Repertuar 29 marca – 5 kwietnia
29.03 piątek
16:00 Miłość bez ostrzeżenia / reż. Rebecca Miller / USA / 2023 / 102′
18:00 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 18:15
Paradox na Leżakach: Czasem myślę o umieraniu / reż. Rachel Lambert / USA / 2023 / 91′ 20:00 Anatomia upadku / reż. Justine Triet / Francja / 2023 / 151′
20:15 Paradox na Leżakach: Matka siedzi z tyłu / reż. Hilmar Oddsson / Estonia, Islandia / 2022 / 112′
30 marca – 1 kwietnia przerwa świąteczna
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Niech te dni będą pełne uśmiechu, radości i spokoju.
02.04 wtorek
14:30 Bękart / reż. Nikolaj Arcel / Dania, Szwecja / 2023 / 127′
16:40 Chłopiec i czapla / reż. Hayao Miyazaki / Japonia / 2023 / 122′
18:45 Miłość bez ostrzeżenia / reż. Rebecca Miller / USA / 2023 / 102′
20:45 Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer / Polska, Wielka Brytania, USA / 2023 / 105′ 03.04 środa
14:15 Bękart / reż. Nikolaj Arcel / Dania, Szwecja / 2023 / 127′
16:25 Chłopiec i czapla / reż. Hayao Miyazaki / Japonia / 2023 / 122′
18:30 Miłość bez ostrzeżenia / reż. Rebecca Miller / USA / 2023 / 102′
20:30 Anselm / reż. Wim Wenders / Niemcy, Włochy, Francja / 2023 / 93′ – pokaz przedpremierowy 04.04 czwartek
14:00 Bękart / reż. Nikolaj Arcel / Dania, Szwecja / 2023 / 127′
16:10 Chłopiec i czapla / reż. Hayao Miyazaki / Japonia / 2023 / 122′
18:15 Miłość bez ostrzeżenia / reż. Rebecca Miller / USA / 2023 / 102′
20:15 Perfect days / reż. Wim Wenders / Niemcy, Japonia / 2023 / 123′ – pokaz przedpremierowy
21:00 Paradox na Leżakach: Cztery córki / reż. Kaouther Ben Hania / Francja, Arabia Saudyjska, Niemcy, Tunezja / 2023 / 107′
Anselm
Prezentowany w Cannes portret niemieckiego artysty Anselma Kiefera jest jak jego wielkoformatowe rzeźby – choć monumentalny, nie porzuca ludzkiej perspektywy. I nie jest to na pewno klasyczny dokument z „gadającymi głowami”. Po pamiętnej Pinie Wim Wenders proponuje kolejne immersyjne doświadczenie filmowe, dzięki któremu możemy wkroczyć do świata twórcy i jego dzieł. Fabularyzowane sceny, materiały archiwalne i zrealizowane w 3D ujęcia z gigantycznej pracowni składają się na zniuansowany obraz człowieka walczącego z powojenną zbiorową amnezją. Urodzony w 1945 roku Kiefer, uczeń Josepha Beuysa – na początku kariery przez niektórych uznawany za zwykłego prowokatora, a nawet sympatyka nazizmu – upominał się w swoich pracach o pamięć trudnej przeszłości Niemiec, tak jak Heinrich Böll w literaturze. Wenders wędruje z kamerą po wielohektarowym terenie we francuskim Barjac – studiu artystycznym, a zarazem ulegającej entropii wystawie. Budowanie i rozpad, mit i konkret, świadectwo i zanik – te fascynacje widać w tworzonych przez Kiefera obiektach: kilkupiętrowych betonowych wieżach czy podziemnych tunelach. Jednocześnie reżyser pozwala sobie na czuły filmowy gest – spotkanie małego Anselma (w tej roli kuzyn Wendersa) z cenionym artystą.
Perfect Days
Nowy film twórcy „Lisbon Story” i „Nieba nad Berlinem” to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days” Wim Wenders opowiada historię japońskiego everymana, dla którego każdy dzień wypełniony jest czynnościami składającymi się na poezję codzienności.
Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem.
Ścieżką dźwiękową jego życia stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wendersa to uzdrawiające kino zmieniające codzienność w magię.
Bękart
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.
Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.
Miłość bez ostrzeżenia
Mieszkający w najbardziej inspirującym mieście świata kompozytor przechodzi kryzys – musi napisać operę, która zachwyci cały Nowy Jork. Sprawa nie jest prosta – zblazowana śmietanka towarzyska widziała już prawie wszystko. Za radą żony, która, choć prowadzi popularną klinikę terapeutyczną, sama zmaga się z nerwicą natręctw, postanawia poszukać natchnienia w najmniej oczekiwanym miejscu. Jego muzą okaże się seksoholiczka, kapitan statku rybackiego dryfującego wokół Manhattanu. Pełna humoru opowieść o tym, że w wielkim mieście nie ma rzeczy niemożliwych, a wszystkich jego mieszkańców łączy jedno: nadzieja, że wyczekiwana miłość w końcu nadejdzie. Anne Hathaway, Peter Dinklage, Joanna Kulig, Marisa Tomei i Brian d’Arcy James w błyskotliwej komedii romantycznej o wszystkich odcieniach miłości, która rozgrywa się w magicznej scenerii tętniącego życiem Nowego Jorku.
Strefa interesów to porażające studium banalności zła, w którym nigdy nie jesteśmy świadkami ludobójstwa ani obozowej rzeczywistości. Wszystko, co brutalne, od czego chce się odwrócić wzrok, zostaje wypchnięte poza dom Rudolfa i Hedwig, hermetycznie zamknięte poza ich codziennym życiem. Rodzinną sielankę tylko od czasu do czasu zakłóca dym z pobliskich kominów obozu. Czy można urządzić sobie sterylny raj w cieniu cudzego piekła, tak aby jego ślady nie przeniknęły do świadomości i sumienia?