Wydawnictwo Marginesy prezentuje lipcowe nowości.
Witkacy i kobiety. Harem metafizyczny
Małgorzata Czyńska
- Kochał, uwielbiał, nienawidził. Krzywdził i przepraszał. Były dla niego jak sztuka – najważniejsze: kobiety i Witkacy.
- Autorka cieszących się popularnością książek z serii „Kobiety z obrazów”
- Książka ukazuje się równolegle z wystawą w Muzeum Narodowym w Warszawie – „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” – od 8 lipca
Nie był monogamistą, nie był wierny, nie obiecywał miłości po grobową deskę. Nie rozumiał słowa „zdrada”. Braterstwo dusz cenił na równi z rozkoszami cielesnymi.
Niezwykły pisarz, malarz i skandalista, ale także wyjątkowy kobieciarz. Stanisław Ignacy Witkiewicz miał błysk w oku, wielką słabość do płci pięknej i równie wielki temperament. Arystokratki i podlotki, aktorki i poważne matrony. Demoniczne i uległe. Znane dziś z kart jego powieści, portretów malarskich, fotografii oraz… listów do żony. Kochał i portretował je wszystkie. Eugenię Wyszomirską, Ewę Tyszkiewiczównę, Irenę Solską, Helenę Czerwijowską, Jadwigę Janczewską, Zofię Żeleńską (żonę „Boya”), Marię Pawlikowską z Kossaków i oczywiście Nenę Stachurską. Wszystkie też musiała zaakceptować żona Nina – jednocześnie najdalsza i najbliższa.
Historia związków Witkacego z kobietami nie tylko pozwala prześledzić burzliwe koleje jego życia i małżeństwa, lecz także dogłębnie poznać bogatą osobowość artysty. W nowym, uzupełnionym wydaniu książki o kobietach w życiu Witkacego Małgorzata Czyńska odsłania kulisy jego biografii oraz twórczości – pomaga czytać między wierszami i dostrzec historię uwiecznioną na słynnych obrazach.
PREMIERA: 6 lipca
Stron: 344
Oprawa miękkie ze skrzydełkami
Format: 148 x 220
Cena: 59,90 zł
Jak ocalić życie
Eva Carter
- Pokrzepiająca powieść obyczajowa o miłości
- Wyróżniający element: wątki medyczne. Opowieść zaczyna się od zatrzymania akcji serca jednego z bohaterów, dwójka pozostałych bohaterów to przyszli lekarze; klamrą spinającą tekst jest opis zasad udzielania pierwszej pomocy.
- Idealna lektura na wakacje dla fanów „Niespokojnych ludzi” czy „Jednego dnia”
Nigdy nie wiesz, co to znaczy naprawdę kogoś ocalić.
Kerry i jej najbliższy przyjaciel Tim chcą ratować ludzkie życie – teraz muszą zdać egzaminy wstępne na medycynę. Czeka ich jednak decydująca próba. Na zabawie sylwestrowej u ich szkolnego kolegi dochodzi do zatrzymania akcji serca i to wydarzenie przewraca życie całej trójki do góry nogami. Przez niemal osiemnaście minut Joel, wschodząca gwiazda futbolu, pozostaje w stanie śmierci klinicznej. Przez niemal osiemnaście minut Kerry reanimuje człowieka, w którym od lat się podkochuje, Tim przeżywa zaś taki szok, że nie jest w stanie pomóc. I choć jeszcze o tym nie wiedzą, tych osiemnaście minut odmieni osiemnaście kolejnych lat ich życia. Okazuje się bowiem, że ocalenie komuś życia nie oznacza jeszcze szczęśliwego zakończenia.
Bohaterowie tej porywającej powieści odkrywają, co znaczy miłość, przebaczenie i odnajdywanie własnego powołania. Udowadniają też, że człowieka można odratować na wiele sposobów, a do odnalezienia sensu życia wiedzie więcej niż jedna droga.
Ta historia odmieni też ciebie. Wyjątkowa książka o wyjątkowych bohaterach.
Eva Carter postanowiła napisać „Jak ocalić życie” pod wpływem osobistych doświadczeń – w przeszłości z powodzeniem reanimowała swojego partnera – a także opowieści swojej matki, pielęgniarki na oddziale ratunkowym.
Eva Carter to pseudonim Kate Harrison, autorki światowych bestsellerów (poradników i romansów) oraz byłej reporterki BBC. Pisarka mieszka na południowym wybrzeżu Anglii, w Brighton.
PREMIERA: 13 lipca
Stron: 440
Przekład: Ewa Penksyk-Kluczkowska
Oprawa miękka
Format: 135 x 210
Cena: 44,90 zł
Ostatni gwóźdź
Stefan Ahnhem
- Mroczny thriller napisany przez jednego z najlepszych skandynawskich pisarzy – numer 1 na listach bestsellerów w Szwecji i w Norwegii
- Powrót Fabiana Riska, policjanta, który podejmuje walkę ze szwedzką przestępczością. Poprzednie tomy sprzedały się w ponad dwóch milionach egzemplarzy i zostały wydane w ponad trzydziestu krajach.
