Masz ochotę wybrać się w nadchodzący weekend do teatru, ale nie wiesz, czy są jeszcze jakieś wolne miejsca? Nie martw się – przygotowaliśmy zestawienie spektakli granych na deskach krakowskich teatrów, na które jeszcze są dostępne bilety.
– „Aktorzy Prowincjonalni” w reżyserii Michała Borczucha (27.02-28.02) – Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej – Duża Scena
Projekt Aktorzy prowincjonalni. Sobowtór (spektakl krakowski) i Aktorzy prowincjonalni. Autobiografie (spektakl wrocławski) to utopijna próba spotkania obu zespołów nie w jednym przedstawieniu, ale w dwóch różnych – choć bliźniaczo podobnych – spektaklach, które wchodzą ze sobą w dialog, kopiują się, które mogą być grane razem i osobno.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://stary.pl/pl/repertuar/aktorzy-prowincjonalni/
– „Audiencja 89” w reżyserii Tomáša Svobody (26.02) – Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej – Nowa Scena
„Pisałem i piszę sztuki dla teatru, dla aktorów, dla reżyserów, nie piszę ich do czytania, choć – przeczytanie ich jest konieczne, gdy chce się je wystawić” – ta myśl Bogusława Schaeffera zdaje się krążyć złowrogo po głowie Autora, który w spektaklu Tomáša Svobody zamknięty w hiperrealistycznym pomieszczeniu mieszkalno-nagraniowym, pełnym instrumentów, podstarzałych mebli i książek mierzy się z twórczą niemocą.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://stary.pl/pl/repertuar/audiencja89/
– „Gould” w reżyserii Adama Walnego (26.02-28.02) – Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej – Scena Kameralna
Wariacje aktorskie na temat Jana Sebastiana Bacha
Jakie przesłanie my, ludzie, winniśmy skierować w stronę kosmosu, czym możemy się pochwalić? Dzieła wszystkie Jana Sebastiana Bacha – z nich możemy być dumni. Jednak w czyim wykonaniu? Jakie kryteria wyboru zastosować? Wierności wobec oryginału? A może interpretacja winna być oparta raczej na instynkcie artysty, jego geniuszu?
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://stary.pl/pl/repertuar/gould/
– „Hamlet” w reżyserii Bartosza Szydłowskiego (27.02) – Teatr im. Juliusza Słowackiego – Duża Scena
Reżyser Bartosz Szydłowski sięga po Hamleta i czyta najsłynniejszy dramat Szekspira poprzez świat idei Stanisława Wyspiańskiego, zawarty w Studium…, czy w Wyzwoleniu. Wyspiański umierał na Polskę małostkową, egocentryczną, zaklętą w sloganach narodowości. Sięgał do Hamleta, bo widział w nim zmagania polskiego inteligenta, który stawał przeciwko światu kłamstw, triumfalnego rechotu, grotesce, która z kategorii estetycznej, stała się kategorią opisu realnego świata. Polski Hamlet współczesny to Hamlet czasów postprawdy. Ostatni samotnik przyzwoitości.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://teatrwkrakowie.pl/spektakl/hamlet-1
– „Autobiografia na wszelki wypadek” w reżyserii Michała Buszewicza (27.02 i 28.02) – Teatr Łaźnia Nowa
Bazując na fragmentach własnej biografii i materiałach dokumentalnych z życia ojca i dziadka, reżyser Michał Buszewicz tworzy na scenie swój na poły fikcyjny życiorys – od narodzin aż po projektowaną śmierć. Trudno rozstrzygnąć, co w tej historii jest zmyślone, a co prawdziwe. Co zapożyczone, a co przeżyte.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://www.laznianowa.pl/art/autobiografia
„Ładne kwiatki” w reżyserii Krzysztofa Jędryska (28.02) – Teatr Groteska
Ten efektowny plastycznie i rozbudowany muzycznie familijny spektakl mimo, że pozostaje w repertuarze od 2012 roku cieszy się, mimo upływu tylu lat, niesłabnącą sympatią widzów. Spektakl opowiada o tym, że piękno i dobro daje siłę do zwycięstwa nad złymi i destrukcyjnymi mocami. Temat aktualny dziś i zawsze.
BILETY i SZCZEGÓŁY: http://kup-bilet.groteska.pl/msi/OrderTickets.aspx?event_id=8178
– „Chicago” w reżyserii Wojciecha Kościelniaka (19.02-21.02) – Teatr VARIETE
Chicago rok 1929. Gospodyni domowa Roxie Hart wierzy, że jej życie odmieni się za pomocą śpiewu i tańca. Jej jedynym pragnieniem jest podążyć w ślady gwiazdy kabaretu – Velmy Kelly. Gdy obie lądują w więzieniu oskarżone o popełnienie morderstw, Roxie otrzymuje niepowtarzalną szansę, by spełnić swoje marzenia, zwłaszcza, że z pomocą przychodzi jej znany adwokat Billy Flynn. Blok więzienny zarządzany jest przez skorumpowaną naczelniczkę Morton „Mama”, która za pieniądze załatwia wszystko.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://teatrvariete.pl/repertuar
„Muzeum. Lekcja historii Jacka Kaczmarskiego” (26.02) – Teatr Nowy Proxima – Scena Berlin
Autorski muzyczny program napisany przez Jacka Kaczmarskiego w 1981 roku. Program w całości składa się z utworów inspirowanych polskim malarstwem, a jego intencją było umieszczenie polskich doświadczeń okresu „Solidarności” w perspektywie historycznej tak, by odbiorca odniósł wrażenie, iż jest świadkiem procesu, a nie świadkiem wyjątkowego wydarzenia. Jacek Kaczmarski bardzo często występował z tym programem wspólnie z Gintrowskim i Łapińskim. W muzycznym spektaklu „Muzeum” Janusz Marchwiński, Piotr Sieklucki, Paweł Harańczyk i Marcin Chatys zmierzą się z utworami napisanymi „pod obrazy” m.in. Jana Matejki „Stańczyk” i „Rejtan”, Jacka Malczewskiego „Zesłanie studentów” czy Stanisława Ignacego Witkiewicza „Autoportret”.
BILETY i SZCZEGÓŁY: https://bilety.teatrnowy.com.pl/index.php/repertoire.html?id=197
Czekamy na Was w teatrze. Zaplanowane spektakle na pewno dostarczą Wam wielu emocji i niezapomnianych wrażeń.