Teatr Barakah nie próżnuje! Marcowy repertuar rozpocznie premiera spektaklu Pawła Szarka – „Sol Invictus”. 16.03. będzie jedyną w nadchodzącym miesiącu okazją do zobaczenia sztuki „Ja, Sendlerowa”. 17.03. oraz 18.03. na scenie zawitają piorunujące „Dzieci z dworca Zoo”. W pierwszy dzień wiosny warto wybrać się na koncert Igora Herbuta. Z kolei 22.03. przyjdzie czas na słynne „Jednoaktówki Janusza Głowackiego”. 23.03. należeć będzie do wymownej „Teresy”, natomiast 24.03. odbędzie się „Jedyna Rewia Drag Queen – Królowe Dancingu”. Owocny miesiąc zamkną „Świadkowie”. Udanych seansów!
Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).
Poniżej krótkie opisy spektakli.
- SOL INVICTUS
„W czasach drastycznych podziałów społeczeństwa, rosnącej bezradności, hejtu, kwitnącego populizmu, zwyżkującej agresji, malejącej tolerancji oraz wszechobecnego zagubienia, w kraju bez nazwy nad bezimienną rzeką, wśród zburzonych starych kamienic i rozpadających się nowych bloków, w podupadłym kabarecie mieszczącym się w mieszkaniu na pierwszym piętrze zniszczonej czynszówki będziemy świadkami pojedynku sióstr Barabas, Barbary i Berty, słynnych spirytystek-szansonistek, połączonych tak więzami krwi, jak i wzajemną i bezwzględną nienawiścią…”.
„Sol Invictus” to spektakl muzyczny o niepowstrzymanym głodzie władzy utrzymany w duchu Charmsa, Brechta i Weilla, poetyce obrazów Grosza i Dixa, zakorzeniony w mrocznej atmosferze niemieckich kabaretów czasów weimarskich. Jest historią o czasach współczesnych i rozdartej niezgodą teraźniejszej Polsce, w której rosną animozje, zanika tolerancja i wzmaga się społeczny gniew. To czyni ją podobną do czasów rodzącego się faszyzmu. Nawiązując do stylistyk nurtów dada, oberiu i teatru absurdu, opowiedziana zostanie historia nienawiści, obsesji, wykluczenia, wiary w zabobon… Czy pojednanie i przebaczenie są możliwe?
Siostry Barabas… od dziecka rywalki nieakceptujące wzajemnie swej inności, obdarzone zdolnościami mediumicznymi, owładnięte obsesją zajrzenia na drugą stronę, zmierzenia się z nieznanym, gotowe zaryzykować wszystko dla sławy i poklasku, by zostać niosącymi zbawienie idolkami smutnego i zagubionego Narodu. Czy uda im się powołać do życia uber-siłę, pradawny boski byt, który pogodzi poróżniony wewnętrznie naród? Czy ów byt nie przyniesie jednak zniszczenia? Czy wybaczą sobie nawzajem wyrządzone krzywdy? Czy zwycięży ciemne, zapiekłe współzawodnictwo, czy jaśniejące złotem przebaczenie?
tekst, reżyseria, muzyka, światło, piosenki: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
choreografia: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Ana Nowicka, Paweł Harańczyk
Data premiery: 9 III 2019
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem (jeśli są
jeszcze miejsca) w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- JA, SENDLEROWA
„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.
Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły. Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa” jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.