- Szedł po trupach, aż wspiął się na szczyt. Jest szefem wydziału zabójstw policji w Kopenhadze. Czy Fabian Risk go zdemaskuje?
Bestseller w Szwecji i w Norwegii
Mroczny i zaskakujący thriller pióra jednego z najciekawszych współczesnych skandynawskich pisarzy.
Szantażował. Molestował. Gwałcił. Szedł po trupach, aż wspiął się na szczyt. Jest podłym człowiekiem. Nazywa się Kim Sleizner i pracuje jako szef wydziału zabójstw kopenhaskiej policji.
Dunja Hougaard zeszła do podziemia, by na własną rękę prowadzić śledztwo w sprawie swojego byłego szefa. Z pomocą swoich ludzi miesiącami gromadziła informacje. A gdy pewnego dnia na dnie morza u wybrzeży Kopenhagi zostają znalezione uwięzione w samochodzie zwłoki wysokiego urzędnika wywiadu operacyjnego policji oraz nieznanej młodej kobiety, nareszcie nadchodzi czas na zastawienie sideł. Najważniejsze pytanie brzmi, kto w nie wpadnie.
Tymczasem w Helsingborgu, po drugiej stronie cieśniny Sund, szwedzki policjant Fabian Risk otrzymuje wiadomość, która wszystko odmienia.
„Ostatni gwóźdź” to szósta – i ostatnia – część w serii o Fabianie Risku i jego walce ze szwedzką przestępczością, kontynuująca wątki podjęte we wcześniejszych tomach.
Stefan Ahnhem – szwedzki scenarzysta telewizyjny i filmowy, pracował m.in. przy takich produkcjach, jak „Wallander” czy „Inspektor Irene Huss”.
PREMIERA: 13 lipca
Przekład: Ewa Wojciechowska
Stron: 448
Oprawa miękka ze skrzydełkami
Format: 135 x 210
Cena: 49,90 zł
Pianistka. Clara Schumann i muzyka miłości
Beate Rygiert
- Historia genialnej pianistki – Clary Schumann – i jej walki o prawo do kształtowania własnej przyszłości.
- Porywająca opowieść o miłości do muzyki i wielkim talencie tłamszonym przez konwenanse epoki.
- Sylwetka silnej, wyjątkowej kobiety, która walczyła o swoją samodzielność i bycie uznaną artystką, ale także o związek z wieloletnim ukochanym – Robertem Schumannem.
- Interesująco ukazane tło epoki, świat artystów i mecenasów kultury.
Porywająca opowieść o jednej z największych wirtuozek wszech czasów.
Lipsk, 1835 rok: szesnastoletnia pianistka Clara gra przed pełną salą. Od pięciu miesięcy jest na tournée. Towarzyszy jej ojciec. To, co wydaje się harmonijną współpracą, w rzeczywistości jest dla dziewczyny piekłem. Apodyktyczny Friedrich Wieck traktuje życie i karierę córki jak dochodowy projekt. Sytuacja się komplikuje, kiedy wychodzi na jaw, że Clara jest zakochana w dawnym uczniu ojca, Robercie Schumannie – nowatorskim kompozytorze, którego pan Wieck ceni jako artystę, ale zupełnie nie szanuje jako człowieka.
Kiedy więc okazuje się, że ktoś taki miałby zaprzepaścić jego wieloletnie starania, zabrania młodym się spotykać. Ale Clara postanawia walczyć o tę miłość i prawo do kształtowania własnego życia. Z biegiem czasu jednak nie jest już pewna, czy przyszłość z Schumannem to spełnienie jej marzeń, czy jedynie przejście z zależności od jednego mężczyzny w zależność od drugiego.
Czy wielki talent i jeszcze większa miłość do muzyki pozwolą Clarze odrzucić konwenanse epoki i mimo licznych głosów sprzeciwu występować na najważniejszych europejskich scenach?
Beate Rygiert – niemiecka pisarka, scenarzystka oraz reżyserka filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. Studiowała teatrologię, muzykologię i literaturę włoską na uniwersytetach w Monachium i Florencji, a także produkcję filmową na Nowojorskiej Akademii Filmowej. Za swoją twórczość została uhonorowana m.in. Würth-Literaturpreis (2002) i Literacką Nagrodą Corine (2011).
PREMIERA: 27 lipca
Przekład: Anna Kierejewska
Stron: 448
Oprawa miękka ze skrzydełkami
Format: 135 x 210
Cena: 49,90 zł
Materiały prasowe: Wydawnictwo Marginesy