Teatr Barakah serdecznie zaprasza w Nowym Roku! Rozpoczniemy mocno bo od Folk Session – jam z przytupem, który odbędzie się 08.01. Chętnych teatralnych doznań i dyskusji zapraszamy 10.01 na Noce Waniliowych Mysz. Tego samego dnia odbędą się również urodziny Chochli Literackiej. Każdy jest mile widziany! 16/17.01 w Teatrze Barakah pojawi się spektakl „Szyc”, aby za chwilę ustąpić miejsce „Dzieciom z Dworca Zoo” (18/19.01). Styczeń to również koncerty: Sublokator + Pavulon + goście w ramach WOŚP 11.01 oraz undertheskin 24.01. Koniec miesiąca to Rewia Drag Queen – Diamonds of the night 25.01 oraz 26.01.
Krótkie opisy spektakli.
Styczeń
DZIECI Z DWORCA ZOO
„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv
Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
Teatr BARAKAH — SZYC (Shitz)
„Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”
„Szyc” to jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami skomponowanymi przez znaną, polską wokalistkę, Renatę Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo, bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.
autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Paweł Sanakiewicz
Linki do recenzji:
Data premiery: 18 VI 2010
Czas trwania: 90 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 30 zł [ulgowe]
✘ Zakup:
– w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja:
- rezerwacje@teatrbarakah.com
- 12 397 80 47
Noce Waniliowych Myszy – QUO VADIS Magiczny Prodiżu?
Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”.
Kiedy coraz to nowe troski wkraczają na skronie przywódcy narodu, w jego umyśle zaczynają pojawiać się kolejne pytania – Którą drogą prowadzić swój lud? Co zrobić, by obywatele odzyskali wiarę? Jak rozegrać zbliżającą się wielką polityczną batalię? I oczywiście: Quo vadis, Magiczny Prodiżu? W nowym odcinku Nocy Waniliowych Myszy pojawia się Dżin spełniający życzenia współczesnych mężów stanu i przenoszący nas i ich do PRL-owskiej przeszłości, gdzie bryluje Maryla Narodowicz, grozi Czerwony Generał i wraca zamknięty od lat w Magicznym Prodiżu estradowy duch szalonych lat osiemdziesiątych łudząco podobny do… Andrzeja Zauchy. Czy bohaterowie z Wiejskiej poradzą sobie z tym pomieszaniem epok? Czy naczelny polityk zaspokoi swoje ambicje i okaże się wodzem, którego – choć na niego nie zasługujemy – to potrzebujemy? To wszystko w 12 odcinku!
*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
autorzy: Amadou Guindo, Grzegorz Like
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
multimedia:
obsada: Monika Kufel, Ana Nowicka, Krzysztof Bochenek, Szymon Grzybek, Rafał Kozok, Bartłomiej Kwiatkowski, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński
muzycy: Mikołaj Franczak, Karol Masternak, Filip Nowakowski
Data premiery: 27 V 2019
Chochla literacka
Chochla Literackiej została stworzona przez trójkę chłopaków, których w grupę literacką połączyła praca nad projektem Teatru Barakah – Noce Waniliowych Myszy. Chochla Literacka to nie tylko spotkanie z literaturą, to także bratanie się z muzyką, a każda z imprez kończy się widowiskowym jam session.
OPEN MICROPHONE
Każdy może stanąć przed mikrofonem i poczęstować gości swoimi ulubionymi (w tym własnymi) utworami literackimi, muzycznymi, improwizacją i bogowie wiedzą, czym jeszcze!
