Repertuar 1-7 marca
01.03 piątek
14:40 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
02.03 sobota
13:00 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
14:40 Opadające liście / reż. Aki Kaurismäki / Finlandia / 2023 / 81′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
18:25 Paradox na Leżakach: La chimera / reż. Alice Rohrwacher / Włochy, Francja, Szwajcaria / 2023 / 130′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 21:00
Paradox na Leżakach: Setki bobrów / reż. Mike Cheslik / USA / 2022 / 108′
03.03 niedziela
13:00 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
14:40 Opadające liście / reż. Aki Kaurismäki / Finlandia / 2023 / 81′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
04.03 poniedziałek
14:40 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
05.03 wtorek
14:40 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
06.03 środa
14:40 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
07.03 czwartek
14:40 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:10 Club Zero / reż. Jessica Hausner / Austria, Wielka Brytania, Niemcy, Francja / 2023 / 118’ 18:10 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:45 Dobrzy nieznajomi / reż. Andrew Haigh / Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′
Anatomia upadku
To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej fenomenalna Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który zajmuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie, na które szukamy odpowiedzi, brzmi: 'Czy to zrobiła?’.
Opadające liście
Ansa to małomówna pracowniczka lokalnego supermarketu, Holappa z kolei zarabia na życie na budowie. Łączy ich szlachetne usposobienie oraz pasmo kolejnych porażek, jakich oboje na każdym kroku doświadczają. Kobieta straciła właśnie pracę, bo jej przełożonym nie spodobał się ludzki gest, na jaki się zdobyła, mężczyzna natomiast zmaga się z poważnym problemem alkoholowym.
Spotykają się przypadkiem, na imprezie karaoke. Od pierwszej chwili widać, że tych dwoje zupełnie nieprzystosowanych do dzisiejszego świata bohaterów to bratnie dusze. Ciągnie ich do siebie, choć towarzyszy temu nutka niepewności. W końcu życie było dla nich do tej pory raczej pasmem niepowodzeń i bolesnych rozczarowań. Na naszych oczach kwitnie jednak niewinne, piękne uczucie, choć w tle, co słyszymy w radiowych odbiornikach, rozgrywają się dramatyczne wydarzenia związane z rosyjską inwazją na Ukrainę.
Club zero
Do prywatnej szkoły przybywa pani Novak (znakomita Mia Wasikowska) prowadząca zajęcia o świadomym odżywianiu. Bezgranicznie ufający jej uczniowie rozpoczynają kolejne odważne eksperymenty, które coraz bardziej się oddalają od bezpiecznych, zdrowych, proekologicznych praktyk w rodzaju mindful eating. Hausner rozciąga swój film między zabawną i ostrą jak brzytwa satyrę a wstrząsający thriller. Tworzy opowieść o zawodnym systemie edukacji, egoistycznych rodzicach, a także zblazowanych i odklejonych od świata wyższych sferach – ten wątek miejscami przypomina szalony spin-off W trójkącie. Club Zero mówi również o sztuce manipulacji i potrzebie bycia częścią społeczności – za wszelką cenę. Jak to u Hausner bywa, film jest wyrafinowany formalnie – każdy kadr perfekcyjnie skomponowano, a kolory w absolutnie każdej scenie są precyzyjnie dobrane.
Pianoforte
Ogromne emocje i szansa, która zdarza się raz w życiu. W trakcie eliminacji jest ich 160, do finału trafia zaledwie 12 osób. Konkurs Chopinowski jest najbardziej prestiżowym wydarzeniem tego typu na świecie. Odbywa się co pięć lat w Warszawie i biorą w nim udział największej sławy pianiści i pianistki. Na pierwszym planie w filmie „Pianoforte”, który do kin trafi 16 lutego, znajdują się młodzi uczestnicy konkursu z różnych stron świata i ich marzenia.
Swoje życie od dzieciństwa podporządkowali grze na fortepianie i czują się gotowi, żeby stanąć do rywalizacji. Po raz pierwszy w historii mamy szansę obserwować ich zakulisowe katorżnicze przygotowania, ale towarzyszymy im także prywatnie, kiedy odsłaniają swoje barwne, niepokorne osobowości. Niektórzy marzą o graniu w ulubioną grę na konsoli, inni w oczekiwaniu na werdykt spędzają bezsenne noce w warszawskich barach. Nieubłagane reguły konkursu sprawiają, że nie dla wszystkich znajdzie się miejsce na podium. To wciągająca opowieść o dojrzewaniu, buncie i muzyce w cieniu ogromnych oczekiwań.
Nowy film Kuby Piątka był hitem festiwalu Sundance i otrzymał Nagrodę Publiczności w czasie największego polskiego festiwalu filmowego – Millennium Docs Against Gravity.