Teatr Mumerus zaprasza wszystkich widzów na koniec wakacji.

Scenariusz, reżyseria, przestrzeń: Wiesław Hołdys
Aktorzy: Ewa Breguła, Monika Gigier, Mateusz Dewera, Jan Mancewicz, Jacek Milczanowski, Bartłomiej Zdeb, Robert Żurek
Muzycy: Michał Braszak i Michał Peiker
Muzyka: Michał Braszak
Kostiumy i maski: Monika Gigier
Maski, rekwizyty, asystent reżysera: Agnieszka Dziedzic
Współpraca scenograficzna i rysunek: Agnieszka Dębowska
Bilety dostępne on-line: https://kicket.com/krakow/teatry/teatr-mumerus,871/manelle,17227?eventId=253457 lub przed spektaklem w miejscu wydarzenia.
„Czerczyk-Strumyk” – koncert Susanny Jara (śpiew, skrzypce) z zespołem: Paweł Harańczyk – instrumenty klawiszowe, Witold Góral -gitary , Michał Braszak -kontrabas, gitara basowa, Adam Stępniowski -perkusja (w ramach Sceny Muzycznej Teatru Mumerus);

Susanna Jara – śpiew, skrzypce
Paweł Harańczyk – instr. klawiszowe
Witold Góral – gitary
Michał Braszak – kontrabas, gitara basowa
Adam Stępniowski – perkusja
Susanna Jara urodziła się w Poczajowie (Ukraina) gdzie w wieku 4 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach, którą kontynuowała po przyjeździe do Polski w 1992 roku. Poza skrzypcami chętnie chwyta za bandurę, wiolonczelę, kontrabas, lirę korbową instrumenty perkusyjne wykorzystując je w sposób niekonwencjonalny. Jej najważniejszym instrumentem jest jednak głos o szerokiej skali i ogromnych możliwościach, co pozwala wykonywanie zarówno muzyki ludowej w sposób autentyczny jak i stylizowany. Nie boi się sięgać również po utwory klasyczne nadając im nowego niekiedy orientalnego brzmienia lub przywracając im, ich tradycyjne korzenie. Śpiewa, tworzy i koncertuje od dziecka. Nad scenie od ponad 35 lat.
W 2013 roku wydała debiutancki album „Wesna, wesnoju” na którym znalazły się autorskie pieśni oraz ludowe pieśni z Karpat w oryginalnych, autorskich, wielogłosowych aranżacjach.
Wydała płytę z muzyką do spektaklu z pieśniami z repertuaru Anny German oraz wzięła udział w wydaniu płyty z pieśniami łemkowskiego poety i kompozytora Petra Murianki.
Ważnym wydarzeniem w życiu Susanny była współpraca z Markiem Szlezerem, z którym przygotowali program na Festiwal Opera Rara. Wykonali Pieśni Kurpiowskie oraz Pieśni Księżniczki z baśni Karola Szymanowskiego.
Susannę Jarą można usłyszeć na ponad 20 płytach różnych gatunków muzycznych, oraz m. in. w Programie Trzecim Polskiego Radia, Radio Kraków, Radio Gdańsk, Radio Rzeszów, Lem.FM i innych.
Karpackie piosenki w opracowaniu Susanny zbierają dziesiątki milionów odsłon na platformach muzycznych.
Kiedy wychodzi na scenę w tak zwanym pełnym składzie, zespół stanowią wybitni polscy muzycy: Paweł Harańczyk – pianino, Witek Góral – gitara, puzon, Michał Braszak – kontrabas, gitara basowa, Adam Stępniowski – perkusja. Repertuar stanowią ludowe oraz autorskie utwory w oryginalnych autorskich opracowaniach, z charakterystycznym dla Susanny wielogłosem. Dzięki bogatemu instrumentarium brzmienie pozornie prostych ludowych utworów nabiera bogactwa i nasycenia. Solowe improwizacje muzyków zabierają słuchacza w różne przestrzenie gatunków muzycznych co sprawia że spotkanie z zespołem jest ciekawym doświadczeniem.
Bilety dostępne on-line: https://kicket.com/krakow/teatry/teatr-mumerus,871/koncert-czerczyk-strumyk,20081?eventId=254248 lub przed koncertem w miejscu wydarzenia.
„Posiew boga wojny”

„Posiew boga wojny” to spektakl rozgrywający się w poczekalni, gdzie ludzie czekają: na nowe, lepsze czasy. Na powodzenie w miłości, na ukojenie zszarganych nerwów. Akcja rozgrywa się przed, w trakcie i po jednej z światowych wojen – każda z postaci na swój sposób szuka własnego języka i własnych gestów, aby nową rzeczywistość oswoić lub chociaż znieść. W tle od czasu do czasu pobrzmiewają dźwięki muzyki Mahlera, która jednak wykrzywia się i deformuje, bo wraz ze starym światem skończyła się też i jego muzyka.
To spektakl o odejściu od wspólnego odczuwania otaczającego świata. W zamian dostajemy obraz wielu, często nieprzystających rzeczywistości, utkany z maniakalnych obsesji, zwidów wywołanych przez alkoholizm, schizofrenicznych lęków czy histerycznej euforii. Wraz z obrazami różnych rzeczywistości zmienia się również przestrzeń spektaklu Ale ciągle kontekstem jest tu najcięższe doświadczenie społeczne, które obala dotychczasowy porządek, stawiając ostrą cezurę między starym a nowym – wojna i to, co ją poprzedziło i to, co po niej nastąpiło.
Aktorzy: Ewa Breguła, Mateusz Dewera / Robert Żurek, Jan Mancewicz, Jacek Milczanowski,
Kostiumy: Monika Gigier, Alicja Margolin
Opracowanie muzyczne: Michał Braszak
Scenariusz, reżyseria, przestrzeń: Wiesław Hołdys
Współpraca: Agnieszka Dziedzic, Agnieszka Dębowska
Materiały prasowe: Teatr Mumerus
Zdjęcia: Robert Siwek; Jacek Maria Stokłosa