reżyseria: Ana Nowicka
tekst: Bartek Harat
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Alicja Czarnik, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Łukasz Gawroński, Karol Śmiałek
Linki do recenzji:
https://bit.ly/2Ccq9pu
Data premiery: 11 XI 2018
Czas trwania: 60 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
www.teatrbarakah.com
www.facebook.com/TeatrBARAKAH
- DZIECI Z DWORCA ZOO
„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv
Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO
„To jest w zasadzie przyzwoity facet. On się po prostu boi… Wiesz, Romek o nim powiedział, że to jest choinka strachu. Ładne, nie? Dobry tytuł do czegoś. On nie może wykonać ruchu ani w jedną, ani w drugą stronę, bo zaraz jakaś bombka nad nim dzwoni i to go paraliżuje”. „Konfrontacja”, „Spacerek przed snem”, „Choinka strachu” i „Home Section” to cztery jednoaktówki Janusza Głowackiego, z których Józef Opalski stworzył spektakl o relacjach między kobietami i mężczyznami, między mężczyznami i mężczyznami, kobietami i kobietami, między ludźmi. Połączenie nonsensu z jadowitym poczuciem humoru pisarza stawiają bohaterów w absurdalnych, ale przecież codziennych sytuacjach, z których wyłaniają się, tak jak to ludzie, trochę straszni, ale przede wszystkim zabawni.
autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian
Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2zgQnCJ
http://bit.ly/2kE0hKk
http://bit.ly/2BOMmbn
http://bit.ly/2mNLVYX
https://bit.ly/2AzNQX8
Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- TERESA
„Prawdziwa miłość boli”.
„Teresa” to mocna, emocjonalna opowieść o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku, o zmaganiu się z narzucanymi schematami religijnymi, o kobietach Kościoła katolickiego, w końcu o wolności sumienia oraz wolności wyboru wyznania i kształtowania własnej tożsamości. Mocna muzyka oparta na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną potęguję jego odbiór. Intensywna charakteryzacja postaci wraz z zaskakującą choreografią i kontrowersyjnym tematem przyciągają i budzą przerażenie. Spektakl wywołuje skrajne emocje silnie zapadające w pamięć, naznaczając w myślach trwały ślad.
tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Kasia Chlebny, Anna Wodyńska, Rafał Piętka, Łukasz Szczepanowski
Linki:
https://bit.ly/2rMLUqz
https://bit.ly/2IQO174
Data premiery: 11 V 2018
Czas trwania: 85 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).
✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- JEDYNA REWIA DRAG QUEEN
„Królowe Dancingu” z Nową obsadą!
To show, na które od dawna czekacie, barwne, ale z refleksją. Zabierzemy Was w cudowny świat polskiej piosenki. Młodsi widzowie zapoznają się ze starszymi utworami, a starsza publiczność przypomni sobie dawne piękne czasy – piosenki z tekstem i melodią. Pokażemy hity z naszej narodowej dyskografii ostatnich kilkudziesięciu lat. Papina McQueen będzie falowała i spadała. Lady Brigitte zaprezentuje swoje roztańczone nogi a Savannah zaskoczy swym blaskiem. Ponownie będzie magia Victora Febo. Seksapil tancerzy: Karola, Oskara, Witolda, wszystko w blasku kolorowych świateł i cekinów. Robimy to dla Was, po to by dać szczęście. Przybywajcie!!!
OBSADA:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Brigitte Lady
Savannah Crystal
Karol Szymonik
Oskar Fusek
Witold Filar
Victor Febo
- ŚWIADKOWIE
„ — Głupota przybiera rozmiary normalne.
— Nieskończoność jest krótsza od nogi Sophii Loren”.
„Świadkowie”, siedzący na kanapie i dryfujący po wodzie życia, bo wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki, wierni tekstowi Tadeusza Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywają, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć.
Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH, będący pierwotnie przedstawieniem dyplomowym aktorów, to pełna humoru, ale też bolesna opowieść rzucająca w widza pytaniami o to, kim jest świadek, co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia i czy przypadkiem my sami nie zostajemy na własne życzenie w tych swoich własnych życiach uwięzieni. A na co dzień obserwujemy, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło i na potrzeby tego dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację.
autor: Tadeusz Różewicz
reżyseria: Piotr Jędrzejas
obsada: Aneta Wirzinkiewicz, Marcin Kalisz
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2sgcxGC
Data premiery w Teatrze BARAKAH: 25 IV 2015
Czas trwania: 60 min.
BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47