Pierwszy z koncertów, który oficjalnie rozpoczął tegoroczną edycję Festiwalu Muzyki Filmowej, okazał się wydarzeniem niezwykłym. Oto bowiem w sali Filharmonii Krakowskiej, wystąpił wirtuoz z San Sebastián, a muzyczne ujęcia były jednymi z najcudowniejszych, jakimi w tym muzyk, a z pochodzenia Bask, obdarował publiczność w czwartkowy wieczór.
Wieloletni towarzysz zawodowy Pedro Almadovara, przekazał batutę Markowi Mosiowi, który poprowadził jak zwykle z charyzmą zarówno zespół AUKSO, jak i solowych wykonawców: Carlosa Menę (kontratenor), Agatę Szymczewską (skrzypce solo) oraz Mariusza Pędziałka (obój, rożek angielski). Podczas występu kolejno wygrane zostały utwory z filmów: Volver, Skóra, w której żyję, następnie kompozycja 35mm: Highlights of Almodovar – suita z filmów: Przerwane objęcia, Złe wychowanie, Volver, Porozmawiaj z nią, Wszystko o mojej matce. W drugiej części muzycy zmierzyli się z utworami ze ścieżki dźwiękowej do dzieła zatytułowanego Szpieg, El amante menguante – suitą z filmu Porozmawiaj z nią, The Poem that took the Place of a Mountain – pieśni do tekstu Wallace’a Stevensa , La Resistenza e la sua Luce – pieśni do tekstu Piera Paola Pasoliniego. Dwa ostatnie utwory kompozytor skomponował dla hiszpańskiego kontratenora Carlosa Meny, na stałe współpracującego Jordim Savallem.
Opinie wszystkich zgromadzonych były zgodne: muzyczne pejzaże zaprezentowane publiczności w Filharmonii Krakowskiej przejdą do historii, jako te jedne z najbardziej przejmujących i wzniosłych. Muzyka Alberto Iglesiasa nie pozostawia nikogo obojętnym, a gdy jeszcze wygrają ją tak znakomici muzycy, wzrusza całą swą okazałością.
Poniżej zdjęcia z konferencji prasowej mającej miejsce 26 września w Małopolskim Ogrodzie Sztuki oraz z samego koncertu.
[imagebrowser id=125]
Aneta Błachewicz
Aleksandra Dąbrowska