PRZYGOTOWANIE:
Dawid Barański + Amadou Guindo + Grzegorz Like + Tomasz Kolowca
OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Łukasz Jakubowski
„Śmiech szczura” | spotkanie wokół książki – prowadzenie prof. Grzegorz Niziołek (wstęp wolny)
Śmiech szczura/ And the Rat Laughed to uznana powieść składająca się z pięciu części. W sztuce, poświęconej doświadczeniom kilkuletniej dziewczynki ukrytej w ziemiance (i gwałconej przez polskiego rolnika) w czasach Holokaustu, występuje chór dziewcząt na wzór antyczny. Później zostaje wykupiona z rąk oprawców przez księdza. Jednym jej towarzyszem jest szczur. Obecnie w przygotowaniu jest polskie tłumaczenie. Powstała również operowa adaptacja powieści z muzyką Elli Milch-Sheriff. Spektakl powstał w ramach koprodukcji Teatru Cameri w Tel Awiwie oraz Izraelskiej Orkiestry Kameralnej (światowa prapremiera: kwiecień 2005 r.) i był grany przez 5 lat. Nava Semel oraz Ella Milch-Sheriff zostały uhonorowane Nagrodą Rosenbluma, przyznawaną przez władze miasta Tel Awiw. Tłumaczenie: Joanna Stoecker i Michał Sobelman, wyd. Austeria, 2019.
Nava Semel (ur. 1954 w Tel Awiwie, zm. 2017) Wielokrotnie nagradzana izraelska powieściopisarka oraz dramatopisarka. Napisała kilkanaście utworów, w tym powieści, sztuki, scenariusze oraz libretta. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Telawiwskim. Pracowała jako dziennikarka, krytyczka sztuki, producentka muzyczna, radiowa i telewizyjna. Niezwykle aktywna zawodowo na wielu polach sztuki, prywatnie żona Noama Semela, wieloletniego dyrektora Teatru Cameri, osierociła trójkę dzieci. Była wyjątkową postacią, jej odejście miało charakter żałoby narodowej, na pogrzebie żegnały ją tysiące ludzi z całego świata.
Nava Semel otrzymała Nagrodę Premiera Izraela w dziedzinie literatury w 1996 oraz nagrodę Pisarek Basenu Morza Śródziemnego we Francji 1994. Została uhonorowana tytułem Kobiety Roku w dziedzinie Literatury Miasta Tel Awiw (2007). Semel była członkinią Zarządu Dyrektorów Massuah – Instytutu Studiów nad Holokaustem oraz Fundacji na Rzecz Ofiar Holokaustu. Była również członkinią Rady Zarządzającej instytutu Yad Vashem. Uczestniczyła w międzynarodowych kongresach w Izraelu, Niemczech, Austrii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Egipcie, Rumunii, Irlandii, Włoszech, Australii i innych państwach.
BARAKAH | koncert | SUBLOKATOR
11 stycznia | sobota | 20:00
BILETY: 20 zł
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28 / http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/ / przed koncertem
- Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
—————————————————————————————————————————————
Sublokator działa w Krakowie nieprzerwanie od ponad 20 lat, a w BARAKAH gra już po raz… no który to? A chyba z piąty! Grają alternatywnie ze skłonnościami do improwizacji i post-punkową przeszłością, od której nie da się uciec. Brzmienie zdefiniowane przez rockowy kręgosłup gitary, basu i bębnów oraz nieokiełznany saksofon, wzbogacone jest od niedawna transowymi partiami klawiszy. Utwory autorskie wykonywane są do wyrazistych tekstów w języku polskim. W tle unosi się duch starych mistrzów – Toma Waitsa, Nicka Cave’a czy Franka Zappy, których utwory pojawiają się na koncertach Sublokatora regularnie.
Sublokator zagrał dziesiątki koncertów w Polsce i na Słowacji, a miał zaszczyt występować na jednej scenie z takimi zespołami jak: New Model Army, Republika, Lao Che, Pink Freud, Something Like Elvis, Ścianka, Armia i Coma. W swoim dorobku ma 3 płyty długogrające: „Trzecie Oko” (2006), „Państwo Środka” (2013) oraz najnowsza – „Niecne Gry (2018)” a także muzykę do pełnometrażowego filmu „Pan Bruno”. Sublokator był też częścią multidyscyplinarnego projektu „Zabawy Toporem”, którego celem było wskrzeszenie obrazoburczych i panicznych wizji francuskiego artysty Rolada Topora, a ukoronowaniem – wydanie koncertowego DVD zawierającego teksty autorstwa Topora i spektakl współtworzony z Teatrem Bob.
