Od czasu do czasu odczuwam potrzebę odłożenia uwielbianych przeze mnie kryminałów na półkę i sięgnięcia po książkę o rozwoju osobistym. Uważam, że czytanie tego typu poradników to inwestycja w siebie, która z pewnością przyniesie prędzej czy później wiele korzyści.
„Smart Brevity is music theory – it gives you logic and elegance. But that magnificent architecture leaves room for… jazz.”
„Smart Brevity” to jedna z tych książek, która otworzyła mi oczy i dała przysłowiowego kopa do dalszego działania. Takiej książki jeszcze na rynku nie było. Zachwyca pod każdym względem, a do tego jest po angielsku! Bez obaw – zawiera ona słowniczek oraz ćwiczenia utrwalające, tak więc z pewnością każdy, kto choć trochę liznął angielskiego sobie poradzi z tą lekturą.
Choć nie pracuję w korporacji, to spora część mojej pracy opiera się na korespondencji e-mailowej (zarówno jest to komunikacja z klientami, jak również ze współpracownikami). Są dni, że wręcz tonę w gąszczu wiadomości i nie nadążam z ich bieżącym odczytywaniem i odpisywaniem na nie. Obserwuję również, że niektóre moje e-maile są czytane jedynie powierzchownie, a czasami nawet ignorowane przez odbiorców. Dzień bez choćby jednego „reminder e-mail” to dzień stracony. A przecież e-maile to nie jedyne źródło danych i informacji, z jakimi mam do czynienia.
Jeśli macie podobnie i zastanawiacie się, jak to wszystko okiełznać, a przy okazji nie wyrabiać znienawidzonych nadgodzin, to koniecznie musicie przeczytać „Smart Brevity”. Autorzy tej książki w zwięzły i pełen humoru sposób pokazują, co należy zrobić, by osiągnąć zamierzony cel. Dzięki nim nauczycie się, jak sprawić, by wasz przekaz był jasny, angażujący i trafiał do właściwych odbiorców! Ten poradnik to nie jest tylko sucha teoria. Mamy tu konkretne „case study” oraz gotowe do wdrożenia strategie oparte na latach doświadczeń autorów. Wystarczy im zaufać.
„Smart Brevity isn’t hocus-pocus – it can be learned and taught.”
Dzięki radom i wskazówkom zamieszczonym w tej książce zdobędziecie uwagę odbiorców, a wasze wiadomości/prezentacje będą przyjęte z entuzjazmem.
„Most people are too busy to understand not just what is important, but why it’s important. Be a hero: tell them in a brisk, clear, illuminating way.”
Wisienką na torcie jest fakt, że po przeczytaniu tej książki możecie sprawdzić, ile już się nauczyliśmy, a nad czym jeszcze musicie popracować poprzez załadowanie własnego tekstu na stronie SmartBrevity.com. Odważycie się?
Muszę wspomnieć, że dzięki poznanym zwrotom w „Smart Brevity” mam wrażenie, że mój angielski wskoczył na wyższy poziom. Nauka nowych słówek nigdy nie była tak przyjemna.
„Smart Brevity” to moje tegoroczne odkrycie. Polecam ją każdemu. Pisanie e-maili / prezentowanie danych bez znajomości tej książki powinno być zakazane.
„Listen to the customer and data, not the voice inside your head.”
Autor recenzji: Anna Joanna Brzezińska
Tytuł: Smart Brevity. The Power of Saying More with Less
Autor: Jim VandeHei, Mike Allen, Roy Schwartz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Słówko
Data premiery: 28.02.2025
Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Słówko