 13:30-15:00
Dr Łukasz Androsiuk, Akademia Pomorska w Słupsku
Retoryczna teoria ideologii w kontekście studiów nad grami wideo na wybranych przykładach – zachęta do refleksji

Mgr Piotr Popiołek, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński
Prologomena do teologii gier wideo

Mgr Marta Tymińska, Uniwersytet Gdański
Awatary w grach cyfrowych w perspektywie antropologicznej

PIĄTEK, 3 czerwca 2016

PANEL IV 10:00-11:30
Mgr Martyna Bakun, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Zwrot ku codzienności – trend we współczesnych grach wideo

Mgr Grzegorz Zyzik, Uniwersytet Opolski
„Żyj i pozwól umrzeć”. Problematyka moralności u gracza

Agnieszka Kochańska, Instytut Slawistyki PAN
Frazeologia i intertekstualność w polskich nazwach osiągnięć wybranych gier wideo
PRZERWA KAWOWA 11:30-12:00

PANEL V 12:00-13:30
Dr Michał Kłosiński, Uniwersytet Śląski
Immersja i emersja, czyli o tym co nas wciąga i co wyłazi nam z ekranu

Dr Piotr Kubiński, Uniwersytet Warszawski
Interaktywność i sztuka interaktywna w świetle gier wideo

Mgr Jakub Alejski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Strategie ludonarracyjne wobec struktury otwartego świata w grach wideo
PRZERWA OBIADOWA 13:30-15:30
(WE WŁASNYM ZAKRESIE)

WYKŁAD PLENARNY 15:30-17:00
Dr hab. Paweł Frelik, Centrum Badań Gier Wideo, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Cyfrowe narzędzia pana: kapitalizm kognitywny a praktyki graczy

W czas trwania wykładu wliczona jest półgodzinna dyskusja.
SPOTKANIE AUTORSKIE
Dr Piotr Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki (Universitas 2016)

Więcej informacji nt. dokładnej godziny i miejsca organizacji spotkania podamy już wkrótce.

SOBOTA, 4 czerwca 2016

PANEL VI  10:00-11:30
Mgr Franciszek Sobieraj, Collegium Civitas
Dlaczego gry wideo nie rządzą społeczeństwem globalnym

Mgr Marcin Petrowicz, Uniwersytet Jagielloński
Imprezowe karty, plansze i piksele. Dynamiki gier imprezowych jako wyznaczniki gatunku międzyplatformowego

Mgr Inż. Stanisław Skulimowski, Politechnika Lubelska
Wyniki analizy danych z bazy gier elektronicznych 2015 roku
PRZERWA KAWOWA 11:30-12:00

PANEL VII 12:00-13:00
Mgr Miłosz Markocki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Narzędzia do prowadzenia narracji awatara w grach MMORPG na przykładzie „Star Wars: The Old Republic”

Michał Szczepaniec, Uniwersytet Wrocławski
Transhumanizm poprzez granie

PRZERWA KAWOWA 13:00-13:30

PANEL VIII 13:30-15:00
Mgr Adam Orlik, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
„Filozoficzny, uduchowiony shooter”. Wizja postapokaliptycznej rzeczywistości w Uniwersum Metro 2033

Paweł Mirowski, Akademia Górniczo-Hutnicza
Cytaty kulturowe w grze Wiedźmin – Dziki Gon

Mgr Emmanuella Robak, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Amercian McGee’s Alice i Alice: Madness Returns – alternatywne wersje Krainy Czarów

ZAMKNIĘCIE OBRAD
Informacje nt. IV tomu “Perspektyw Ponowoczesności” Dyskursy gier wideo pod redakcją Michała Kłosińskiego i Krzysztofa M. Maja

Informacje nt. 3. edycji Dyskursów gier wideo w 2017 roku

Tags: AGHWydział Humanistyczny2. Ogólnopolska Konferencja Naukowa Dyskursy gier wideoFacta Ficta
Poprzedni post

Studium końca życia – recenzja „Ostatniej gospody” Imrego Kertésza

Następny post

„Expanding Universes. Exploring Transmedial & Transfictional Ways of World-Building”

Monika Matura

Monika Matura

Następny post
„Expanding Universes. Exploring Transmedial & Transfictional Ways of World-Building”

"Expanding Universes. Exploring Transmedial & Transfictional Ways of World-Building"

Facebook Instagram LinkedIn

O NAS

Jesteśmy pasjonatami, których łączy kultura: literatura, krakowskie teatry, kina, koncerty, galerie, muzea... i wiele wiele innych.



Publikujemy, patronujemy, szerzymy, głosimy o KULTURZE i KULTURĘ. Nic w Krakowie się nie zdarzy bez czujnego oka KULTURAtki!



prezes@kulturatka.pl

  • GŁÓWNA
  • O NAS
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACUJEMY
  • PROJEKTY
  • PATRONUJEMY
  • NAPISZ DO NAS
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij