Czas czytania: 2 minuty
Ekspert od monitoringu Harry Caul (w tej roli Gene Hackman) zostaje zatrudniony do śledzenia młodej pary, którą nagrywa podczas spaceru po zatłoczonym Union Square w San Francisco. Podczas odsłuchiwania nagrań nabiera podejrzeń, że zarejestrowana rozmowa ujawnia tajemniczy spisek.
8 lipca | poniedziałek | 20:00
20 lipca | sobota | 20:00 + prelekcja ( dr Iwo Sulka)
21 lipca | niedziela | 18:00
Harry uznawany jest za eksperta w swoim zawodzie. Obsesyjnie jednak obawia się podsłuchu i dlatego trzyma się na uboczu, oddzielając interesy od życia osobistego. Jest do tego stopnia na tym punkcie przewrażliwiony, że na wszelkie sposoby broni dostępu do swojej prywatności.
W tym roku mija 50 lat od powstania arcydzieła Francisa Forda Coppoli. Utrzymana w konwencji thrillera “Rozmowa” zadaje pytanie dotyczące władzy, moralnej odpowiedzialności a także skutków postępującego rozwoju technologicznego. Została zrealizowana dwa lata po “Ojcu chrzestnym”. Reżyser zwykł mówić, że film o Vito Corleone zrealizował tylko po to, by mieć środki na nakręcenie właśnie filmu o Harrym Caulu. Finansowy i artystyczny sukces opowieści o mafijnej rodzinie spowodował, że Coppola mógł ziścić swój wymarzony projekt. “Rozmowa” jest filmem, który mimo swojego uniwersalnego i ponadczasowego przesłania, wpisuje się w panującą wówczas w Stanach Zjednoczonych atmosferę wywołaną aferą Watergate. Tym filmem Coppola potwierdził swój status jednego z najciekawszych twórców lat 70., którego twórczość łączy w sobie cechy kina amerykańskiego i europejskiego. Za swój film otrzymał pierwszą w swojej karierze Złotą Palmę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes (drugą odbierze 5 lat później za “Czas apokalipsy”). Jest jednym z dziewięciu reżyserów, którzy dwukrotnie otrzymali najwyższe canneńskie wyróżnienie.
ROZMOWA | The Conversation, reż. Francis Ford Coppola, USA 1974, 113’
Pokazowi, który odbędzie się 20 lipca towarzyszyć będzie prelekcja dr Iwo Sulki
O prelegencie: dr Iwo Sulka – filmoznawca, doktor nauk humanistycznych (w 2017 roku obronił pracę zatytułowaną Historia formatu szerokoekranowego: technika i estetyka). Zajmuje się kinem amerykańskim i europejskim oraz historią stylu i techniki filmowej. Współpracował z krakowskim kinem Agrafka w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego, festiwalem filmowym Etiuda&Anima i czasopismem E-Splot. Prowadził warsztaty w ramach programu Wędrujący Filmoznawcy Filmoteki Szkolnej. Stale współpracuje z czasopismem Ekrany.
Bilety: 27 zł (normalny), 22 zł (ulgowy)