28 lutego na półkach sklepowych pojawi się książka „Przyciąganie talentów. Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych”.
Czy tradycyjne metody pozyskiwania najbardziej utalentowanych pracowników to już przeżytek? Jak poradzić sobie z niedoborem wykwalifikowanej kadry? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Co zrobić, żeby przyciągać talenty jak magnes? O sukcesie organizacji w ostatecznym rozrachunku decydują ludzie – bardziej niż wizja, strategia, marketing, finanse, a nawet technologia. Dlatego właśnie wszystkie firmy chcą mieć u siebie jak najwięcej wybitnie utalentowanych pracowników. Ale czy wiadomo, czego oni oczekują od pracodawcy? Może się okazać, że wcale nie tego, o czym myślisz!
Ta książka nie tylko pokazuje, co trzeba zrobić, żeby przyciągnąć do firmy najwybitniejsze talenty, ale też może być zwierciadłem dla ciebie i twojej organizacji. Nie bądź też zaskoczony, jeżeli w trakcie lektury zostanie zakwestionowany twój sposób postrzegania własnego przywództwa. Pomysły na to, jak zdobyć i zatrzymać najlepszych ludzi, opisane w książce, nie zrodziły się w wyobraźni Millera. Są wynikiem szeroko zakrojonych badań przeprowadzonych wśród tysięcy osób z różnych branż i grup demograficznych. Najważniejsze jest to, że wyniki dociekań nie są abstrakcyjne i akademickie, wręcz przeciwnie – przepis na stworzenie „magnesu na talenty” jest prosty i łatwo wykonalny. Miller wskazuje trzy ważne elementy składowe takiego magnesu oraz, co równie ważne, rolę liderów w procesie jego budowy.
Potrzeby biznesu w XXI wieku ewoluują w zawrotnym tempie. Dlatego liderzy zespołów i działy HR muszą wybierać pracowników, których potencjał pozwoli na osiąganie zamierzonych celów. Dzięki tej książce znacznie łatwiej będzie im zidentyfikować, pozyskiwać i rozwijać idealnych pracowników przyszłości. Zwiększ kaliber swoich zawodników, żeby podnieść szanse zwycięstwa. To brzmi nieźle w praktyce, ale jak przyciągnąć do siebie najlepszych ludzi? Czego oni naprawdę pragną? To pytania, na które próbują odpowiedzieć Mark Miller i jego zespół. W książce Przyciąganie talentów dyrektor generalny Blake Brown postanawia powalczyć o zwycięstwo w wojnie o talenty. Jednocześnie jego szesnastoletni syn Clint szuka dla siebie pierwszej pracy.
Te dwa równoległe wątki pozwalają spojrzeć na kwestię zatrudniania wybitnie utalentowanych osób zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i uzdolnionego człowieka poszukującego miejsca na rynku pracy. Dociekania ojca i syna przeplatają się, ujawniając możliwe strategie i taktyki, które organizacje mogą wykorzystać, żeby przyciągnąć do siebie więcej wybitnie utalentowanych pracowników.
Dzięki lekturze tej książki możesz stworzyć własny „magnes na talenty” — zacznij już dzisiaj!
Mark Miller zaczął karierę w firmie Chick-fil-A w 1977 roku jako dorywczy robotnik fizyczny. W roku 1978 został przyjęty na etat jako szesnasty pracownik i dzielił swój czas między magazyn i kancelarię. W ciągu ostatnich czterech dekad piastował w Chick-fil-A różne stanowiska: szefa działu komunikacji, operacyjnego, zapewniania jakości i zadowolenia klientów, szkolenia i rozwoju, efektywności organizacyjnej oraz rozwoju przywództwa.
Jest autorem i współautorem wielu biznesowych bestsellerów, m.in. napisanego wraz z Kenem Blanchardem tytułu Sekret. Tajemnica wielkich liderów. Jego książki jak dotąd ukazały się w ponad milionie egzemplarzy, w dwudziestu pięciu językach. Książka, którą teraz trzymasz w dłoni, jest jego siódmą publikacją.
Data premiery: 28.02.2020
Tytuł: Talent Magnet: How to Attract and Keep the Best People
Tytuł: Przyciąganie talentów. Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych
Autor: MARK MILLER
Tłumaczenie: Michał Lipa
MT Biznes, 141 x 218 mm, oprawa miękka ze skrzydełkami, 184 str.