SKŁAD: Łukasz Jamrozik – perkusja, Filip Jarmakowski – saksofon, Adam Kondraciuk – instr. klawiszowe, Tomasz Kosoń – bas, Marcin Rusek – gitara, śpiew
LINKI:
http://www.reverbnation.com/sublokator
http://sublokator.bandcamp.com
http://facebook.com/sublokator
http://youtube.com/sublokatorYT
BARAKAH | koncert | UNDERTHESKIN
24 stycznia | piątek | 21:00
BILETY: 20 zł
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28 / http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/ / przed koncertem
- Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
—————————————————————————————————————————————
undertheskin to introwertyczna podróż przez najzimniejsze dźwięki lat 80-tych. Hipnotyczny rytm, nerwowy puls gitary basowej i analogowych syntezatorów niepostrzeżenie wkradają się pod skórę słuchacza, a głęboka barwa głosu Mariusza Łuniewskiego, multiinstrumentalisty, wokalisty i tekściarza odpowiedzialnego za całokształt projektu nieprzerwanie wciąga i intryguje.
Zespół debiutował w 2015 płytą undertheskin, która swym surowym brzmieniem nawiązywała do takich zespołów jak The Soft Moon, Joy Division czy Editors. Album zyskał uznanie na arenie międzynarodowej co zaowocowało szeregiem koncertów w Europie [w towarzystwie m.in. The Soft Moon, Drab Majesty, Lebanon Hannover etc.]. W zaledwie tydzień po premierze album znalazł się na pierwszej pozycji serwisu bandcamp pośród najlepiej sprzedających się wydawnictw alternatywnych na świecie, a pierwszy nakład debiutanckiego CD został całkowicie wyprzedany i doczekał się wznowienia w 2018.
15/03/19 ukazał się drugi album undertheskin zatytułowany N E G A T I V E – płyta już zdążyła zebrać doskonałe recenzje i zyskała status najlepiej sprzedającego się krążka w kategorii post-punk na świecie oraz najlepiej sprzedającej się polskiej płyty w serwisie bandcamp! Album składa się z siedmiu autorskich kompozycji. Zmiksowany został w łódzkim Soyuz Studio przez Kamila Łazikowskiego znanego m.in. z Cool Kids of Death. Masteringiem płyty zajął się Eric Van Wonterghem w berlińskim PRODAM STUDIO. Za oprawę graficzną wydawnictwa odpowiada Bartosz Hervy, grafik oraz muzyk związany z grupą Blindead. Wydawcą płyty CD został polski label ALCHERA VISIONS, a wersją winylową zajęła się hiszpańska wytwórnia ORACULO RECORDS. Płyta dostępna jest również na wszystkich platformach streamingowych [Spotify/Tidal/AppleMusic etc.]
LINKI:
FACEBOOK: https://www.facebook.com/0undertheskin/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/__undertheskin__/
SPOTIFY: https://open.spotify.com/track/1zIZmccaGE6tPBELcQEJ0l?si=_UpYSpl1RDS1RkNgF7A7Eg
BANDCAMP: https://underskin.bandcamp.com/album/n-e-g-a-t-i-v-e
SOUNDCLOUD: https://soundcloud.com/undertheskin-3/sets/n-e-g-a-t-i-v-e
Rewia Drag Queen – „Diamonds of the Night”
Diamenty świecą nocą, w ich blasku można się ogrzać. To show nie pozostawi Cię
obojętnym, dostarczy wzruszeń, ale przede wszystkim sprawi radość i wywoła po raz kolejny
uśmiech na Twej twarzy. Wszyscy chcemy być bogaci, piękni, zdrowi i atrakcyjni. Chcemy
kochać i być kochanymi.
Z tym wszystkim spotkacie się w trakcie niezwykłego show, nowej rewii „Diamonds of the
Night”. Usłyszycie największe przeboje grane na światowych estradach. Będzie bogato,
kolorowo i pięknie, jednym słowem – rewiowo. Wszystko to robimy po to, aby spełnić się
artystycznie, a Wam dać chwilę szczęścia i wprawić w stan euforii i radości. Przybywajcie na
kolejną rewię Drag Queen!
reżyseria: Ana Nowicka
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Papina McQueen, Shady Lady, Savannah Crystal, Ka Katharsis, Nadira,
Victor Febo
Linki do recenzji:
Data premiery: 28 IX 2019
Czas trwania:
BILETY: 60 zł
✘ Zakup:
– w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja:
504 – 810 – 502