Wkrótce na stronie Teatru Nowego Proxima pojawi się możliwość oglądania spektakli on-line. W repertuarze znajdą się stare hity Teatru Nowego Proxima (m.in. „Lubiewo”, „Wysocki. Powrót do ZSRR”, „Murzyni we Florencji”) oraz familijne spektakle („Akademia Pana Kleksa”, „Król Maciuś I”, „Było sobie życie”).
Ponadto Teatr Nowy Proxima przygotuje również czytania dramatów na żywo, m.in. “Filozofii w buduarze” Markiza de Sade, “Niebezpieczeństw onanizmu”, “Sztuki pierdzenia”, fragmenty “Lubiewa” Witkowskiego i “Grigi” Czechowa.
„Płacisz, ile chcesz” w formie darowizny, która wspomoże młodych aktorów bezetatowych, jak i bezetatową obsługę techniczną teatru.
Pierwszy spektakl: legendarne „Lubiewo” – już w najbliższy piątek (20.03) o godzinie 19:15
Szczegóły seansu: Lubiewo-on-line
„Lubiewo” w reżyserii Piotra Siekluckiego
Adaptacja głośniej powieści Michała Witkowskiego “Lubiewo” na trójkę aktorów i wspaniały głos Krystyny Czubówny. Starzejący się homoseksualiści: on- Patrycja i on-Lukrecja, którzy w latach swojej świetności „polowały” w parku na heteroseksualnych mężczyzn zostają zamknięte w swojej przeszłości w starym gomułkowskim bloku. Nieustannie toczą swe opowieści o AIDS, które zbierało pierwsze żniwo wśród ich przyjaciół, kiedy wolna Polska otworzyła swe granice, o seksualnych przygodach w parku, o rosyjskich żołnierzach stacjonujących w komunistycznej Polsce, o młodości i swym pierwszym „pedalskim” razie. Spektakl wielokrotnie nagradzany. Perwersje z PRL. To koniecznie trzeba zobaczyć!
„Wysocki. Powrót do ZSRR” w reżyserii Piotra Siekluckiego
„Wysocki. Powrót do ZSRR” to wstrząsająca i tragiczna historia jednej z największych postaci rosyjskiego życia kulturalnego lat 60. i 70. Spektakl Piotra Siekluckiego to hołd dla twórczości wielkiego barda, złożony z perspektywy trudnej relacji syna z ojcem. To historia geniusza, ale i morfinisty i alkoholika, który na co dzień zmagał się z władzą i bezpieką ZSRR. Muzyczny spektakl oparty na zapiskach Mariny Vlady „Przerwany lot”, Umierałem sto razy” Janusza Korczaka i listach przyjaciół Włodzimierza Wysockiego to mocna wypowiedź na temat totalitarnych zapędów Rosji i o jej krzywdzącym jednostkę systemie.
„Murzyni we Florencji” w reżyserii Iwony Kempy
„Murzyni we Florencji” to tragikomiczna opowieść o rodzinie, w której wszelkie relacje uległy rozpadowi, a wojna doprowadziła do pogłębienia jej problemów i traum. Historia opowiedziana z niecodziennej perspektywy – dwóch płodów, które w brzuchu matki podsłuchują trzy wcześniejsze pokolenia i układają różne wersje przyszłości swojej i swoich przodków – stawia pytania o tożsamość w kraju rozbitym wojną bałkańską. Choć jednak wybrzmiewają one niemal w każdym z aktorskich monologów, to dla Kempy powieść Rudan jest przede wszystkim krzykiem sprzeciwu – wobec przemocy, wzajemnej nienawiści kobiet i przekonania o męskiej wyższości i sile. Krzykiem momentami zabawnym, ale przez to jeszcze bardziej smutnym. Wspaniale zainscenizowana tragikomedia o chorwackiej rodzinie, jej traumach i radościach.
