W nadchodzącym tygodniu Teatr BARAKAH przygotował kilka ciekawych atrakcji, na które warto się wybrać.
FOLK SESSION – JAM Z PRZYTUPEM
13 października – wstęp wolny
Folk Session – jam z przytupem to najstarsza z imprez muzycznych odbywających się ArtCafe Barakah i jedyny w Krakowie otwarty, przyjazny jam session w klimatach etno-folkowych. Przeznaczony jest dla muzyków, grajków, wielbicieli dobrej muzyki i tych, którzy lubią dźwięki z Polski przeplatane z bałkańskimi, ukraińskimi, muzyką wschodu, Afryki i innych kultur…
Zapraszamy szczególnie instrumenty niecodzienne, nieobecne w mainstreamie – flety, mandole, bandury, sazy a także te, których nazw nie potrafimy wymienić, bo ich nie znamy albo jeszcze nie istnieją, ale macie zamiar wystrugać je w piwnicach.
Liczy się przede wszystkim folkowa szczerość i energia!
Przygotowanie: Jakub Zielina
UWAGA! STREFA LGBT / WERNISAŻ WYSTAWY II – „GŁODNY WRAŻEŃ?”
14 października – wstęp wolny
W „Okresie Głodu” (1609-1610) w angielskiej osadzie Jamestown koloniści dopuszczali się kanibalizmu. Podobnie było z pasażerami francuskiego statku Méduse, którzy przeżyli jego zatonięcie w 1816 roku. W trakcie trzynastodniowego dryfowania na prowizorycznej tratwie uciekli się do ludożerstwa. Około roku 1820 w Basutolandzie z powodu głodu miejscowe plemiona zaczęły polować na sąsiadów. Schwytanym ofiarom łamano nogi, by nie mogły uciec. W ten sposób powstało coś w rodzaju „żywej spiżarni”. Za największy przysmak uchodziły dzieci i kobiety. Wyprawa Donnera uciekła się do kanibalizmu w górach Sierra Nevada zimą 1846-1847. Podobnie zakończył się Wielki głód na Ukrainie, Hołomodor w latach 1932-1933, kiedy to doszło do przypadków kanibalizmu na masową skalę w ZSRR. Nie inaczej było podczas II wojny światowej, gdzie kanibalizm odnotowano w getcie warszawskim czy oblężonym Leningradzie.
Głód potrafi popchnąć człowieka do okrutnych czynów, które w „cywilizowanym świecie” są nie do przyjęcia. Lecz co zrobisz, gdy głód który odczuwasz jest emocjonalny i nie da się go zaspokoić kawałkiem chleba?
Czym wtedy zapchasz sobie gębę?
Kajetan von Kazanowsky (1990) – najstarszy na roku student krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Grafiki Warsztatowej, który nie lubi mówić o sobie, że jest artystą. Wykładowca rysunku oraz opiekun sesji zdjęciowych w prywatnej szkole makijażu Artystyczna Alternatywa. Współpracuje z wydawnictwem ‚piszmy po książkach’, dla którego tworzy projekty okładek lektur oraz innych publikacji. W swoich pracach porusza kwestie piękna, seksualności i cielesności bez żadnych tematów tabu.
RUCH TAKI JAK ZWYKLE
16 października – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=314
Ruch Taki Jak Zwykle to gatunek muzyczny bliżej nieokreślony (mieszanka ciężkiego rocka i bluesa z elementami jazzu w lekko melancholijnym wydaniu), ale znacie to, bo przecież grali u nas już wielokrotnie i za każdym razem było… !!!
SKŁAD: Łukasz Pipczyński – perkusja, Wojciech Latocha – gitara prowadząca, wokal (autor tekstów), Marcin Pawlik – gitara basowa (autor tekstów), Szymon Latocha – gitara solowa
Szyc – Teatr BARAKAH
16 października – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=305
17 października – Kup bilet: https://bilety.teatrbarakah.com/index.php/repertoire.html?id=306
„Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”
„Szyc” to jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami skomponowanymi przez znaną, polską wokalistkę, Renatę Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo, bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.
autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
kostiumy i scenografia: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Paweł Sanakiewicz
data premiery: 18 czerwca 2010
czas trwania: 90 minut
Materiały prasowe: Teatr BARAKAH