08.03 piątek
14:20 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
21:00 Paradox na Leżakach: Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa
09.03 sobota
12:30 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
14:10 20 dni w Mariupolu / reż. Mścisław Czernow / Ukraina / 2023 / 94′ 16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
21:00 Paradox na Leżakach: Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa
10.03 niedziela
12:30 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
14:10 20 dni w Mariupolu / reż. Mścisław Czernow / Ukraina / 2023 / 94′ 16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
21:00 Paradox na Leżakach: Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa
11.03 poniedziałek
14:20 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
12.03 wtorek
14:20 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
13.03 środa
14:20 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
14.03 czwartek
14:20 Pianoforte / reż. Jakub Piątek / Polska / 2023 / 89′
16:00 Biała odwaga / reż. Marcin Koszałka / Polska / 2023 / 113′
18:15 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 20:15 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
21:00 Paradox na Leżakach: Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa
Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa
Wyjątkowy set trzech krótkich metraży wyreżyserowanych przez kobiety i o kobietach opowiadających. „Do raju” Marty Szymanek, „Te cholerne Peonie” Poliny Biliaevej i „Moje stare” Nataszy Parzymies to odważne, pełne czułości, słodko-gorzkie historie o tęsknocie i pogoni za długo skrywanymi pragnieniami. Mila, Rita, Zofia i Anna to bohaterki filmów prezentowanych w ramach setu „Najlepsze krótkie metraże 2023: Warszawska Szkoła Filmowa”. Dzieli je wszystko, łączy tęsknota, która sprawia, że zaczynają dążyć za swoimi długo skrywanymi pragnieniami.
Nastoletnia Mila („Do Raju”) zgubiła chęć i siłę do życia. Czuje się niewidziana przez bliskich, nawet gdy próbuje mówić o tym co czuje; Rita („Te cholerne Peonie”), mimo intensywnych poszukiwań, nie odnajduje satysfakcji w życiu intymnym i nie potrafi nawiązać kontaktu ze swoim ciałem; z kolei Zofia i Anna („Moje stare”) spotykają się po wielu latach i wyruszają we wspólną podróż, by na nowo
odkryć łączące je niegdyś uczucie. Każda z bohaterek decyduje się zaryzykować i przekroczyć swoje granice – geograficzne, cielesne i narzuconych przez społeczeństwo norm.
20 dni w Mariupolu
„20 dni w Mariupolu” to wstrząsający filmowy akt oskarżenia Rosji: zapis zagłady tytułowego miasta z narażeniem życia zrealizowany przez jedynego korespondenta, który pozostał w nim do końca.
To filmowe dzieło zrealizowane z imponującą formalną dyscypliną trzyma w napięciu od pierwszych minut aż po finał. Niewielu twórców z taką mocą pokazuje bezlitosne okrucieństwo wojny. Czernow i ekipa nie czynią tego jednak, by szokować. Ich intencją jest pozostawienie świadectwa – i wstrząśnięcie sumieniem świata.
Film tylko dla widzów dorosłych.
Strefa interesów
W „Strefie interesów” brytyjski reżyser Jonathan Glazer przygląda się domowej idylli w czasach nazistowskich Niemiec. Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
„Strefa interesów” to porażające studium banalności zła, w którym nigdy nie jesteśmy świadkami ludobójstwa ani obozowej rzeczywistości. Wszystko, co brutalne, od czego chce się odwrócić wzrok, zostaje wypchnięte poza dom Rudolfa i Hedwig, hermetycznie zamknięte poza ich codziennym życiem. Rodzinną sielankę tylko od czasu do czasu zakłóca dym z pobliskich kominów obozu. Czy można urządzić sobie sterylny raj w cieniu cudzego piekła, tak aby jego ślady nie przeniknęły do świadomości i sumienia?
Biała odwaga
Koniec lat 30. na Podhalu. Utalentowany taternik, potomek znakomitego góralskiego rodu Jędrek Zawrat lubi życie na krawędzi. Gdy się wspina, wybiera najtrudniejsze drogi, gdy kocha gotów jest poświęcić wszystko. Jego wybranką jest piękna Bronka. Jednak na skutek rodzinnej decyzji ręka dziewczyny zostaje oddana starszemu z braci Zawratów, statecznemu i poważnemu Maćkowi. Dumny Jędrek porzuca rodzinne strony, by szukać zapomnienia wśród krakowskiej bohemy. Na swojej drodze spotyka niemieckiego naukowca i alpinistę Wolframa, który głosi teorię, w myśl której Górale pochodzą od starogermańskiego plemienia Pragotów. Gdy wybucha wojna, Niemcy oferują mieszkańcom Podhala współpracę. Maciej Zawrat wspierany przez wiele wybitnych rodów, zdecydowanie odrzuca tę propozycję. Jednak przekonany przez Wolframa Jędrek, mając nadzieję na odzyskanie ukochanej i ocalenie swojej społeczności przed wojenną zagładą, podejmuje współpracę. Jędrek i Maciej uwikłani w historię, zmuszeni do najtrudniejszych wyborów, kochający tę samą kobietę, staną po przeciwnych stronach sporu, który zdecyduje nie tylko o ich osobistych losach, ale o przyszłości całego regionu.