„Król Maciuś I” w reżyserii Piotra Siekluckiego
Scena Teatru Nowego Proxima zamienia się w królewski dwór wypełniony muzyką, tańcem i wizualizacjami. To opowieść o chłopcu, który z dnia na dzień został królem i musiał zmierzyć się nie tylko z obowiązkami, ale i z… dorosłymi, a ci, jak wiadomo, widzą świat zupełnie inaczej. Reżyser do nagrań do ról ministrów zaprosił znanych aktorów (m.in Jana Peszeka, Andrzeja Grabowskiego, Jerzego Stuhra, Tomasza Schimscheinera i Janusza Marchwińskiego) oraz Prezydenta Miasta Krakowa, prof. Jacka Majchrowskiego. W roli Maciusia zobaczymy Karola Miękinę, znanego z “Akademii Pana Kleksa” z roli Alojzego Kukuryka. Partneruje tancerzowi Michał Misza Czorny, Alan NCA oraz Piotr Sieklucki jako Mistrz Ceremonii.
„Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Piotra Siekluckiego
„Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy to opowieść o niezwykłych przygodach Adasia Niezgódki, który wspólnie z innymi chłopcami odbiera nauki w szkole Ambrożego Kleksa. Szkoła ta w niczym nie przypomina szkół, które wszyscy znamy. Nie tylko nie ma w niej dzwonków ani sprawdzianów czy ocen, nie ma też w niej tradycyjnych przedmiotów, a uczniowie zamiast gramatyki uczą się np. kleksografii. Sam Ambroży Kleks jest bardziej czarodziejem niż nauczycielem, a za swój cel stawia sobie przede wszystkim rozbudzenie w swoich uczniach fantazji i wyobraźni. Będący adaptacją powieści Brzechwy spektakl w reżyserii Piotra Siekluckiego to wędrówka do krainy dziecięcej wyobraźni, opowieść o dorastaniu, w którym to, co realne i prawdziwe, miesza się z tym co wyśnione i magiczne. „Akademia Pana Kleksa” staje się tutaj szkołą marzeń, w której najważniejsza jest kreatywność i otwartość na to, co nas otacza. Cała siedziba krakowskiego Teatru Nowego zamienia się w magiczną “Akademię Pana Kleksa”, która mieści się w ogromnym budynku na samym końcu ulicy Czekoladowej. Akademia podobnie jak Teatr “zajmuje duży trzypiętrowy gmach z czerwonej cegły; na parterze mieszczą się sale szkolne, w których odbywają się lekcje, na pierwszym piętrze są sypialnie i wspólna jadalnia, wreszcie na drugim piętrze mieszka pan Kleks z Mateuszem”. To właśnie na trzecim piętrze odbywa się wspólny seans aktorów z uczestnikami spektaklu; dzieci bowiem siedzą w przestrzeni aktorskiej gry i wspólnie uczestniczą w jej przebiegu.
„Było sobie życie” w reżyserii Piotra Siekluckiego
Przewodnikiem po najważniejszych organach i układach będzie charyzmatyczny i lekko ekscentryczny profesor (Tomasz Schimscheiner), łączący w sobie pasję biologa i dociekliwość filozofa. A w każdym z tych miejsc widzowie spotkają się z ich osobliwymi lokatorami – wytrzymałymi mięśniami, delikatnymi tkankami, opryskliwymi wirusami i grzybami czy z humorzastymi hormonami. Celem spektaklu będzie odpowiedzenie na pytania poważne, wstydliwe, zabawne – dlaczego się czerwienimy, skąd bierze się katar, co sprawia, że odróżniamy smaki, jak działają jelita? W oparach groteskowej atmosfery zobaczymy wojnę białych krwinek z wirusami, próbę opanowania wątroby przez liczne toksyny, a także zaglądniemy do wnętrza ludzkiego organizmu. Wyciągniemy z człowieka mózg i poddamy go dogłębnej analizie. Ta kabaretowa podróż w głąb ludzkich organów jest kolejną produkcją Teatru skierowaną do dzieci… i dorosłych.
Życzymy przyjemnych seansów!
Zdjęcia: Teatr Nowy Proxima