Kino Paradox zaprasza w Nowym Roku
07.01 piątek
16:00 Powrót do tamtych dni / reż. Konrad Aksinowicz / Polska / 2021 / 104’
18:30 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
08.01 sobota
14:00 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84′
16:15 Pokaz specjalny: filmu „Jestem” reż. Ogi Ugonoh i rozmowa z twórczyniami / wstęp wolny ilość miejsc ograniczona! Bezpłatne wejściówki do odebrania w kasie kina
18:00 Pokaz przedpremierowy: Córka / reż. Maggie Gyllenhaal / USA, Grecja / 2021 / 122’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
09.01 niedziela
16:00 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
18:00 Pokaz przedpremierowy: Córka / reż. Maggie Gyllenhaal / USA, Grecja / 2021 / 122’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
10.01 poniedziałek
14:30 Powrót do tamtych dni / reż. Konrad Aksinowicz / Polska / 2021 / 104’
17:00 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
19:00 New York Portuguese Short Film Festival – zestaw portugalskich filmów krótkometrażowych
21:10 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
11.01 wtorek
16:00 Powrót do tamtych dni / reż. Konrad Aksinowicz / Polska / 2021 / 104’
18:30 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
12.01 środa
16:00 Powrót do tamtych dni / reż. Konrad Aksinowicz / Polska / 2021 / 104’
18:30 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
13.01 czwartek
16:00 Powrót do tamtych dni / reż. Konrad Aksinowicz / Polska / 2021 / 104’
18:30 Truflarze / reż. Michael Dweck, Gregory Kershaw / Włochy, Grecja / 2020 / 84’
20:30 Lamb / reż. Valdimar Jóhannsson / Islandia, Polska, Szwecja / 2021 / 106’
Pokazy przedpremierowe:
Córka
Leda (Olivia Colman), odnosząca sukcesy kobieta w średnim wieku, jedzie na wakacje do Włoch. Na miejscu przez przypadek poznaje młodą matkę, Ninę (Dakota Johnson), i jej ekscentryczną rodzinę. Spotkanie z Niną prowokuje Ledę do konfrontacji z własną przeszłością i problemami macierzyństwa.
„Córka” zdobyła już szereg nagród i kilkadziesiąt nominacji, w tym nagrodę za scenariusz na festiwalu w Wenecji, cztery Gotham Awards (w tym dla najlepszego filmu!), dwie nominacje do Złotych Globów i cztery do Film Independent Spirit Awards. Tym samym „Córka” stała się jednym z najważniejszych kandydatów w Oscarowym wyścigu. W obsadzie tego niezwykłego, chwytającego za serce, przewrotnego dramatu psychologicznego zobaczymy laureatkę Oscara Olivię Colman, Dakotę Johnson, Jessie Buckley, Eda Harrisa i Petera Sarsgaarda.
Jestem
Artystka i aktywistka, współautorka akcji #dontcallmemurzyn i debat grupy Black is Polish wraz z MSN Warszawa, Ogi Ugonoh, w swoim debiutanckim filmie opowiada historię o Afropolakach, o tym, z czym każdego dnia się mierzą i jakimi doświadczeniami wypełniane są ich życia, o ich sile i dumie.
Po pokazie zapraszamy na spotkanie z twórczyniami filmu: reżyserką Ogi Ugonoh producentką Ramat Musa i choreografką Agą Borutą, które rozmawiać będą o doświadczeniu bycia czarnym_ną w Polsce, o rasizmie i tożsamości. Rozmowę poprowadzi Aleksandra Samonek.
New York Portuguese Short Film Festival
Arte Institute we współpracy z Instytutem Camõesa, Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Warszawskim zapraszają na pokaz jedenastu filmów krótkometrażowych młodych portugalskich twórców, czyli kolejną edycję New York Portuguese Short Film Festival. Wśród wyselekcjonowanych filmów znalazły się: „Meduzy” (reż. Ana Santos & Sofia Costa), “Wanna Be Basquiat” (reż. João Pombeiro), “Jak bydło” (reż. Matilde Calado), “Na odległość” (reż. Jean-Luc Moniz), “Wszystko zostaje” (reż. Leonor Faria Henriques), „Brzeg” (reż. Rodrigo Tavares), “Brudne pranie” (reż. Maxim Bessmertny), “Jak woda” (reż. Sara CF de Gouveia & Jessie Zinn), “Kobieta jak drzewo” (reż. Alejandro Vázquez San Miguel, Carmen Tortosa, Daniela Cajías, Flávio Ferreira, Helder Faria), “Miłość kwantowa” (reż. Paula Furtado), “Wszyscy jedziemy tym samym autobusem” (reż. Nuno Serrão)
Truflarze
Po obejrzeniu tego filmu będziecie chcieli rzucić wszystko i wyjechać do Włoch, aby w piemonckich górach zbierać trufle! Carlo, Enrico, Piero i Sergio mieszkają nieopodal Mediolanu, gdzie od lat razem ze swoimi ukochanymi psami szukają rzadkich i drogich trufli Alba. Ten niezwykły rarytas jest przedmiotem pożądania ludzi na całym świecie, którzy gotowi są zapłacić za niego niemal każdą cenę. Okazuje się jednak, że w niektórych miejscach nie wszystko jest na sprzedaż. Dla grupy uroczych włoskich staruszków trufle to nie żyła złota, a przepis na szczęście, które każdego dnia odnajdują na nowo na szlakach piemonckich lasów.
Lamb
Najoryginalniejszy film roku to dzikie dziecko horroru i mrocznej baśni, urodzone w krainie, w której nie sposób odróżnić dnia od nocy, dobra od zła, a człowieka od zwierzęcia.
Oniryczny, a przy tym serwujący co chwilę gwałtowne pobudki islandzki „Lamb” to kolejny po „Midsommar. W biały dzień”, „Dziedzictwie. Hereditary” czy „The Lighthouse” przebój firmowany przez amerykańskie studio A24, specjalizujące się w kinie gatunkowym w mocno odświeżonej wersji. Choć jednym kopytkiem tkwi w ludowych wierzeniach, ten wywołujący dreszcze film opowiada na wskroś współczesną historię o ciemnej stronie macierzyństwa, żałobie i dzikości, która drzemie w nawet najspokojniejszych sercach.
Akcja „Lamb” rozgrywa się na osamotnionej owczej farmie, którą prowadzi milcząca para, María i Ingvar. Ich spokojne, wypełnione pracą życie odmieni się, gdy w zagrodzie przyjdzie na świat niezwykła istota. Pod wpływem niesamowitych zdarzeń owce przestaną milczeć, zaś w ludziach obudzi się zwierzęcy instynkt. W półmroku białych nocy, pośród surowych, nasiąkniętych mgłą wzgórz zatrze się granica pomiędzy cywilizowanym a dzikim. Wraz z tajemniczym stworzeniem narodzi się pytanie o to, czyją matką tak naprawdę jest natura?
Powrót do tamtych lat
Sentymentalny powrót do złotych lat 90. – gdy młodość miała smak gumy balonowej, szacunek kolegów zdobywało się kolekcją klocków Lego, a wyobraźnię Polaków rozpalały kultowe hity na VHS. To właśnie te niezapomniane realia staną się tłem dla poruszającej i opartej na prawdziwych wspomnieniach historii o rodzinie, dorastaniu i ciemnych stronach każdego z nas. W obsadzie filmu Konrada Aksinowicza („W spirali”): Maciej Stuhr, Weronika Książkiewicz, Katarzyna Warnke, Anna Majcher, Sebastian Stankiewicz i debiutujący na dużym ekranie Teodor Koziar.