Styczniowy repertuar w Teatrze Barakah otwierają 06.01. fantastyczne „Dzieci z dworca Zoo”. Zobaczymy je jeszcze 18.01. i 19.01. Z kolei 10.01. na Scenie Teatralnej pojawi się Valentyna Tanz z performatywnym koncertem „Mądrość jak rozkosz”. Dzień później zapraszamy na spotkanie z infantylnym „Ellingiem” i spółką. Weekend 12-13.01. należeć będzie do „Jedynej Rewii Drag Queen – Królowych Dancingu”. Niepowtarzalne emocje czekają na widzów „Teresy” 15.01. i 16.01. W czwartkowy wieczór (17.01.) na pograniczu życia i śmierci odbędzie się klimatyczne „Martwe wesele”. 21.01. pojawi się 11. odcinek uwielbianych przez publiczność „Nocy Waniliowych Myszy” pod tytułem „Black Szczyt”. Intensywny styczeń zakończy spektakl „Wkrótce nadejdzie ten czas”.
Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).
- DZIECI Z DWORCA ZOO
„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Ala Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Data premiery: 11 XI 2017
____________________________________________
BILETY: 60/40 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/,
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze
- VALA TANZ – „MĄDROŚĆ JAK ROZKOSZ”
Zapraszamy wspólnie z Lamella the house of queer arts na performatywny koncert „Mądrość jak rozkosz” w wykonaniu Valentyny Tanz | Vali Tomasza Foltyna. Koncert będzie miał formę kolażu poezji, dźwięku i sztuki choreografii. Tytuł koncertu jest inspirowany tomikiem poezji „krakowskiej” poetki żydowskiego pochodzenia Zuzanny Ginczanki – rewolucyjnej postaci, która za pomocą swojej sensualnej poezji stawiała opór społecznym normom, okrutnej władzy i wykluczeniu. Zapraszamy do doświadczenia sztuki, która jest bezkompromisowa. Choreografia subtelnego oporu, magia i czułość.
Sztuka daje możliwość twórczej transformacji, gdzie mrok może stać się światłem, a złość zamienić w czułość, utrata może być bogactwem, a niepokój stać się pok jem, w którym gości i wybrzmiewa „Mądrość jak rozkosz”. Sztuka jednoczy i zaprasza do bycia we wspólnocie bez czasu, przestrzeni, podziału na płeć czy pochodzenie klasowe.
Zapraszamy do spotkania z Valą T. Foltyn – poetycką choreografką, queerową aktywistką, działaczką społeczną. Vala T. Foltyn stworzyła w Krakowie Lamella the house of queer arts oraz była współzałożycielką i kuratorką Krakow Art House. Prowadziła serię warsztatów „Ness” [z hebrajskiego cud] – zajęć ze sztuki uzdrawiania, tańca i poezji. Vala T. Foltyn jest również przyjaciółką i uczennicą 98-letniej choreografki z San Francisco – Anny Halprin, a także przyjaciółką Anny Belli Geiger, z którą miała zaszczyt prowadzić warsztaty i współtworzyć wystawę w Krakowie „What was inside that leather case” w galerii Księgarnia | Wystawa.
poezja, muzyka, choreografia: Vala T. Foltyn
dźwięk: Adam Kovalcsik
____________________________________________
BILETY: 25/20 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/,
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze
- ELLING
„Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.
Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.
Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.
autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”) / tłumaczenie: Halina Thylwe
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
animacje: Aleksander Janas
asystent reżysera: Grzegorz Margas
obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński
koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Bicie Serca
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2HCBVdu
https://bit.ly/2JQYWuH
Data premiery: 9 II 2018
Czas trwania: 75 min
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- KRÓLOWE DANCINGU – REWIA DRAG QUEEN
Widowisko Teatralne – Jedyna taka Rewia w Krakowie! NOWA OBSADA
12.01.2019 godz. 19:00, 13.01.2019 godz. 19:00
Rezerwacja: 504 – 810 – 502
JEDYNA REWIA DRAG QUEEN
„Królowe Dancingu” z Nową obsadą!
To show, na które od dawna czekacie, barwne, ale z refleksją. Zabierzemy Was w cudowny świat polskiej piosenki. Młodsi widzowie zapoznają się ze starszymi utworami, a starsza publiczność przypomni sobie dawne piękne czasy – piosenki z tekstem i melodią. Pokażemy hity z naszej narodowej dyskografii ostatnich kilkudziesięciu lat. Papina McQueen będzie falowała i spadała. Lady Brigitte zaprezentuje swoje roztańczone nogi a Savannah zaskoczy swym blaskiem. Ponownie będzie magia Victora Febo. Seksapil tancerzy: Karola, Oskara, Witolda, wszystko w blasku kolorowych świateł i cekinów. Robimy to dla Was, po to by dać szczęście. Przybywajcie!!!
OBSADA:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Brigitte Lady
Savannah Crystal
Karol Szymonik
Oskar Fusek
Witold Filar
Victor Febo
- TERESA
„Prawdziwa miłość boli”.
„Teresa” to mocna, emocjonalna opowieść o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku, o zmaganiu się z narzucanymi schematami religijnymi, o kobietach Kościoła katolickiego, w końcu o wolności sumienia oraz wolności wyboru wyznania i kształtowania własnej tożsamości. Mocna muzyka oparta na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną potęguję jego odbiór. Intensywna charakteryzacja postaci wraz z zaskakującą choreografią i kontrowersyjnym tematem przyciągają i budzą przerażenie. Spektakl wywołuje skrajne emocje silnie zapadające w pamięć, naznaczając w myślach trwały ślad.
tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Kasia Chlebny, Anna Wodyńska, Rafał Piętka, Łukasz Szczepanowski
Linki:
https://bit.ly/2rMLUqz
https://bit.ly/2IQO174
Data premiery: 11 V 2018
Czas trwania: 85 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
Spektakl bierze udział w 25. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Dominik Gac, Andrzej Lis, Henryk Mazurkiewicz, Piotr Morawski, Jacek Sieradzki, Sandra Szwarc i Zuzanna Berendt.
