Najlepszy artysta dysponuje jedynie myślą, która zamknięta jest w marmurowej skorupue: tylko ręka rzeźbiarza może złamać zaklęcie i uwolnić postacie uśpione w kamieniu.
Michelangelo Buonarroti
Znika dobrze znana gwiazda futbolu. Na początku wywołuje to skandal w mediach, jednak wszystko przycicha. Zainteresowani uważają, że piłkarz ucieka przed sławą. Kolejna sensacja. Ciało gwiazdy zostaje odnalezione w postaci rzeźby Bachus. Eksponat jest zadedykowany doktor Cathy Hildebrant (znany historyk sztuki). Znawczyni rzeźb zostaje konsultantką najdziwniejszego śledztwa w historii. Jednak kobieta nie wie, że jest wciągnięta w wir spraw nie tylko ze względu na wykształcenie, ale także na dziwne powiązanie z zabójcą…
Rzeźbiarz Gregory’ego Funaro podzielony został według swych dzieł: Bachus, Pieta watykańska, W stronę Dawida na trzy części. Wszystko pogrążone w świecie Michała Anioła, można by przypuszczać, że to on gra tu główną rolę.
Rzeźbiarz. Inteligentny, skrupulatny, fanatyk sztuki. Mimo, że to on kreuje kolejne dzieła, sam jest jak jedno z nich. Niby piękne, ale tak naprawdę niedoskonałe. Ma ideę, przyświeca mu cel. Chce nawrócić ludzkość. Pragnie, by człowiek w końcu zrozumiał marność swojego życia oraz to, że gonitwa za karierą i fortuną do niczego nie prowadzi. Poznajemy go dokładnie, jego przeszłość, psychologię dzisiaj i wizję przyszłości.
Świetnie poprowadzona fabuła. Intryga, dedukcja i dochodzenie do prawdy. Kiedy już wydaje nam się, że zrozumieliśmy mordercę, okazuje się, że nagle czymś nas zaskakuje. Rozwiązanie zagadki wcale nie jest takie oczywiste jak się wydaje. Wielowarstwowe puzzle układamy stopniowo, dorzucając do nich kolejne elementy układanki. W końcu mamy całość. Jedno z najtragiczniejszych dzieł, fascynowanych sztuką Michała Anioła.
A.Gałczyńska