Majówka w kinie? Czemu nie! Kino Paradox zaprasza na filmowy tydzień.
Repertuar 28.04 – 04.05
28.04 piątek
18:00 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
20:00 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
W dniach 29. Kwietnia – 3. Maja sprzedaż biletów wyłącznie w systemie online
29.04 sobota
16:00 100 lecie Warner Bros.: Przeminęło z wiatrem / reż. Victor Fleming / USA / 1939 / 238′
19:30 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
20:00 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
30.04 niedziela
17:30 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
18:30 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
19:30 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
20:00 Paradox na Leżakach: Midsommar. W biały dzień (wersja reżyserska) / reż. Ari Aster / USA / 2019 / 162′
01.05 poniedziałek
17:30 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
18:30 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
19:30 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
20:00 Paradox na Leżakach: Midsommar. W biały dzień (wersja reżyserska) / reż. Ari Aster / USA / 2019 / 162′
02.05 wtorek
17:30 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
18:30 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
19:30 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
20:00 Paradox na Leżakach: Midsommar. W biały dzień (wersja reżyserska) / reż. Ari Aster / USA / 2019 / 162′
03.05 środa
17:30 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
18:30 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
19:30 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
20:00 Paradox na Leżakach: Midsommar. W biały dzień (wersja reżyserska) / reż. Ari Aster / USA / 2019 / 162′
04.05 czwartek
16:00 Bezmiar / reż. Emanuele Crialese / Włochy, Francja / 2022 / 97′
18:00 100 lecie Warner Bros.: Sokół maltański / reż. John Huston / USA / 1941 / 100′
20:00 Bo się boi / reż. Ari Aster / USA / 2023 / 179′
21:00 Paradox na Leżakach: Peter von Kant / reż. François Ozon / Francja / 2022 / 84′
STOWARZYSZENIE KIN STUDYJNYCH ŚWIĘTUJE 100 LAT WARNER BROS.
Wyprodukowali „Casablankę”, „Bullita” i „Chłopców z ferajny”, wprowadzili do kina pierwszy film dźwiękowy, za który otrzymali Oscara, a pochodzili z Krasnosielca, wsi położonej w województwie mazowieckim, w powiecie makowskim. Bracia Warner!
W tym roku założona przez nich Wytwórnia Warner Bros. świętuje 100-lecie istnienia, a wraz z nią świętujemy i my – Stowarzyszenie Kin Studyjnych!
Już od kwietnia Stowarzyszenie Kin Studyjnych zaprasza do ponad 50 kin studyjnych w całej Polsce, gdzie na dużych ekranach zostaną wyświetlone kultowe tytuły, niesamowite historie, ekranizacje bestsellerowych powieści. Z dzisiejszej perspektywy możemy śmiało powiedzieć, że większość z nich wcale się nie zestarzała i wciąż działają na naszą wyobraźnię.
Zaczniemy od tytułu legendy, który zna chyba każdy, choćby ze słyszenia – „Przeminęło z wiatrem”, o którego prawa do sfilmowania słynnej powieści Margaret Mitchell biły się największe wytwórnie, a którego ekranizacja uznawana jest powszechnie niemal za ideał!
Przeminęło z wiatrem
Stare Hollywood żegna stare Południe. Przeminęło z wiatrem – „romans wszech czasów”, bijąca rekordy popularności adaptacja bestsellerowej powieści Margaret Mitchell, dzieło życia producenta Davida O. Selznicka – to także hołd złożony tym, którzy przegrali wojnę secesyjną. Część pierwsza filmu pokazuje wielkość i chwałę posiadaczy ziemskich z południowych stanów Ameryki, druga – ich upadek, trzecia – zmiany, jakie zaszły w Georgii po klęsce Konfederatów.
O sukcesie Przeminęło z wiatrem zadecydował przede wszystkim rozmach tego widowiska – Hollywood bije tu własne rekordy w dziedzinie: długości, wystawności, epickości itd. itp. Ale także para głównych bohaterów, pozbawionych płomiennego idealizmu i innych szlachetnych cech, które charakteryzują większość ekranowych kochanków. Scarlett O’Hara (w brawurowej kreacji pięknej Vivien Leigh) i Rhett Buttler (Clark Gable) są krnąbrni, aroganccy, „samolubni i okrutni”. W gruncie rzeczy… niesympatyczni. A jednak to dzięki nim film budzi emocje i jest czymś więcej niż tylko monumentalną rekonstrukcją przeszłości. (Bartosz Żurawiecki)
Sokół maltański
Grupa podejrzanych osobników nie cofnie się przed niczym, aby zdobyć drogocenny skarb – wysadzoną klejnotami statuetkę sokoła. Detektyw Sam Spade (Humphrey Bogart) za wszelka cenę pragnie dowiedzieć się, dlaczego tak bardzo zależy im na jej zdobyciu – i kto stoi za zamordowaniem jego partnera. Obsada pełna gwiazd (w tym Sydney Greenstreet, Mary Astor, Peter Lorre i Elisha Cook Jr.) towarzyszy Bogartowi w tym doskonałym, ponadczasowym kryminale, który wprost z kart powieści Dashiella Hummetta został przeniesiony na ekran przez reżysera Johna Hustona. Film nominowany do trzech Nagród Akademii ® (1941) – Najlepszy film, aktor drugoplanowy (Greenstreet), scenariusz (Huston) – wyniósł Bogarta na aktorski firmament, a Hustonowi otworzył drzwi do kariery reżysera.