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- MARTWE WESELE
„Wygląda pani dzisiaj przepięknie, wygląda pani dzisiaj przepięknie, wygląda pani dzisiaj przepięknie…”. Pan Młody przychodzi prosić ojca o rękę jego córki, ale w domu od początku jest coś nie tak, coś wisi w powietrzu i śmierdzi napięciem. Pan młody jest zbywany, data przesuwana, sytuacja coraz bardziej niepokojąca, a córka, czekająca na błogosławieństwo nieżyjącej matki siedzącej w szafie, wcale się nie niecierpliwi.
Grane w piwnicznych, kazimierskich przestrzeniach krakowskiego Teatru BARAKAH „Martwe wesele” odbywa się gdzieś na granicy pomiędzy życiem i śmiercią, gdzie relacje są powierzchowne, umiejętności komunikacyjne zamglone, związki międzyludzkie zakontraktowane, a wszystko niczym tutaj, w rzeczywistości żywych. Choć czy aby na pewno?
autor: Asja Srnec Todorvić / tłumaczenie: Agnieszka Cielesta, Leszek Małczak
reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
muzyka: Piotr „Lala” Lewicki
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
pracownia plastyczna: Bolesław Pająk
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Franciszek Muła, Dariusz Starczewski
Linki:
http://bit.ly/2sjy3Fn
http://bit.ly/2sYkopo
http://bit.ly/2thkpa6
http://bit.ly/2thEjBP
http://bit.ly/2sY5Hmg
Data premiery: 9 XI 2012
Czas trwania: 60 min.
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- BLACK SZCZYT (odc. 11 z cyklu Noce Waniliowych Myszy)
Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”.
Co się stanie, gdy do jednego nawiedzonego zamczyska wpuścimy trzech przywódców narodowych mocarstw? Stanie się jedenasty odcinek Nocy Waniliowych Myszy, który przybiera formę komicznego horror show i w którym bardziej niż widzowie bać się będą bohaterowie. A w rolach głównych wystąpi sama śmietanka: Trump, Putin, Kim Dzong Un i inni nieświadomi zagrożenia, jakie na nich czyha, goście czarnego szczytu, który odbyć ma się na… Wawelu! Czy polskiemu rządowi uda się pogodzić zwaśnione mocarstwa? Czy unikniemy nuklearnej apokalipsy? Wszystko w rękach pewnego byłego Ministra Obrony Narodowej… „Black Szczyt”, jak przystało na horror klasy C, zbiera żniwo tak srogie, że aż strach się bać! To także historia o polityce najwyższego formatu, o głowach mocarstw i ich bolączkach, a także o zakulisowych rozgrywkach, w których uczestniczą tylko wtajemniczeni. A może i… duchy?
*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
autorzy: Amadou Guindo, Grzegorz Like
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Kasia Kleszcz
obsada: Lidia Bogaczówna, Ana Nowicka Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Bartek Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Paweł Plewa, Maciej Sajur, Paweł Wolsztyński
___________________________________________
BILETY: 60/40 zł
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem / przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl: https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- WKRÓTCE NADEJDZIE TEN CZAS
„Ależ, ja nie krytykuję sposobu, w jaki robisz te rozmaite rzeczy. Ja krytykuję i wymachuję moją szablą i protestuję dlatego, że ty generalnie nic nie robisz, że mimo tysięcy obowiązków domowych siedzisz spocona, zaśliniona, nad kłębkiem wełny, i robisz na drutach ocieplacz jaj”.
Trzydziestopięcioletnia Rebekka umie tylko to, czego nie umie jej mąż Hilbert. Dlatego otrzymuje od Hilberta, który umie wszystko, prezent urodzinowy w postaci bardzo efektywnej pomocy domowej, dynamicznej dziewicy, Ody. Natomiast Hilbert nie lubi ani żony Rebekki, której podstawowym zajęciem jest obsesyjne robienie na drutach ocieplacza jajek, ani jej byłego męża, dobrodusznego wędkarza Johna, który gorąco kocha „wieczną tułaczkę” – Ingrid. Dlatego Hilbert uprawia seks z ukochaną Johna, a nie z własną żoną.
„Wkrótce nadejdzie ten czas” Line Knutzon, nazywanej duńskim Mrożkiem, jest prapremierową skandynawską produkcją krakowskiego Teatru BARAKAH. To surrealistyczna i absurdalna komedia-dreszczowiec o powierzchownym życiu współczesnego małżeństwa, powielanych trywialnościach, stereotypowych kłótniach, niezrealizowanych marzeniach, zaniedbanej miłości i utracie poczucia upływającego czasu.
autor: Line Knutzon / tłumaczenie: Paweł Partyka
reżyseria: Ana Nowicka i Paweł Partyka
asystent reżysera: Szymon Grzybek
kostiumy: Paweł Partyka
obsada: Małgorzata Brożonowicz-Sienkiewicz, Kamila Klimczak, Ola Konior, Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartek Kwiatkowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2tjI623
http://bit.ly/2sglEHc
https://bit.ly/2J0YokF
https://bit.ly/2HF3q6O
Data premiery: 10 XII 2016
Czas trwania: 100 min.
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47